Kawa Z750 -07

Depa
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.4.2005 19:48
Kawa Z750 -07

ViestiKirjoittanut Depa » 31.8.2007 17:51

Hihaan tarttui tällä kertaa tälläinen pyörä. Olin alunperin kahden pyörän vailla, joko tämä uusi malli, tai sitten vanhempi vm käytettynä. Päädyin kuitenkin uuteen, koska vanhoja pörrää joka nurkalla. Uuttakin mallia tosin alkaa jo näkymään liikenteessä paljon.

Jos hieman kerron pyörästä niin tehoista sen verran, että paukkua löytyy ainakin minulle tarpeeksi ja kone vääntää kivasti. Ajoasento on mukavan pysty eikä rasita käsiä. Penkki on hieman pintakova mutta siihen tottuu aika nopeasti.

Tonnin olen kerennyt rullailla, enkä mitään valittamisen aihetta ole tähän mennessä keksinyt. Kilpitelineen vääntelin alumiinista ja samalla ostin minivilkut, niiden karmeiden matkatelkkareiden tilalle.

Tähän threadiin on tarkoitus lisäillä pitkin talvea kuvia, pienistä modauksista ja muusta sellaisesta.

mm, takapenkin tilalle olisi tarkoitus tehdä kate lasikuidusta, mutta se nähdään sitten tuleeko siitä mitään.

Jatkoa seuraa...
Viimeksi muokannut Depa päivämäärä 10.3.2008 15:43, muokattu yhteensä 1 kerran
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 31.8.2007 19:21

muista laittaa paljon kuvia. Tomppadellahan oli samanmoinen peli, kerro sitten käyttökokemuksia lisää jos tulee mieleen.
teude
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
25.4.2005 21:25

ViestiKirjoittanut teude » 1.9.2007 1:05

Tomppadella vanha malli, tämä on uusi, aivan erinäköinen ja moottorissakin oli jotakin muutoksia, eikös?
<MadMan>
Liittynyt:
5.2.2005 19:42

ViestiKirjoittanut <MadMan> » 2.9.2007 12:52

''Moottorin kehityksessä on panostettu keskikierrosalueen tehon lisäämiseen eli sen kierrosalueen, jolla pyörää yleisimmin käytetään. Keskikierrosalueen tehoa on kasvatettu esimerkiksi venttiilien halkaisijaa pienentämällä. Myös pakoputkisto on uusittu ja kampiakselin massaa kasvatettu''.

''Digitaalinen käyntinopeusmittari on vaihdettu perinteiseen analogiseen eli viisarinäyttöiseen malliin''.

Lähde: MP maailma fakta 2007.

Mielestäni änkkäri on kyllä törkeän näköinen(turhan iso) tuossa uudessa mallissa.
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 3.9.2007 18:38

Jep, uudessa on 105heppaa täysillä tuhoilla, vanhassa on 110hp. en tiiä, mun mielestä toi kone ei ole missään vaiheessa puhditon, pitäs päästä uus ajamaan ni vois vertailla. Erojahan tässä on mm. usd keula ja radiaalijarrut vrt vanhaan malliin :P

ps. eikö niitä katteita siihen penkin paikalle kaupasta? ;)
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
teude
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
25.4.2005 21:25

ViestiKirjoittanut teude » 3.9.2007 19:00

Ducktail nimeltään :P
jeba
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
2.7.2004 18:37

ViestiKirjoittanut jeba » 4.9.2007 7:06

Ei taida saada ducktailii viäl ainakaa toho uutee z750
weyh
Liittynyt:
30.11.2004 19:09

ViestiKirjoittanut weyh » 4.9.2007 9:05

Totta sulla on depa ikää jo edes se 18?. ainakin kun kuvista katsoo niin derbi vaan ollu eka ja sitten isomman sarviin heti.. EI siinä hienoa pyörä.
Spine^
Pyörä:
Työsuhde.
Paikkakunta:
Aurinkolahti
Liittynyt:
2.11.2002 0:52

ViestiKirjoittanut Spine^ » 4.9.2007 13:50

mitä hyötyä on usd-keulasta jossa ei oo mitään säätöjä ja on vielä löysempi ku vanha normi-keula?

mm bike lehti vertaili juuri vanhan mallisen zetan ja uuden hornetin keularatkaisuja ja vanha zeta oli ihan eriluokkaa (lue = parempi) ku uuden horon muka usd keula. samaa on sanottu mm hyosung cometin keulasta, kuin sv : stä.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 4.9.2007 20:05

vanhan mallisen zetan ja uuden hornetin? onko näissä sitten jotain samaa, vai onko minulla mennyt ohi zetan lisänimitys?
Spine^
Pyörä:
Työsuhde.
Paikkakunta:
Aurinkolahti
Liittynyt:
2.11.2002 0:52

ViestiKirjoittanut Spine^ » 5.9.2007 12:29

siloin 2006 kun bike tuon vertailu teki niin oli sen aikainen zeta ( vanhan mallinen) ja silloin uudistunut hornetti..lisäksi vielä suzuki gsr 600.
Rockster
Paikkakunta:
Vantaa Rock City
Liittynyt:
26.8.2003 9:23

ViestiKirjoittanut Rockster » 5.9.2007 12:46

<MadMan> kirjoitti:Mielestäni änkkäri on kyllä törkeän näköinen(turhan iso) tuossa uudessa mallissa.


Samaa mieltä. Uusissa Yamahoissa samanlainen suuri pökäle. Sen vaihtamalla ulkonäkö paranee huomattavasti. Mutta todella klassisen komea pyörä. Ei voi muuta sanoa.
"Life sucks and then you fucking die" -Ozzy
Depa
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.4.2005 19:48

ViestiKirjoittanut Depa » 5.9.2007 21:19

Kortti löytyy kyllä tähän laitteeseen. Eivät kaikki mopokuskit ole 15v teinejä ;)
Noniin eli asiaan.

Uuten zetaan saa valmiita ducktaileja muistaakseni ermaxilta mutta ajattelin vääntää sen itse, jotta tästä ei tulisi niin bolt-on mopoa. Kuten yllä todettiin vakio pönttö on aika karun näköinen joten siihen tulee heti ensimmäiseksi muutosta, kunhan vain rahatilanne antaa myöten.

Ja tosiaan tästä mallista löytyy säädettävä usd keula toisin kuin hornetista tai vanhasta zetasta. 5 hepoa vähemmän mutta 4nm enemmän vääntöä kuin vanhassa koneessa.
Keula oli tosin aluksi aika löysä mutta säädin esijännitystä kireämmälle, joka paransi huomattavasti etupään tuntumaa.

Nyt on tullut rullailtua 2000km ja ei vieläkään mitään moitittavaa, tuntuu että pyörä vain paranee koko ajan :)
Viimeksi muokannut Depa päivämäärä 10.3.2008 15:46, muokattu yhteensä 2 kertaa
zuumi
Liittynyt:
1.9.2007 18:39

ViestiKirjoittanut zuumi » 5.9.2007 23:07

Spine^ kirjoitti:siloin 2006 kun bike tuon vertailu teki niin oli sen aikainen zeta ( vanhan mallinen) ja silloin uudistunut hornetti..lisäksi vielä suzuki gsr 600.


En tajua miten hornetti tai suiza liittyy yhtään uuden zetan keulaan :S Depa tässä mainitsikin jo, että keula on säädettävissä. Sori, mut en nyt vain tajunnut tätä sun pointtias...
Depa
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.4.2005 19:48

ViestiKirjoittanut Depa » 6.9.2007 14:05

Pohdin tässä, että onnistuuko pelkän sliparin vaihto ilman, että asentaa komentajaa tai koskee ruiskuun?
Putkistosta löytyy lambda-anturi joten tämän pitäisi kaiken järjen mukaan säätää pyörän seokset tiettyyn pisteeseen asti.
Jos joku vielä pystyisi varmistamaan asian niin olisi hyvä.