Tarkoitus oli hankkia ensi keväänä jokin 600cc enska(DR tai Tenere), mutta sattui tuo olemaan tuossa ihan lähellä, joten menin katsomaan. Mittarissa oli 63tkm ja pyörä vaikutti alkuperäiseltä, likuunottamatta piikki RD:n ajovaloa. Tutkiskelin ovatko kaasarien pojhat kosteat tai koneessa öljyvuotoja. Niitä ei kuitenkaan löytynyt ja päätin lähteä koeajolle.
Kone heräsi kevyesti napin painalluksesta ja kytkin ykkösen pienen napsauksen kera. Kevyesti lähti liikkeelle ja heti oli selvä, että vääntävästä koneesta oli kyse, koska jo alle 4000rpm laite kiihtyi jo kevyen irtonaisesti. Ajoin n. 10km testilenkin vaihtelevia nopeuksia ja kokeilin kaikki läpi. Mitään poikkeavaan en havainnut joten takaisin hieromaan kauppoja. Tarkistin vielä kerran koneen öljyvuotojen varalta, mutta kuivalta näytti joten kaupathan siitä sitten tuli. Mukaan tuli kaupanpäälle ketjut ja rattaat, öljynsuodatin, RD:n etumasti(uudenveroinen kunto :p ), kappan takaboxi sekä 2 venttiilikopan tiivistettä.
Ajelin pyörän sitten 50km kotiin ja seuraavana päivänä otin työn alle, sillä ketjut ja rattaat sekä renkaat oli ihan finaalissa. Eilen sain sitten laitteen viimenään nippuun ja pääsin kunnolla testaamaan. Tukeva peli ajaa ja mukavakin muuten, mutta S-mallin matala stonga ei sovi meikäläisen selälle, jotenka se menee jossain vaiheessa vaihtoon. Tänään piti sitten mennä museotielle herkuttelemaan ja vot että oli kivaa! :p Pyörä tuntuu Jawaan(joka on muuten myynnissä)verrattuna lähes yliohjaavalta ja meinasi ajolinja hakeutua aluksi sisäkurvista ulos. Onneksi siihenkin tuttui melko nopeesti joten ei ongelmia.
Hieman häiritsevä tekijä on pahanlaatuinen uraherkkyys. Pitkittäissuuntaiset urat tuppaavat viemään pyörää miten tahtovat. Onneksi pahasti uraisia teitä ei ole niin kovin paljoa. Soratiellä en ole vielä kerinnyt käydä. Erityisen kiva on vaihteiston toiminta, mikä on esimerkillisen täsmällistä eikä välivapaita esiinny lainkaan. Liikkeet ovat lyhyet ja erittäin täsmälliset. myös vapaa löytyy vaivatta. Pyörässä on lisäksi vaihdenäyttö, joka vieläpä toimii joten ei pääse pykälä unohtumaan.
Semmoinen peli se sitten on parin päivän kokemuksen perusteella. Tuolla kelpaa varmaanki ensi kaudellä heitää pidempääkin turneeta ympäri suomea, kun kulutuskin on alle 5l/100km.