Sen verran tylsä päivä, että oli pakko alottaa tämmönenkin topic.
Elikkäs tän topicin aihe on tuo oma pikkuzeta, jonka nyt oon omistanut jo 2,5 vuotta.. Matkaa on kertynyt tuona aikana n. 19500km, ongelmia ei toistaiseksi ole ollut.. *kopkop*
Pyöränoston aikana olin kahden vaiheilla, ostanko nakun vai sitten tämän varttikatteellisen version, mutta jtnkin tartuin tähän monen mielestä helvetin rumaan laitokseen. Omaan silmään tuo varttikate sopii aikast hyvin ja varsinkin ajomukavuutta kate tuo melkoisesti nakuun verrattuna.. Mutta vaikka se omaan silmään sopikin hyvin, niin muutoksiahan voi aina tehdä.
Eka muutos oli ketjusuojan vaihto, jonka suunnittelin alusta loppuun itse(kuvaa galleriassa) Seuraavaksi tuli tangon ja vilkkujen vaihto hieman edustavimpiin versioihin. Tangon vaihdon jälkeen ajamisesta on tullut entistäkin vakaampaa ja jokseenkin ajoasento on minulle nyt todella hyvä, vaikka tätä kokoa on siunaantunut sellaiset 192cm ja 110kg..
Pyörä taitaa olla niitä harvoja, jotka ovat olleet kuristettuja koko omistajan pikku-a -korttiajan.. Viime syksynä pyörästä revittiin kurit pois, kun kilometrejä oli mittarissa n.17000.. Tänä talvena pyörä sai itselleen Devilin Magnum -sliparin ja talvilomaillessa taittelin pyörään itse 1,5mm teräksestä uuden kilpitelineen sen alkup. mattotelinettä muistuttavan rakennelman tilalle, uuden ja vanhan ero näkyy tässä
Magnumin asennuksen jälkeen pyörän käynti muuttui melkoisesti, mutta myös säädöt tuntuivat menneen ihan vituilleen, kone paukutti _todella_ paljon.. Pari kk. sitten tilasin baldie racingiltä PCIII:n. Pyörään ei laitettu valmista karttaa, vaan siihen säädettiin dynon avulla uusi "ihan oma" kartta.. Tehoa pyörästä saatiin lisää 12hp ja 8Nm, joka oli säädön tehneen asentajan mukaan erittäin paljon pyörän vakiotehot huomioon ottaen (110hp/75Nm.) Teho/vääntökuopat saatiin niin ikään tasoitettua aika hyvin.. Pienellä koeajolla ehdin käydä tuossa viikko sitten ja huomasin pyörän luonteen muuttuneen melkoisesti, enää ei tullut esim. sitä pientä "miettimistä" kaasua avattaessa..
Muuta pyörälle ei vielä ole tehty.. Suunnitelmissa olisi huggerin ja bugin hommaaminen, mutta rahatilanne ei tällä hetkellä oikein anna myöden. Tällä hetkellä pyörä näyttää(ja kuullostaa) omasta mielestäni paljon paremmalta, kuin ennen "talvea." Nykykuosi on nähtävänä tässä
Jos jotakuta kiinnostaa, niin jonkinnäköistä ääninäytettä löytyy tästä
Kaikenkaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen ÄssäZetaan, vaikka olen siitä pääosin negatiivista palautetta saanutkin.. Pyörä on mukava tiellä kuin tiellä, mutta erityisesti mutkateillä pyörän luonne ja hauskuus tulevat loistavasti esille..
Tulevia ajokelejä odotellessa
Elikkäs tän topicin aihe on tuo oma pikkuzeta, jonka nyt oon omistanut jo 2,5 vuotta.. Matkaa on kertynyt tuona aikana n. 19500km, ongelmia ei toistaiseksi ole ollut.. *kopkop*
Pyöränoston aikana olin kahden vaiheilla, ostanko nakun vai sitten tämän varttikatteellisen version, mutta jtnkin tartuin tähän monen mielestä helvetin rumaan laitokseen. Omaan silmään tuo varttikate sopii aikast hyvin ja varsinkin ajomukavuutta kate tuo melkoisesti nakuun verrattuna.. Mutta vaikka se omaan silmään sopikin hyvin, niin muutoksiahan voi aina tehdä.
Eka muutos oli ketjusuojan vaihto, jonka suunnittelin alusta loppuun itse(kuvaa galleriassa) Seuraavaksi tuli tangon ja vilkkujen vaihto hieman edustavimpiin versioihin. Tangon vaihdon jälkeen ajamisesta on tullut entistäkin vakaampaa ja jokseenkin ajoasento on minulle nyt todella hyvä, vaikka tätä kokoa on siunaantunut sellaiset 192cm ja 110kg..
Pyörä taitaa olla niitä harvoja, jotka ovat olleet kuristettuja koko omistajan pikku-a -korttiajan.. Viime syksynä pyörästä revittiin kurit pois, kun kilometrejä oli mittarissa n.17000.. Tänä talvena pyörä sai itselleen Devilin Magnum -sliparin ja talvilomaillessa taittelin pyörään itse 1,5mm teräksestä uuden kilpitelineen sen alkup. mattotelinettä muistuttavan rakennelman tilalle, uuden ja vanhan ero näkyy tässä
Magnumin asennuksen jälkeen pyörän käynti muuttui melkoisesti, mutta myös säädöt tuntuivat menneen ihan vituilleen, kone paukutti _todella_ paljon.. Pari kk. sitten tilasin baldie racingiltä PCIII:n. Pyörään ei laitettu valmista karttaa, vaan siihen säädettiin dynon avulla uusi "ihan oma" kartta.. Tehoa pyörästä saatiin lisää 12hp ja 8Nm, joka oli säädön tehneen asentajan mukaan erittäin paljon pyörän vakiotehot huomioon ottaen (110hp/75Nm.) Teho/vääntökuopat saatiin niin ikään tasoitettua aika hyvin.. Pienellä koeajolla ehdin käydä tuossa viikko sitten ja huomasin pyörän luonteen muuttuneen melkoisesti, enää ei tullut esim. sitä pientä "miettimistä" kaasua avattaessa..
Muuta pyörälle ei vielä ole tehty.. Suunnitelmissa olisi huggerin ja bugin hommaaminen, mutta rahatilanne ei tällä hetkellä oikein anna myöden. Tällä hetkellä pyörä näyttää(ja kuullostaa) omasta mielestäni paljon paremmalta, kuin ennen "talvea." Nykykuosi on nähtävänä tässä
Jos jotakuta kiinnostaa, niin jonkinnäköistä ääninäytettä löytyy tästä
Kaikenkaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen ÄssäZetaan, vaikka olen siitä pääosin negatiivista palautetta saanutkin.. Pyörä on mukava tiellä kuin tiellä, mutta erityisesti mutkateillä pyörän luonne ja hauskuus tulevat loistavasti esille..
Tulevia ajokelejä odotellessa
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~