Eli tuli tommonen vanha rouva ostettua seuraavaksi peliksi. Vuosimallihan on siis -89. Nyt olis sitten matkapyörä, jolla vois lähtee pitemmällekkin matkalle. Hinta ei ollut paha ja mukana seurasi takalaukku ja alle asennettuna uudet ketjut ja rattaat sekä hyvä kuntoiset renkaat.
Nyt tullu ajeltua n. 300km ja hiukan odotin tältä parempiakin matka-ajo-ominaisuuksia. Varsinkin kun ajelee noin 100km/h niin kutosvaihteella kierrokset ovat siinä 5000 kieppeillä niin tangossa tuntuu epämiellyttävää korkeataajuuksista tärinää. Kun kierrokset laskee noin 4500:aan niin tärinä loppuu. Mietin, että pitäisikö vaihtaa hieman pitemmäksi välityksiä.
En sitten tiedä kuinka vaarallista on semmonen kun kakkosvaihde ulisee. Samoin pientä ulinaa pitää kutonen, mutta ei läheskään niin pahaa kuin kakkonen. Lisäksi pientä kaasareiden säätöä pitää vielä tehdä, koska niiaa kun tarjoaa kaasua keskikierroksilla. Liekö sitten keskikierrokset vähän laihalla, kun tuntuu toimivan paremmin jos vähän tarjoaa ryyppyvipua. Hetken pohdittuaan lähtee sitten kuitenkin melko mukavasti eikä ohituksissakaan tartte heti pienempää haeskella.
Nokkaketju rallattelee kylmänä jonkin verran, mutta ääni häviää tai ainakin vaimenee huomattavasti koneen lämmittyä. Tätä en kuitenkaan pidä kovin vakavana, kun eikös tän ikäset tykkää jo rallatella. Pyörä muutenkin muuttuu melkolailla mukavammaksi kunhan kone lämpiää kunnolla. Kytkin vähän takkuaa kylmänä, on varmaan kytkinlevyt menossa kohta vaihtoon.
Tuossapa jotain tarinaa mitä mieleen äkkiseltään tuli. Jos jollakulla on/on ollut samanlainen niin kokemuksia, tarinoita ja varsinkin jorinoita olis mukava lueskella. Itsekkin lisäilen tänne kaikkea sitä mukaa kun kokemusta tästä vehkeestä alkaa kertyä.