Joo ihan tyytyväinen olen pyörään ollut. Ajoasento on aika "tiukka" ja paino vahvasti käsillä, mutta siihenkin on tottunut. Kilsoja ei ole paljon tullut, johtuen rahatilanteesta, muutaman vähän pidemmän reissun olen heittänyt. Taitaa 2-3tkm välille jäädä mitä heinäkuusta tähän päivään on tullut. Ei ole mitään pahempia tyyppivikoja tai muutakaan ilmennyt. Osittain tuota vähäistä ajomäärää selittää myös se, että 1,5kk odottelin kytkinvaijeria monesta eri liikkeestä. Mikään liike niitä ei kuitenkaan saanut, aattelin että wtf kun näin yleinen pyörämalli ja osat käy 00-03. Maahantuojalta nyt viimein älysin tilata, ja vaijerikin tuli. Tai tyyppiviaksi voisi mainita, että tahtoo kytkinvaijerit olla aika kulutustavaraa, vaikka kuinka hyvässä rasvassa pitäisi. Johtuen siitä, että tuo suzukin kytkimen käyttömekanismi on todella jäykkä, ja vaijeri menee todella tiukalle mutkalle kytkinkahvan puoleisesta päästä, ja parempaakaan reittiä en sille ole keksinyt. Samoin tuo kytkimen käyttömekanismi yllätti, kierrekäytin irtokuulineen ja jousineen. Oma savottansa nyt muistella miten se tulee, ja muutama kuulakin oli tuossa ajassa jonnekin hukkunut sieltä. Ne tosin taisivat puuttua jo ennenkuin avasin koko systeemin. Olen "muutaman kerran" kironnut noita Suzukin ratkaisuja, varsinkin tuota kytkimen käyttöä(ei ole kyllä moista vastaan tullut missään), ihan kohtuullisen toimivia ratkaisuja, mutta vähemmän huoltoystävällisiä. Perushuoltoa olen vaan tehnyt, jos ei kytkinvaijerin vaihtoa lasketa. Öljyt vaihtanut kerran, takarenkaan jne. Jotenkin vaan katuenduro tyyppinen pyörä alkanut himottaa, ympärivuotiseen käyttöön. Se olisi ainakin se järkevämpi ratkaisu. Tosin suoralla kaupalla en tätä ala myymään, varsinkaan syksyllä, jos muutenkaan. Eli lähinnä joku Yamaha TT-R 600+ välirahaa olen ajatellut. En ole kaikkein kaahaavinta tyyppiä, mutta vauhdit nousevat NOPEASTI korkeiksi, mikäli kääntää kahvaa. Kalajoen lentokentällä n.kilometrin kiihdytysmatkalla kiihdytin vitosvaihteen rajottimeen asti, 280 mittarinopeuteen, eikä vauhti tuntunut missään. Kulki kuin juna. Ja mutkapätkällä taittuu myös ihan hienosti. Ja eri vaihteiden mittarinopeudet on 130-175-222-264-280-? muistaakseni, ja hakkaa kuitenkin rajottimeen vaihteet suhteellisen tiheään. Maantienopeudet tuntuu kävelyvauhdilta, jotenkin vaan pelkää että väärässä paikassa käyttää liian pientä vaihdetta ja suurta kaasukättä. Eli esim. motoparkiin tai jonnekin olisi hyvä päästä, tosin radalla ei katuvehjettä tekisi mieli kaataa. Pidemmät reissut on kyllä ihan mukavia, kun sopivan mutkaiset reitit valitsee, sillon ei nopeutta mahdottomasti tarvitse nostaa. Eikä kyllä enää tee mielikään nostaa, jotenkin sitä vaan alkanut virkavaltaa pelätä, ja nöyrästi pitänyt kierrokset alhaalla. Tosin joskus tulee pakottava tarve käyttää siellä punarajalla, sille en mahda mitään. Ja kerrankun sinne kiihdyttää, täytyy se kokea uudestaan. Näin kyykkypyöräksi tämä on melko kevyen oloinen käsitellä, ei kuitenkaan parhaimmillaan kaupunkinopeuksissa, niinkuin arvata saattaa. Koko ajan ei tarvitse tankkaamassa olla, 4,5l/100km on pienimmillään vienyt, ja 6l suurimmillaan.
Ajoltaan on hyvä enkä ole muutenkaan pyörän hankintaa katunut. Suzukille en ole merkkiuskollinen ollut, enkä ole vieläkään, mutta mukava pyörä silti. Dynossakin tuo kävi, samalla kun laitoin pikkupapereihin: Niinkuin tuosta näkee, on tehokäyrä hyvin lineaarisesti nouseva, pähkinänkuoressa- mitä enemmän kierroksia sitä enemmän tehoa. Ja tehokäyrä kääntyy laskuun vasta ihan himpun ennen rajoitinta. Normaaliajossa kone vetää tarpeeksi jo keskikierroksilta(5-6 tonnista), ei tarvitse missään tilanteessa vaihteita pudotella ohituksissa jos ei sitä itse halua. Siellä 8 tonnissa sitten alkaa repiä. 103,8kW/75,87Nm oli ihan hyvät max. lukemat.
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/34752Niin ja edit: Tulihan sitä myös eturenkaan laakerit vaihdettua kesällä. Ne olivat vasta 2tkm ajetut, mutta kuulostivat -ei terveiltä-, varmaan ex-omistajan kovakouraisesta asennuksesta johtunut. Olisi varmaan mennyt niilläkin, mut nyt voin olla asiasta varma ettei kuulat kurkkaa ulos kesken matkan.