Kawasaki GPZ 600 R

L0nker0
Paikkakunta:
Joensuu/Kuopio
Liittynyt:
15.3.2006 11:40
Kawasaki GPZ 600 R

ViestiKirjoittanut L0nker0 » 28.6.2008 10:19

Tuli perjantaina ostettua ensimmäiseksi, muttei toki viimeiseksi, isoksi pyöräksi Kawasaki GPZ 600 R vuosimallia 1988 =)

Vaikka pyörällä on ajettu 70'000 kilometriä, se vaikuttaa erittäin hyvältä ikäisekseen ja erityisesti hintaisekseen :D Konepuolikin vaikuttaa todella siistiltä.

Kuva



Pyörä on siis maalattu uudestaan, laitettu uudet vakioputket, huollettu hyvin ( männänrenkaiden vaihto, kaasari säädetty, jarrulevyt vaihdettu, ja kait venat säädetty yli vuos sitte yms muuta huoltoa ) sekä pidetty hyvin. Missään ei näe kaatumisjälkiä. Gepsi vaikuttaa paljon ikäistään nuoremmalta ja tekniikka pelaa mainiosti. Vaihteet pelas moitteetta ja kone toimi todella hyvin.

Onko muilla kokemuksia kyseisestä pyörästä? Olis mukava jatkaa keskustelua Kawasta joten kysymyksiä saa esittää! Lisäilen itse myös tekstiä kunhan testailen pyörää lisää.
L0nker0
Paikkakunta:
Joensuu/Kuopio
Liittynyt:
15.3.2006 11:40

ViestiKirjoittanut L0nker0 » 29.6.2008 11:23

noniin! Pyörässä ei mitään vikaa ole ilmeentynyt. Todella tyytyväinen olen. Seuraavia suunnitelmia pyörälle olisi:
-kilventeline paremmaksi
-ehkä peilit vähän pienempiin
-uusi pleksi (sporttisempi)
-Pienemmmät vilkut eteen ja taakse. EI minivilkkuja :D

Jos jollain on tarjota esim nexxuksen putkia tähän niin saa tarjota =)
Kangas
Paikkakunta:
Virrat
Liittynyt:
15.12.2005 10:32

ViestiKirjoittanut Kangas » 29.6.2008 11:42

Näyttää hyvältä ikäisekseen! Takarengas näyttää vähän erikoiselta?
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 29.6.2008 12:00

tuota kilventelinettä ei välttämättä kannata mennä muuttelemaan, tuo pitää kurat hyvin poissa selästä.

On kuvasta päätellen erittäin siisti yksilö. Onko hallintalaitteissa käytönjälkiä? Tuo on melkein siistimpi kuin useimmat -95 pyörät.
L0nker0
Paikkakunta:
Joensuu/Kuopio
Liittynyt:
15.3.2006 11:40

ViestiKirjoittanut L0nker0 » 29.6.2008 13:26

Kuva

Mittaristo on hyvä ja hallintalaitteet todella hyvässä kunnossa :)

Kovan kritiikin kohteeksi joutunut takarengas

Kuva

Kuva

Pyörä edestä:
Kuva

Eturengas pitää vaihtaa jonkin ajan kuluttua. Mitä suht edullista rengasta suosittelette? Ja miksi se Pirellin Sport Demon on niin kyseenalainen?

EDIT: kävisköhän tähän uudemman mallin GPZ:n etukate?
*Viba*
Pyörä:
Trek
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
22.5.2006 22:36

ViestiKirjoittanut *Viba* » 29.6.2008 13:58

Sport Demoni on yleensä mopojen esiasennusrenkaana :) Siitä voi jo päätellä jotakin :P
L0nker0
Paikkakunta:
Joensuu/Kuopio
Liittynyt:
15.3.2006 11:40

ViestiKirjoittanut L0nker0 » 29.6.2008 14:08

*Viba* kirjoitti:Sport Demoni on yleensä mopojen esiasennusrenkaana :) Siitä voi jo päätellä jotakin :P



No mitä sitten suosittelette eturenkaaksi? Sen pitäisi olla kuitenkin suht edullinen.
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 29.6.2008 14:51

Misukan Pilot power tai road, siinä on hyvä nakki.
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Pommi-
Pyörä:
998
Liittynyt:
17.1.2007 0:04

ViestiKirjoittanut Pommi- » 29.6.2008 15:54

Michelinin Pilot Powerit tai Roadit ei niitä kaikkista edullisimpia ole, parhaimpia kuitenkin. Niitäkään tosin ei taida edes saada tuota kokoa. Eikös tuossa pyörässä ole 110/90-16 rengas edessä?
Tuota kokoa on aika vaikeahko Misukalta löytää, tai itse en töissä ollessani ole löytänyt Pilot Poweria tai Roadia tuohon kokoon.
Ainoa oikeastaan mikä Micheliniltä tulee mieleen tuohon kokoon on M45, mutta sekin tarkoitettu lähinnä 50-250cc pyörille ja vain kaupunkiin.
Bridgestonelta löytyy BT 45 F tuohon kokoon, kyseiseltä merkiltä ei omakohtaisia kokemuksia ole yhtä takarengasta enempää, ja sekin tuntui hengenvaaralliselta sateella. Mutta riippuu ihan sun omista tarpeista, että millaista rengasta tarviit.
Raptor 660R
Kangas
Paikkakunta:
Virrat
Liittynyt:
15.12.2005 10:32

ViestiKirjoittanut Kangas » 29.6.2008 16:03

mprengas-online.com sivulta löytyi ainakin metzeleriltä, dunlopilta, bridgestonelta ja avonilta katurengastyyppistä rengasta tuohon 110/90 16 kokoon.
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 29.6.2008 16:27

pilotit ei ole ehkä halvimpia renkaita, mutta toisaalta vain ne takaavat sen että mopo pysyy pystyssä. huono kohde alkaa säästämään. mut toisaalta, en tosiaa tullu miettineeksi tuota "erikoista" rengaskokoa. noista muista en tiedä, mutta ainakin avonin renkaat kiertäisin kaukaa, huono märkäpito ja kulutuskestävyys.
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
L0nker0
Paikkakunta:
Joensuu/Kuopio
Liittynyt:
15.3.2006 11:40

ViestiKirjoittanut L0nker0 » 29.6.2008 18:25

Dunlop Arrowmax GT 501 FJ 110/90 -16 TL 59V M/C ?

Kuva


Bridgestone BT 45 F 110/90 -16 TL 59V ?


Kuva

Molempien hinta noin 110e...tähän kokoluokkaan ei taida edes " parhaimpia " renkaita saada, enkä kyllä sellaiseen rahojani laittaisi. Mielestäni aivan kuskista kiinni minkälaisen renkaan tarvitsee. Tuoki Pirellin Sport Demon riittäisi aivan hyvin minulle kun ajelen erittäin vähän sateella (jos ollenkaan), ja olen muutenkin varovainen mutkissa yms.


EDIT: Eli tässä teholukemia pyörästä:

kiihtyvyys 4,3s 0-100km/h
huiput 218km/h
55kW tehoa, eli noin 70 heppaa
Painoa tosin löytyy sitten vähän runsaammin, noin 210kg. Sitä ei tosin huomaa muualla kuin työntäessä pyörää esim tallista :D
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 29.6.2008 18:53

L0nker0 kirjoitti: Mielestäni aivan kuskista kiinni minkälaisen renkaan tarvitsee. Tuoki Pirellin Sport Demon riittäisi aivan hyvin minulle kun ajelen erittäin vähän sateella (jos ollenkaan), ja olen muutenkin varovainen mutkissa yms.



no, jos haluaa liukastella moporenkaalla, niin mikä ettei. laitettiin kerran sport demon kiinni i/ö 750cc gixeriin taakse; se käytännöllisesti katsoen suli alle, vielä kakkosella, kuivalla asfaltilla sai nakin sutimaan kaasusta. mutkakäyttäytyminen oli huono, samoin myös kulutuskestävyys. miusta tuollaisen kumin laittaminen on lähinnä hengenvaarallista, eikä mitenkään perusteltavaa. mutta; antaa kaikkien kukkien kukkia jne :).
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
suzna
Liittynyt:
10.6.2007 19:04

ViestiKirjoittanut suzna » 29.6.2008 21:05

Mä on kyllä vielä huomannu mitään paskaa tuossa sport demonissa. On välillä tullu todella kovaa mutkaan eikä mitään luistelua ollut havaittavissa. Mopon ensiasennusrengas entä sitten, olisko syynä kenties edullinen hinta?
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 29.6.2008 21:07

Se on se kulutuskestävyys ja nopeusluokitus. Jos Mitazeilla voi laittaa satasta mutkaan, voi sen tehdä millä vain.