Omasta historiasta sen verran, että "löysin" motot.net -yhteisön 2004 jolloin alla oli Honda NS 125R ´87. Tällä mattamustalla paholaisella tuli ruuvattua kahdessa kaudessa muistaakseni n. 5 tkm. Pyörätöntä aikaa kesti puolisen vuotta, jonka tuloksena tuli hankittua ´91- mallinen NSR 125R. Tästä tuli projekti, koska pyörä oli varsinainen viritys josta täytyi uusia lähes kaikki liikkuva moottoria lukuunottamatta. 125R myytiin raskaalla tappiolla keväällä 2006. Tuohon aikaan hankin myös Yamaha TZR 125F:n, vm. 1990. Erikoisuutena oli, että se oli rekisteröity täysitehoiseksi. TZR myytiin kauden 2006 lopulla kiinni leikanneena.
Seuraavaa pyörätöntä kautta kesti vajaan vuoden, jolloin aika ja likviditeettitilanne oli kypsä ensimmäisen isomman pyörän hankintaan.
Nykyään alla on Kawasaki ZX-6RR vm. 2005. Uskomattoman hyvä ajaa. Verrattuna RD:een, täytyy tunnustaa että RD oli ajoittain jopa pelottavan tuntuinen verrattuna Kawaan. RD hankittiin opiskeluajan harrastevälineeksi, Kawasta joudun valitettavasti luopumaan opintojen aloittamisen vuoksi.
Rakkaus kaksitahtisiin ei ole siis kadonnut, vaikka piikkiajoista jäi hiukan karvas maku tekniikkamurheiden muodossa. RD:n kanssa en aio ottaa stressiä, vaan laittaa sitä pikku hiljaa. Aion pitää laitteen melko originaalissa kuosissa. Ostohetkellä poikkeavaa alkuperäisestä oli:
- peilit (supersport-tyyliset)
- putkisto (Micronin putkisto tuplaänkkäreillä)
- väritys (alkup. sininen, nyt valko-punainen).
Tänään aion hiukan käydä laitetta läpi. Eilen oli pesun vuoro, tänään vahaus ja hammasharja kädessä paikkojen putsaus. Tarkoitus on myös vaihtaa jäähdytysnesteet ja vaihteistoöljyt. Akku täytyy myös uusia. PS. Biltemasta bongasin huoltovapaan akun hintaan 17,49. Ei paha. Päivitän tätä kun jotain uutta ilmenee. Niin, alkup. vilkuista ajattelin kuitenkin luopua. Ovat niin valtavan suuret.