Gas Gas SM300? -06

Karvan0ppa
Pyörä:
GG SM300
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
21.4.2004 17:08
Gas Gas SM300? -06

ViestiKirjoittanut Karvan0ppa » 5.9.2008 17:55

Noniin, otsikonmukainen laite tuli hankittua muutama kuukausi sitten kun pääsin piikkisestä eroon.
Pyörällä on ajettu pari vuotta enduroa A- ja B- luokissa (200h+) ja se kyllä näkyy päällepäin... Tekniikka on toiminut kiitettävän hyvin, koneeseen on monta kertaa jo vaihdettu männänrenkaita ja kytkinlevyjä, mutta muuta ei juuri ole ollut.
Suurin osa muoveista oli uusittu juuri ennen kuin tämä siirtyi minulle mikä oli iso plussa.
Myös keula vaihtui vanhasta öhlinsistä upouuteen marzochhiin.

Koska pyörä on punakilpinen, piti se saattaa rekisteröintikuntoon. Monet viikonloput meni pelkästään sähköjä vedellessä, vilkkua sun muuta turhaa.
Myös renkaat vaihdoin katumallisiin jottei konttorilla olisi niiden suhteen tullut ongelmia.
Uutta maskia, takavaloa, valokatkaisijaa, jarrukahvaa, jarruletkua ja vaikka mitä tuli myös vaihdettua.

Tässä vaiheessa pyörä alkoi olla rekisteröintikunnossa, eli läjä paperia taskuun (Coc-todistus, maahantuontitodistus, luovutuskirja, ex-omistajan todistus siitä ettei pyörä ole ollut kilvissä) ja konttorille.

Katsastussetä jaksoi tutkia valot sekä runkonumeron, sen jälkeen teki rekisteriotetta reilun tunnin. 180e maksoi se lysti ja yhden uusinnankin (40e) jouduin ottamaan koska rungossa ei ollut enää tyyppikilpeä (tarra)
Hain maahantuojalta todistuksen että tämä tarra on tilattu ja hain konttorilta rekisteriotteen.
Nyt vain pitäisi vääntää ajoneuvoveroilmoitus ja pistää se menemään eteenpäin.
Kun päätös joskus tulee ja verot on maksettu, niin voinkin hakea jo kilpeä konttorilta.

Rekisteröintikatsastuksen jälkeen tempasin enskavanteet pois alta ja huitaisin ebayn kautta hankitut GG:n 450:n moton vanteet jarruineen alle (näistä suuri kiitos Jusutukselle)
Vaihdoin myös etulokasuojan ufon tekeleeseen. Samaan syssyyn tuli myös uudet ketjut ja rattaat.

Kokemusta ei hirveästi tästä vielä ole, mutta moottoria lukuunottamatta ajaminen tuntuu samalta kuin vastaavalla piikillä. Mitathan on suunnilleen samat eikä tässä ole kuin pari kiloa enemmän painoa vrt. 125cc malli.
Voimaakin on ainakin toistaiseksi riittänyt hitaaseen kaupunkiajoon.

Yhden viikonloput olen nyt kerennyt ajamaan siirtokilvillä, silloin mopo lähti vähän hanskasta. Kuskiin sattui vähän enemmän kuin pyörään...
Muitakin tekniikkamurheita oli, mm. takajarrusatulasta irtosi ajossa jarrupalojen lukitustappi ja sen seurauksenahan sieltä lensi kaikki rojut tielle ja mäntä jäi poikittain levyn ja satulan väliin.
Koko jarrusatula menee luultavasti vaihtoon ellei sitä nyt jotenkin saa pelastettua.

Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu mm:

-putkeksi fmf fatty
-mustat/valkoiset muovit
-hiilikuitua
-rungon leipominen uudenveroiseksi + maalaus (talvella vasta)
-alusta kadulle sopivaksi
-uusi penkinpäällinen
-sivujalka
-led-takavalo (hehkulankapolttimot kestää max. 10km) mallia saa ehdottaa.
-takasvingin ja muiden aluosien kiilloittelua
-uusi kahvarunko etujarrulle, nykyinen enskamallin satulalle tarkoitettu ei oikein tyydytä
-bi-xenon-valosarja, tämänkin asennusta helpottaa huomattavasti se että pyörään on rakennettu tasavirtasähköt.

Ennen ja jälkeen kuvat 8)
Viimeksi muokannut Karvan0ppa päivämäärä 16.11.2008 21:04, muokattu yhteensä 2 kertaa
tupsude
Pyörä:
ei oole
Paikkakunta:
hki
Liittynyt:
7.9.2005 14:20

ViestiKirjoittanut tupsude » 5.9.2008 18:04

Voi vitja kun oli hieno alotusteksti!

Tätä kyseistä pyörää olen jo ihastellut allrightin miiteissä ja potkuakin näyttää olevan, vaikka jokseenkin enskailun merkkejä löytyi aika paljon. Odotan innolla, minkälainen tämä on talven jäljiltä! :)
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
she says "I can't remember" and starts to cry
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 5.9.2008 18:49

Nam. 8)
Seesami
Pyörä:
Nismo
Paikkakunta:
Rannikko
Liittynyt:
21.4.2005 19:22

ViestiKirjoittanut Seesami » 5.9.2008 19:24

Tämän topikin ilmestymistä olen odotellut kuin kuuta nousevaa ;) Aika hemaisevan näköinen laitos jo nyt.
GLHF
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36

ViestiKirjoittanut Jarez » 7.9.2008 12:28

Ratkasu takavalo-ongelmiin:

http://xenonled.com/leds12.htm

ja sieltä kirjeenä tulemaan pari polttimoa taakse ja jos kosteutta pelkää niin kuumaliimaa vaan ledien juureen ja vähän akkunapaspreitä kontaktipinnoille ja avot!

Tuo 08 mallin takavalotellinki näyttäisi olevan ledeillä varustettu, sekin vois olla ihan näppärä, pienen choppauksen jälkeen?

http://www.motot.net/galleria/data/4/31591/DSC00713.JPG
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
SnaG
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
25.10.2005 18:44

ViestiKirjoittanut SnaG » 7.9.2008 12:52

Paljos tämmöisestä laitoksesta löytyy heppoja?
Allekirjoitus on heikoille
Karvan0ppa
Pyörä:
GG SM300
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
21.4.2004 17:08

ViestiKirjoittanut Karvan0ppa » 7.9.2008 13:02

Kasa ledipolttimoita tilattu, tilasimpas samalla autoonkin uusia valoja :)

Netistä en ole löytänyt kuin -00 mallisen kolmesatasen dynokäppyröitä, niiden mukaan muistaakseni 50hp @ ~7200, 49nm @ ~6900
SnaG
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
25.10.2005 18:44

ViestiKirjoittanut SnaG » 7.9.2008 14:25

Karvan0ppa kirjoitti:Netistä en ole löytänyt kuin -00 mallisen kolmesatasen dynokäppyröitä, niiden mukaan muistaakseni 50hp @ ~7200, 49nm @ ~6900

No keuliihan se nuillaki :)
Allekirjoitus on heikoille
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 8.9.2008 13:07

Suostutkos kertomaan mitä tuli maksamaan pelkkä punakilpisen muutaminen valkokilpiseks?
Emmä kerro.
Karvan0ppa
Pyörä:
GG SM300
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
21.4.2004 17:08

ViestiKirjoittanut Karvan0ppa » 8.9.2008 14:17

Alkuperäiset vilkut, peilit sun muut hilut oli vielä tallella joten niistä ei kustannuksia tullut,
ainoat mitä tosta tulee maksaa on rekisteröintikatsastus 180e, sekä verot (tässä omien laskelmien mukaan ~1000e) tuon jälkeen se rekisterikilpi ja mahdollinen parikymppiä mitä katsastusasema veloittaa uudesta rekisteriotteesta.
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 8.9.2008 16:18

Toi nollakasin takavalo on kyllä kieltämättä nätti. 2 rivin ledit on vain hienot ;) ( siis taaksepäin näyttää kuin olisi 2 riviä, todellisuudessa vain 1 rivi)

Perus dice-lippaan älä vain sorru, sekä nämä perus portpoliksen ledilipat plus GASGAS = ei hyvä.
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 8.9.2008 16:40

sitten kun tiedät paljon verot kokonaan on nii ilmoittelehan tänne! :)
Emmä kerro.
Karvan0ppa
Pyörä:
GG SM300
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
21.4.2004 17:08

ViestiKirjoittanut Karvan0ppa » 8.9.2008 18:42

Messico kirjoitti:Perus dice-lippaan älä vain sorru, sekä nämä perus portpoliksen ledilipat plus GASGAS = ei hyvä.


Taidan toistaseksi tyytyä sisemmäksi siirrettyyn vakiolippaan ledituikulla, jos vastaan joskus kävelee joku oikeasti tohon sopiva fiksu ledilippa niin sellaista sitten joskus.

Veroista ilmoittelen heti kun on ajankohtaista, en ole vielä kerennyt mitään papereita tulliin lähettämäänkään vielä.
echo
Liittynyt:
12.11.2006 19:17

ViestiKirjoittanut echo » 8.9.2008 18:45

http://www.mopo-osa.com/kauppa/popup_image.php?pID=4009
kohtuullisen hieno
malaco
Pyörä:
Yamaha YZ125
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
28.4.2007 16:42

ViestiKirjoittanut malaco » 8.9.2008 19:18

Mistä hommasit ton keulan ja kuin paljon maksoi?