Honda CBR 600 RR -05

EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37
Honda CBR 600 RR -05

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 10.11.2008 16:02

No niin, Husse vaihtui viikonloppuna Hondaan. Pitkän harkinnan ja kohelluksen jälkeen päädyin vaihtamaan kyykkypyörään, koska nakut eivät oikein iske ja moto nyt oli jo vuoden verran. Hondakaan ei ollut mikään ykkössuosikki, mutta kun sellainen sopiva sitten napsahti kohdalle, niin tartuin tilaisuuteen. Mieluummin siis olisin ottanut R6 tai GSX-R, mutta sopivia ei oikein ilmaantunut.

Pyörä on musta-hopea ja sillä on ajettu nyt pari satkua päälle 18tkm. Takuutakin on vielä ensi vuoteen jäljellä. Ensimmäinen omistaja oli ehtinyt pyörällä ajaa reilun tonnin ja iskemään Powercommanderin sekä Yoshimuran kokoröörin kiinni, jonka jälkeen kortti oli mennyt ja pyörä myyty. Toinen omistaja olikin sitten ajellut sen loput reilut 17tkm. Itse olen ajanut vajaat 100km, suurimman osan tänään.

Mitään erikoisempia suunnitelmia ei pyörän suhteen ole, putkisto ja PC löytyvät jo (olisivat olleet ensimmäisenä hankintalistalla, tai ainakin slipari). En pahemmin mistään rakentamisesta perusta, minivilkut saatan vaihtaa toisiin, nykyiset eivät oikein miellytä. Kilpitelinettä voisi myös parannella, vähän huteran oloinen.

Moton jälkeen tavallaan nauttii siitäkin, että voi ajaa moottoritiellä pidempääkin pätkää (110 mittarinopeudessa Honda näyttää kiertävän aika saman verran mitä Hussekin eli ~5500) ja pyörä ei tärise lähestulkoon ollenkaan. Vähän kankealta tuntuu ajaminen varsinkin hitaammissa nopeuksissa, mutta eiköhän tuo ala tuosta sujumaan, kun kilometrejä saa alle. Moottori on kyllä varsin mukava, vetää nätisti 3000rpm eteenpäin ja varsinaista voimaa tuntuu tulevan siinä 4000-5000 kohdalla. Pieni "tehokuoppa" tuntuu 7000 eteenpäin, mutta sitten taas 10 000rpm jälkeen alkaa laulamaan. Olen tosin vain kahdesti kiihdyttänyt noin korkealle, kerran ykkösellä (suti ja keuli kirjaimellisesti, kostea keli) ja kerran kakkosella. 5000rpm jälkeen voimaa on kyllä sen verran, että 100 rajoituksella ei ainakaan tarvitse pykältää kuutoselta alaspäin ohitukseen, lähtee aika mukavasti.

Kuvia ei vielä ole, koska en viitsi sateeseen mennä kuvailemaan. Voi olla, että niitä tänään vielä laitan.
Jos armeijasta pääsisi jo ensi kesänä pois, niin voisi ehkä harkita taas motoon vaihtoa.. Katsotaan nyt miten meno maistuu Cebarilla. :)
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
SnaG
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
25.10.2005 18:44

ViestiKirjoittanut SnaG » 10.11.2008 17:11

Itsekkin suunnittelemassa tämmöistä ceparia. Onkos pyörä 25kW ?
Allekirjoitus on heikoille
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 10.11.2008 17:41

Ei ole 25kW vielä, mutta kuristan sen kyllä lähiaikoina. Kaasusta laitetaan, mitään bokseja en ala ostelemaan (en tiedä mahtaako edes saada), sen verran hintavia taitavat olla.
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 10.11.2008 17:42

Katohan ettei tule rekisteriotteeseen mitään merkintää asiasta...
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 10.11.2008 17:45

Jos sen vain jotenkin pystyy välttämään. Tietysti voi sanoa liikkeelle, että kirjoittavat todistuslappuun vaikka "kuristettu polttoaineensyöttöä rajoittamalla" tms., eivätkä mainitse mistään kaasun kääntymisasteista mitään. :lol:
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 10.11.2008 22:19

Hienoon pyörään vaihdoit, itsekkin haaveilin RR:stä keväällä kaunein kyykky mitä tiedän. Mitään tietoa kuinka paljon tuosta lähtee tehoa? Varmaan ihan riittävästi mutta uteliasuuttani kysyn :roll: .
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 17.11.2008 14:49

Kai siitä se reilu 100hv irtoaa renkaalta, pyörä menee kaverin -05 636 (myös putkisto & commander silloin) kanssa samana päivänä samaan penkkiin, niin saadaan vähän vertailtua samalla. Samalla oma pyörä kuristetaan. Takarengas täytyy varmaan vaihtaa, siinä on näköjään joku helvetin niitti.. Ei taida paikatulla renkaalla uskaltaa ajaa kovaa? Talven hankintalistalle renkaan lisäksi tulee "ducktail" sekä mahdollisesti cardon(look?) hugger, ehkä myös uudet vilkut (ainakin rele, kaveri sanoi että joku saa vielä epilepsiakohtauksen noista :lol: )
Laitoin galleriaan muutaman huonon kuvan, ukko taas vei paremman kameran töihin mukanaan, joten otin nuo videokameralla. Soundcheckiä otin myös.. :seko:
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
SnaG
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
25.10.2005 18:44

ViestiKirjoittanut SnaG » 17.11.2008 14:55

Tummaa tuplakupu pleksii kehiin vaan
Allekirjoitus on heikoille
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 17.11.2008 14:59

Siinä on jo savunvärinen (Kappa Screenin tuplakupla) joka on ihan hyvä, kuvissa ehkä ei näytä niin tummalta.. Läpi siitä ainakin näkee aika hyvin, toisin kuin tummasta?
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 26.1.2009 18:19

Kävin hakemassa pyörän talvihuollosta / renkaanvaihdosta. Samalla pyörä kuristettiin 25kW ja asennettiin muutama pikkujuttu. Kaasukahva kääntyy nyt 12 astetta ja se lukee otteessakin (prkl). Samalla oli penkitetty, takarenkaalle tuli 106,45hv ja 63Nm. Mukavan tasaiset käyrät muutamaa pientä kuoppaa lukuunottamatta (Hondan ominaisuuksia?). Säätääkin piti, mutta huomasivat, ettei PC reagoi mitenkään. Virrat kun laittaa päälle se kyllä vilkuttelee valoja normaalisti, mutta käynnissä ollessa ei näy kaasun asentoa siinä eikä tietokoneeseen kytkettynä tule mitään karttoja tms. Jokin piuha irti tai jotain? :s
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
knosta
Pyörä:
YZF-R125, Tunturi Start
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
17.4.2008 18:12

ViestiKirjoittanut knosta » 26.1.2009 22:33

Paljos jouduit tost kuristamisest pulittelemaan? :) Itellä kans haaveena vuuen päästä ostella samanlainen separi jos fyffeä löytyy tarpeeks... Paljos myös laski vakuutuksien hinnat? :O
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 30.1.2009 23:34

240€ maksoi kuristus ja 50€ katsastus. Vakuutuslasku pieneni laskurin mukaan lähes tuhat euroa, varmuuden saan kun uusi lasku tulee.
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 18.7.2009 19:35

http://www.nettimoto.com/808389

Pistetään hyvä kiertämään.. Vähän tekee taas motoa mieli, perkele. :P
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."