Yleistä:
Toddiih, elikkäs tuli siiten myös itse hankittua ensimmäinen iso pyörä. Räsällä parivuotta ajelleena ja kavereiden smotoja kokeilleena oli sitten pakko itellekkin smoto hankkia.
Alunperin mielessä oli jonkinlainen kisapeli 525exc, 550e husa, 510 husse ym. mutta päädyin sitten kuitenkin hieman matalaviritteisempään, joka soveltuu omaan ajoon pikkasen paremmin.
Itse pyörästä:
Kyseisen pelin olin jo muutama kesä takaperin nähnyt ja jo silloin kuolasin, koska omaan makuun ulkonäkö oli juuri sellainen hieman erikoinen, mutta omasta mielestä kuitenkin erittäin hieno.
Ulkonäkö jakaa varmasti paljon mielipiteitä, mutta kun omaa silmää miellyttää niin eipä paljoa kiinnosta jos joku muu on erimieltä.
Pyörä on rakennettu 2003 täysin uuteen uskoon ja myös muutoskatsastettu tossa kunnossa, joten ei pitäisi tulla sanomista. Toki aina jotain pientä huomautettavaa löytyy joka pyörästä.
Tehopuolellakin löytyy ihan riittämiin. On kireempää nokkaa, korkeapuriste mäntää ja sen sellasta. Suoravetokaasaritkin pyörässä oli, mutta kun ei se niillä kunnolla toiminut niin vaihdoin vakiot takaisin. Potkua löytyi suoravedoilla, jotka siis olivat huonoissa säädöissä ja pikkasen tukkonen toi äänenvaimenninkin on vaikka ei melun puolesta uskois, niin n.50 rwhp Prätkäpajan penkissä. Pyörä menee vielä ensi viikolla uudelleen penkkiin, kun kuristetaan alle 25kw papereihin.
En vielä ole paljoa kerennyt ajamaan, kun ei vielä noita papereita ole, mutta pikkasen kokeilleena on kyllä aivan syntisen mukava peli ajaa. Nokka nousee tarvittaessa ja kulkee kyllä muutenkin ihan tarpeeksi. Pysähtymisestä huolehtiikin sitten motomasterin levyt molemmissa päissä, joten kyllä sen vauhdin saa tarvittaessa poiskin. Ajomukavuus on aivan loistava, penkki ei ole mikään kova ja kapea niinkuin supermotoissa yleensä, vaan oikeasti jopa mukava istua. Ei tällä silti mitään tourinkia lähdetä ajamaan, mutta eipähän ole heti paikat jumissa.
Muutoksia:
Ilman pientä viilausta ei pyörä jää omassa käytössäkään vaan kaikenlaista pientä laittoa vielä löytyy.
-Tanko vaihtuu korkeampaan malliin ihan vaan ajomukavuuden vuoksi.
-Peilit uusiksi.
-Asv:n shorty kahvat tulossa sekä jarru, että kytkinpuolelle.
Ei siis mitään mullistavaa, mutta pientä viilausta.
Kuvia pyörästä löytyy gallerian puolelta ja lisää tulee kunhan kerkeän räpsimään.
Toddiih, elikkäs tuli siiten myös itse hankittua ensimmäinen iso pyörä. Räsällä parivuotta ajelleena ja kavereiden smotoja kokeilleena oli sitten pakko itellekkin smoto hankkia.
Alunperin mielessä oli jonkinlainen kisapeli 525exc, 550e husa, 510 husse ym. mutta päädyin sitten kuitenkin hieman matalaviritteisempään, joka soveltuu omaan ajoon pikkasen paremmin.
Itse pyörästä:
Kyseisen pelin olin jo muutama kesä takaperin nähnyt ja jo silloin kuolasin, koska omaan makuun ulkonäkö oli juuri sellainen hieman erikoinen, mutta omasta mielestä kuitenkin erittäin hieno.
Ulkonäkö jakaa varmasti paljon mielipiteitä, mutta kun omaa silmää miellyttää niin eipä paljoa kiinnosta jos joku muu on erimieltä.
Pyörä on rakennettu 2003 täysin uuteen uskoon ja myös muutoskatsastettu tossa kunnossa, joten ei pitäisi tulla sanomista. Toki aina jotain pientä huomautettavaa löytyy joka pyörästä.
Tehopuolellakin löytyy ihan riittämiin. On kireempää nokkaa, korkeapuriste mäntää ja sen sellasta. Suoravetokaasaritkin pyörässä oli, mutta kun ei se niillä kunnolla toiminut niin vaihdoin vakiot takaisin. Potkua löytyi suoravedoilla, jotka siis olivat huonoissa säädöissä ja pikkasen tukkonen toi äänenvaimenninkin on vaikka ei melun puolesta uskois, niin n.50 rwhp Prätkäpajan penkissä. Pyörä menee vielä ensi viikolla uudelleen penkkiin, kun kuristetaan alle 25kw papereihin.
En vielä ole paljoa kerennyt ajamaan, kun ei vielä noita papereita ole, mutta pikkasen kokeilleena on kyllä aivan syntisen mukava peli ajaa. Nokka nousee tarvittaessa ja kulkee kyllä muutenkin ihan tarpeeksi. Pysähtymisestä huolehtiikin sitten motomasterin levyt molemmissa päissä, joten kyllä sen vauhdin saa tarvittaessa poiskin. Ajomukavuus on aivan loistava, penkki ei ole mikään kova ja kapea niinkuin supermotoissa yleensä, vaan oikeasti jopa mukava istua. Ei tällä silti mitään tourinkia lähdetä ajamaan, mutta eipähän ole heti paikat jumissa.
Muutoksia:
Ilman pientä viilausta ei pyörä jää omassa käytössäkään vaan kaikenlaista pientä laittoa vielä löytyy.
-Tanko vaihtuu korkeampaan malliin ihan vaan ajomukavuuden vuoksi.
-Peilit uusiksi.
-Asv:n shorty kahvat tulossa sekä jarru, että kytkinpuolelle.
Ei siis mitään mullistavaa, mutta pientä viilausta.
Kuvia pyörästä löytyy gallerian puolelta ja lisää tulee kunhan kerkeän räpsimään.