Tämänmoisen pyörän kävin hakemassa savosta Tomppaden kanssa, kiitokset avusta. Keli suosi ennusteista huolimatta ja viimeisillä kilometreillä tuli vettä sitten urakalla(samalla kiillottui ylimääräiset nahanhoitoaineet pois takista ). Eturenkaan kunnon takia vähän jännitti välillä, mutta siihen ei ollut aihetta. Renkaiden pito oli vähintäänkin riittävä kaikkiin tilanteisiin. Pyörä ei ole helmi, mutta kaikesta päätellen alkuperäisyysprosentti on hyvä. Ainoastaan moottori/lohkot ovat N1 pyörästä, tosin kone kuulostaa ja tuntuu hyväkuntoiselta, muuten ei olisi kauppoja tullutkaan. Vikalistaa : eturengas vaihtoon, etu/sivukatteet vaihtoon tai korjaukseen(kiinnikkeitä paskana), takalampun muovi vaihtoon, tankissa pari klommoa, kannenpultti puuttuu(!! ei huomattu ostaessa, vittu mitä amatöörejä), tuorevoitelu säädetty lievästi sanottuna varman päälle, satulan verhoilu käpistely keinonahalla eli UrhoMatti, pass kytkin rikki eli vasen käyttökytkin vaihtoon, ypvs toinen vaijeri vaihtoon, vaihteensiirtomekanismin pallonivelet väljät eli vaihtoon, takaiskari vaihtoon, etupään stefat uusiksi, ohjauslaakerin kiristys nyt ainakin. Vikalistaa on, mutta onpahan puuhasteltavaa. Hinta ei ollut mikään järkyttävä ja tekniikka tosiaan toimii hyvin ja kulkua riittää.
bensakulutukseksi laskettiin semmoista 6-7litraa sadalle. Paluureissulla bensaletku oli kesinyt niin pahasti, että irtosi omia aikojaan. Sinänsä huvittavaa, että koko letku oli pituussuunnassa halki alusta loppuun sekä parista paikkaa myös poikittain osan matkaa ympäri. Hienosti oli halkeama piilossa takapuolella. Ongelma korjaantui alkuun siten, että laitettiin nippusiteitä tukemaan letkua 20mm välein. Pari kilometriä päästiin ja letku irtosi uudestaan nippuside kiristyksestä huolimatta. Laitettiin sitten klemmari ja sen jälkeen ei ongelmia ollut. Samalla kun letku irtosi niin toinen kaasutin alkoi tulvimaan, se loppui pelkällä purkaa-puhalla-kasaa operaatiolla.
Kaiken kaikkiaan hauska reissu. Harmillista, ettei hyväkuntoisia pyöriä tunnu olevan kaupan. Toki tästäkin hyvä tulee, helppo korjata kun alkuperäinen. Ei tarvitse metsästää pisteosia. Hinta oli ok, mutta ei mikään loistokauppa. Ei tosin huonokaan. Laittoipa myyjä vielä tuoretta 2-t öljyä tankin täyteen, 10litraa bensaa tankkiin(tuoretta) ja teki vaihteistoöljynvaihdon koeajolenkin jälkeen. Muuta hyvää pyörässä on uusi michelinin takarengas mallia m39(oikea koko), uudehkot jarrupalat ympäriinsä, kaikki lukot jne toimii ja molemmat avaimet tallessa, ypvs pelittää hyvin, moottorissa ei muutenkaan vuotoja. Täytyy tästä ensin puuhastella sutsukia ajokuntoon ja tilailla seuraavan liksan saavuttua briteistä "vähän" osia Tarkoitus olisi tehdä pyörästä siisti alkuperäiskuntoinen häkkyrä. Jos joku tietää mistä saa roudiin vakiomallisia etukatteita EHJÄNÄ niin kertokaa ihmeessä.
bensakulutukseksi laskettiin semmoista 6-7litraa sadalle. Paluureissulla bensaletku oli kesinyt niin pahasti, että irtosi omia aikojaan. Sinänsä huvittavaa, että koko letku oli pituussuunnassa halki alusta loppuun sekä parista paikkaa myös poikittain osan matkaa ympäri. Hienosti oli halkeama piilossa takapuolella. Ongelma korjaantui alkuun siten, että laitettiin nippusiteitä tukemaan letkua 20mm välein. Pari kilometriä päästiin ja letku irtosi uudestaan nippuside kiristyksestä huolimatta. Laitettiin sitten klemmari ja sen jälkeen ei ongelmia ollut. Samalla kun letku irtosi niin toinen kaasutin alkoi tulvimaan, se loppui pelkällä purkaa-puhalla-kasaa operaatiolla.
Kaiken kaikkiaan hauska reissu. Harmillista, ettei hyväkuntoisia pyöriä tunnu olevan kaupan. Toki tästäkin hyvä tulee, helppo korjata kun alkuperäinen. Ei tarvitse metsästää pisteosia. Hinta oli ok, mutta ei mikään loistokauppa. Ei tosin huonokaan. Laittoipa myyjä vielä tuoretta 2-t öljyä tankin täyteen, 10litraa bensaa tankkiin(tuoretta) ja teki vaihteistoöljynvaihdon koeajolenkin jälkeen. Muuta hyvää pyörässä on uusi michelinin takarengas mallia m39(oikea koko), uudehkot jarrupalat ympäriinsä, kaikki lukot jne toimii ja molemmat avaimet tallessa, ypvs pelittää hyvin, moottorissa ei muutenkaan vuotoja. Täytyy tästä ensin puuhastella sutsukia ajokuntoon ja tilailla seuraavan liksan saavuttua briteistä "vähän" osia Tarkoitus olisi tehdä pyörästä siisti alkuperäiskuntoinen häkkyrä. Jos joku tietää mistä saa roudiin vakiomallisia etukatteita EHJÄNÄ niin kertokaa ihmeessä.