Nyt sitten minunkin osaltani päättyi odotus ja on aika hypätä isomman pyörän sarviin. Alle hankittiin vanha ninja. Pyörä on 2-kilpinen, kaadettu viime syksynä kävelyvauhdista lunastukseen. Katteet korjattiin ja se sai siis uuden maalipinnan ylleen tänä keväänä. Ostin pyörän korjattuna ja valmiiksi kilvitettynä. Kilometrejä on kertynyt mittariin 41900km. Jarrulevyt näyttävät uusilta, palat ovat myös hyvät. Pyörän mukana sain n. 4dl maalia, jolla maalailee varmasti pyörän melkein kokonaan, jos sattuu jossain pusikoissa könyämään.
Ninja oli ostaessa täysissä tehoissa myös papereissa, joten paikallinen mp-liike kuristi 72kw tehot 22,5kw:iin. Tämä tapahtui rajoittamalla kaasun liikettä. Rekisteriotteessa on nyt maininta "kaasukahvan liikettä rajoitettu ruuvilla", asteista ei ole mainintaa ja ruuvi on poistettavissa 5 sekunnissa. Kuristus näin kustansi avaimet käteen -periaatteella 250e.
Viikko pyörän oston jälkeen tuhlailu jatkui uuden takarenkaan merkeissä. Uusi rengas on merkkiä Pirelli Diablo strada, pitäis olla ihan käypä rengas ja hintakaan ei ollut hirveä: 170e alle asennettuna... Muutaman päivä vielä, niin päästään käsiksi myös uusiin ketjuihin ja rattaisiin. Tälle RK:n X-rengasketjupaketille kertyy hintaa paikallisen liikkeen kautta 118e, ei paha mielestäni kun Stormin kuvastossa sama setti n. 160e.
Tulevissa suunnitelmissa on uusi vaimennin ja mahdollisesti sirommat peilit ja vilkut. Kilpitelineen vaihtoa ajatellen joutuisi sahaamaan vakiolokarin poikki, saa katsoa tuleeko sitä tehtyä koskaan. Aika näyttää mitä muuta keksitään.