Suzuki TL1000R

=Niko= Eläkeläinen
Liittynyt:
19.7.2003 16:13
Suzuki TL1000R

ViestiKirjoittanut =Niko= » 25.7.2009 1:38

Tuommonen mopedi tuli haettua talliin kahvakuumetta lievittämään. Tällä hetkellä intti painaa päälle sen verran lujaa että pyörä laitettiin seisontaan ja ens lomilla olisi tarkotus keretä vähän ruuvailemaan ja tutustua enemmän laitteeseen.

Jotain speksejä/suunnitelmia mitä tähän hätään osaa kertoa:
-Yoshimura RS-3 pöntöt löytyy
-Violetti, vähän naarmua saanut maalipinta. Näillä näkymin budjetti ei riitä koko mopon maalaamiseen joten pahimmat virheet koitetaan korjata ja muuten väri pysyy entisellään. Jotain tarroitusta myös pitäisi kehitellä.
-Tumma pleksi löytyy
-Pyörän penkitys/säätäminen ja sitä ennen pienen nykimis ongelman selvittely
-Tilpehööriä pitäisi hankkia jos jonkinlaista (tankinkorkkia, ducktailia, jne.)
-Kiillotukseen menee jonkin verran osaa, runko ja vanteet vielä vähän harkinnan alla. Pitää katsoa miten aikaa ja motivaatiota riittää. Jonkin sortin jenkki-look kuitenkin olis varsin kiva :)
-Takarenkaan laakereita pitäisi vaihtaa, ohjausiskari hakea pajalta, katteita mallailla paikoilleen, ym. ym.

Yhden talven ajaksi puuhaa löytyy kyllä. Tosiaan vajaat kaksi yhteistä päivää vasta kerkesin pyörän kanssa viettämään ja sekin meni mutkapätkiä kurvaillessa ja twinin väännöstä ja ÄÄNISTÄ nautiskellessa joten kauheasti ei vielä ole kerrottavaa, muuta kuin että päät kyllä kääntyy ohikulkijoilla ja kuskin suupielet on kypärän sisällä ylöspäin koko sen ajan kun kone on käynnissä. :D Kunhan tästä viikon päästä pääsee lomille niin koitan latailla jotain kuvaa ihmeteltäväksi ja kirjoitella lisää tarinaa. Sitä ennen mennään näillä eteenpäin!
Viimeksi muokannut =Niko= päivämäärä 17.6.2011 10:39, muokattu yhteensä 1 kerran
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48

ViestiKirjoittanut snuarrow » 25.7.2009 1:57

u got ball's meit!

tl r on kyl meikän munakkaimmat pyörät listalla melkosen korkeelle rankattuna 8)
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 25.7.2009 16:53

Kyllä, vaihtasin gixerin koska vaan takasin Telluriin jos vaan jostain löytyis vähän alle 10tkm ajettu!

Ehdottomasti munakkain ja persoonallisin pyörä jota olen ikinä ajanut.
=Niko= Eläkeläinen
Liittynyt:
19.7.2003 16:13

ViestiKirjoittanut =Niko= » 1.8.2009 18:53

Nyt laitoin pari kuvaa pyörästä tuonne gallerian puolelle. Tosin eihän se miltään näytä ilman muoveja.

Tänään vihdoin pääsin jotain pientä puuhastelemaan tuplagineksen jälkeen.. Uus bensatankin korkki kolahti postilaatikkoon, kiillotushommia alottelin ja kävin teettämässä toisen avaimen.
Seuraavilla lomilla jos olis enemmän aikaa niin pitää alkaa pistää mopoa lihoiksi ja selvitellä tuota nykimisongelmaa. Kovempaa kun lähtee vedättämään niin pyörä nykäsee aika voimakkaasti kiihdytyksen aikana mutta muuten toimii normaalisti. Jos kytkin/ruiskupuolelta lähtisi tota vikaa metsästämään aluksi ja peukut pystyssä ettei mitään helvetin kallista remonttia tule eteen. :|
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 7.8.2009 23:10

Itsellä oli ongelmia TIPPOVER-kytkimen ja bensapumpun+releen kanssa.

Sopivalla täränällä ja kiihdytyksellä (keuliessa) saatto tuo TIPPOVER lyödä pelin poikki ja jatku tietysti samantien kun syynä oli murtuneet johdot ja pieni kontaktihäiriö.

Sama myös bensapumpun releen johdotuksissa, murtuneet ja meno muuttui välillä nykiväksi.

Sähköjen kanssa sai kyllä muutenkin hermot loppumaan tämän pyörän kanssa :)
=Niko= Eläkeläinen
Liittynyt:
19.7.2003 16:13

ViestiKirjoittanut =Niko= » 26.11.2009 19:14

Päivitelläämpäs kuulumisia pitkästä aikaa. Jotain pientä on pyörälle tapahtunut mutta ei mitään radikaalia, eikä sitä kyllä luvassa ole myöhemminkään. Pikkuhiljaa edetään mutta eiköhän se keväällä ajokunnossa ole. :P

-Muutamat osat on tullut ehosteltua (naarmut pois + kiillotus), mm. t-pala, vaihde- ja jarrupolkimet, jalkatappien rungot jne.
-Ducktail hommattu ja maalari hoiti sen pyörän väreihin. Samalla maalattiin myös etulokari ja takakate joista löyty omaan silmään luvattoman paljon pientä naarmua sekä undertray joka oli aikasemmalta väriltään appelsiini-musta.
-Läjä kaikkea pikkunippeliä hommattu odottelemaan asennusta: eteen vilkunreikien peitelevyt + kellermanin e-hyväksytyt micro vilkut, uudet lankarullat, takajarrupalat, ilmanputsari, pp-tuningin tankinkorkki, tl1000r tarrat sivukatteisiin, katevilkut jotka on tarkotus sipistellä paikoilleen takakatteen sivuilla oleviin reikiin
-Takarenkaat laakerit vaihdeltiin ehjiin ja takarengas paikattiin
+kaikkea pientä yleistä ulkonäön siistimistä

Tässä viikonlopun aikana olis tarkotus vaihdella kansipaffi toiseen pyttyyn ja samalla voisi vaihtaa kytkinposken tiivisteen ja heittää uudet öljyt koneeseen. Sitten olis luvassa sähköjen siistimistä, vilkkujen säätöä, katteiden sovittelemista ja muuta mukavaa pikkusäätöä.