Pitkällisen nettimoton selailun jälkeen rohkaistuin eräänä lämpimänä sunnuntai-iltana koeajolle yksityisen myymällä '04 636 Ninjalla. Ekat hetket isomman kyytissä oli ihan mielettömät. Toisaalta ajaminen tuntui helpolta vaikka ei lähes vuoteen ollut ajanut. Jopa helpommalta kuin kevarilla paremman alaväännön johdosta. Hetken totuteltuani päätin kokeilla kaasun avaamista reippaammin, 2 vaihde silmään ja avasin kaasua ehkä puolilleen. Seuraavasta 3 sekunnista en muista muutakuin että tajunta räjähti Yoshimuran ulvoessa ja tuntui kuin putoaisin kyydistä. Seuraavana yönä uni tuskin tuli ollenkaan. Maanantaina kävin kokeilemassa paria vuotta vanhempaa ninjaa, hieno oli sekin mutta vanhentunut ulkonäkö ei iskenyt. Tiistaina kävin testailemassa tuota Yamahaa, pyörä miellytti mutta kunto epäilytti aluksi. Torstaina kävin toista '04 636 ninjaa kokeilemassa ja samana päivänä jätin tarjoukset molemmista '04 ninjoista. Perjantaina soittelin myyjille eikä kumpikaan pudottanut hintaa tarpeeksi, aattelin että tarjoanpa Yamahasta vielä ja sepäs jäikin samantien käteen. Sovin myyjän kanssa että totean vielä kerran pyörän kunnon koeajamalla sitä vähän pidemmin. Mitään ihmeempää en huomannut joten tehtiin kaupat ja ajelin pyörän kotiin.
Samana perjantai-iltana taisin ajella reilun 200km. Seuraavana päivänä oli ratapäivät botniaringillä ja pitihän sinne mennä opettelemaan pyörän hallintaa

Ainiin, voisihan sen pyörän tarkemminkin esitellä:
- Yamaha YZF-R6, 30tkm, käyttöönottopäivä 4/2005 (lieneekö sitten -04 mallia)
- 86kW Leovincen sliparin saattelemana, Pipercross
- Puig: tuplakupla (tosi hyvä), kaatumatapit, hugger
- minivilkut ja nätimpi kilpiteline
- II-kilpinen
Pyörässä oli ducktail ja minipeilit, mutta käytännön syistä ruuvasin orkkikset paikalleen.
Tyytyväinen olen ollut, tänäänkin reilun 200km lenkin heitin



Kuvia laitan galleriaan.