Noniin, eli noi vuosi sitten näihin aikoihin tuli ostettua tuollainen kuussatanen hirviö. Kesä meni mukavasti ilman minkäänlaisia vikoja. Syksyllä pyörä kaatui paikaltaan seinää vasten, jolloin mittaristo hajosi sekä sinne tänne tuli pieniä naarmuja. Akun huohotinletku lähti myös irti, akku pärski happoa pitkin runkoa ja moottoria ja teki ikävää jälkeä. (kuulemma tyyppivika Ducateissa, liian korkea latausjännite?)
Ajokelit loppuivat jolloin pyörä lähti talliin ja palasiksi. Aluksi oli tarkoitus pelkästään maalata runko ja kasata pyörä takaisin, vaan eihän se siihen jäänytkään. Leikkasin rälläkällä rungosta satulan taakse jatkuvan osan pois, hitsasin tulpat putkien päihin ja vein rungon sellaisenaan pulverimaalaamoon. Samaan syssyyn lähti myös T-palat, takahaarukka sekä tangon kiinnikkeet. Väriksi tuli mattamusta.
Tehon puute alkoi myös vaivata (vakiona 50hp) joten ostin pyörään 15tkm ajetun 900cc ruiskukoneen. Moottori on eri pyörämallista, jossa takahaarukka on rungossa kiinni, eli lohkoihin täytyy koneistaa swingin laakereille pesät. Moottori on siis tällä hetkellä koneistamolla. Jarrut päivitin myös "hieman" tehokkaampiin. Vakionahan tuossa on siis sama satula ja levy kuin 125cc Cagiva Mitossa, mutta vain peilikuvana. Toisella puolella oli kuitenkin paikka satulalle ja levylle joten ostin Miton satulan sekä jarrulevyn. (nyt siis 2x320mm levyt brembon 4-mäntäisillä satuloilla)
Laitan tähän vielä pientä listaa olevista ja tulevista muutoksista.
-904cc ruiskumoottori (tulee tosin käyttöön kaasareilla, vakiot 38mm mikunit eri suuttimilla)
-Tuplalevyt edessä (eli siis käytännössä samat jarrut kuin 900cc mallissa)
-Leveämpi takavanne 900cc:stä, 170 tai 180 leveällä renkaalla
-Edessä uusi Pirelli Dragon Supercorsa
-Leveämpi Wirtz tanko
-Perän korotus
-Kilventeline
-Uusi mittaristo
-Termignonin high mount pöntöt (eli siis ylös, satulan molemmille puolille tulevat)
-Uusi maali??
jne.
Koitan päivitellä tänne projektin kulkua mitä nyt kiireiltä kerkiää (työtön olen siis )
Pyörä ostokunnossa, keväällä 2009
Uudelleenkasaus aloitettu
Ajokelit loppuivat jolloin pyörä lähti talliin ja palasiksi. Aluksi oli tarkoitus pelkästään maalata runko ja kasata pyörä takaisin, vaan eihän se siihen jäänytkään. Leikkasin rälläkällä rungosta satulan taakse jatkuvan osan pois, hitsasin tulpat putkien päihin ja vein rungon sellaisenaan pulverimaalaamoon. Samaan syssyyn lähti myös T-palat, takahaarukka sekä tangon kiinnikkeet. Väriksi tuli mattamusta.
Tehon puute alkoi myös vaivata (vakiona 50hp) joten ostin pyörään 15tkm ajetun 900cc ruiskukoneen. Moottori on eri pyörämallista, jossa takahaarukka on rungossa kiinni, eli lohkoihin täytyy koneistaa swingin laakereille pesät. Moottori on siis tällä hetkellä koneistamolla. Jarrut päivitin myös "hieman" tehokkaampiin. Vakionahan tuossa on siis sama satula ja levy kuin 125cc Cagiva Mitossa, mutta vain peilikuvana. Toisella puolella oli kuitenkin paikka satulalle ja levylle joten ostin Miton satulan sekä jarrulevyn. (nyt siis 2x320mm levyt brembon 4-mäntäisillä satuloilla)
Laitan tähän vielä pientä listaa olevista ja tulevista muutoksista.
-904cc ruiskumoottori (tulee tosin käyttöön kaasareilla, vakiot 38mm mikunit eri suuttimilla)
-Tuplalevyt edessä (eli siis käytännössä samat jarrut kuin 900cc mallissa)
-Leveämpi takavanne 900cc:stä, 170 tai 180 leveällä renkaalla
-Edessä uusi Pirelli Dragon Supercorsa
-Leveämpi Wirtz tanko
-Perän korotus
-Kilventeline
-Uusi mittaristo
-Termignonin high mount pöntöt (eli siis ylös, satulan molemmille puolille tulevat)
-Uusi maali??
jne.
Koitan päivitellä tänne projektin kulkua mitä nyt kiireiltä kerkiää (työtön olen siis )
Pyörä ostokunnossa, keväällä 2009
Uudelleenkasaus aloitettu
Viimeksi muokannut Jahne päivämäärä 17.4.2010 17:49, muokattu yhteensä 1 kerran