Yamaha YZF-R6 "R46"

EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37
Yamaha YZF-R6 "R46"

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 6.8.2010 14:22

Saikkepäivän ratoksi ajattelin jotain raapustella nykyisestä moposta..

Jep eli ennen viime juhannusta laitoin ihan kokeilumielessä entisen Hussen myyntiin, odottamatta sen suurempaa kiinnostusta miltään taholta. Sattuikin sitten niin ihmeellisesti, että seuraavana päivänä mopo lähtikin jo tallista uudelle omistajalle ja itse jäin rahat kourassa ihmettelemään, että mitäs nyt sitten. Ahkerasti selailtuani nettimotoa alkoivat vaihtoehdot sitten jo kaventua R6/GSX-R 600/750 akselille. 750 oli kuitenkin huonosti tarjolla sopivassa hintaluokassa ja 600 Giksujakaan ei oikein lähellä ollut joten päädyin katselemaan R6 sitten.

Muutama R6R olikin jo kiikarissa, kunnes eteen pöllähti tämä Rossi replica -väreissä oleva R6 -05 ja vieläpä ihan lähialueella. Mopossa näytti olevan sopivasti kilometrejä ja palikkaa ja hinta oli vähintäänkin sopiva, joten suuntasin koeajolle.
Mopoa ostaessani vuonna 2005 kuolasin jo tätä kyseistä replicaa, joten eihän sitä voinut sitten jättää ostamatta. Pyörä oli muuten alkuperäinen Powercommanderia lukuunottamatta ja erittäin hyvässä kunnossa. Ainoastaan takahaarukassa on rata-ajossa saappaista tulleet pienet naarmut molemmin puolin, joskaan eivät minua häiritse. Myös eturenkaasta huomasi, että joskus on radalla menty ja aika kovaakin, sen verran hyvin oli reunoilta asti kulunut.

Nyt on vajaat 2000km takana täysin ongelmitta. Ei voi olla kuin tyytyväinen ostokseen. Jos nyt vertaa entiseen CBR600RR:ään niin R6 on kyllä parempi laite. Ajoasento ei kipeytä selkää samalla tavalla ja muutenkin tuntuu kotoisammalta. Moottorin puolesta vaikea tehdä eroa, mutta kyllä Ruutonen yhtä mukavasti tuntuu menevän alakierroksillakin. Hondassa oli kuitenkin kokoputkistokin, joka sekin varmasti vaikuttaa vertailussa. Mutta kyllä Yammussakin kaakit tuntuvat ihan tallella olevan.. Voi olla että jossain vaiheessa käytän penkissäkin, varsinkin jos satun ostamaan alkukäyrästön (halvalla olisi käytetty Micron Hydra tarjolla, mutta ei ole tietoa sopiiko se tuohon Termignonin slipariin suoraan).

Muutaman muutoksen olen pyörään tehnyt, kilventeline sai vaihtua ja samalla myös vilkut sirompiin. Tilasin juuri sovitepalat etuvilkuille, laittelen ne talvella, jotta ulkoasu ei olisi niin "keskeneräisen" näköinen" Kilventelinettä täytyy myös hieman uudestaan taivutella, koska aluksi nappasi monta kertaa takarenkaaseen kiinni ja vääntyi liikaa takakenoon. Speedohealer tuli myös laitettua. Talvella pitää hieman muutella vielä johdotusten paikkaa (esim. vetää huippunopeusnappi johonkin mittariston viereen) ja muutenkin siistiä ulkonäköä. Nyt kesken ajokauden ei oikein huvita.

Galleriassa on muutama kuva moposta, lisään parempia kunhan isän käsi parantuu ja päästään kuvailemaan johonkin.. 8)
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Juustus
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R -04
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
30.7.2008 1:03

ViestiKirjoittanut Juustus » 7.8.2010 12:56

Pirteä väritys ja termis kruunaa kokonaisuuden. Hieno pyörä kaikenkaikkiaan! ;)
Kuvia uusista ja vanhoista ajopeleistä: Gilera SMT, Aprilia MX 125 ja CBR 600
Parkko
Pyörä:
Yzf-r125
Paikkakunta:
Vehniä city
Liittynyt:
2.6.2010 21:10

ViestiKirjoittanut Parkko » 18.8.2010 19:48

On muute harvinaisen komee väritys pyörässä ;)