Harley Sportster Roadster -06 & Custom -05

Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16
Harley Sportster Roadster -06 & Custom -05

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 15.12.2010 19:03

Noniin, pistetään ny yks omaki "rojekti" tänne.
Eli kevääl tuli hankittua tutulta pikku koneinen Harley, XL1200R Sportster 1200 Roadster on tarkka malli. Texaxista tullut muuttopyöränä, eli oli valmiiks kilvissä. Mittari luonnollisesti maileina
Ostettaessa orkkis kuntonen, pieniä muutoksia lukuunottamatta (joita tuskin huomaa nopeeta), eli penkki oli vaihdettu Mustangin jakkaraan ja Harleyn orkkis sissybar oli lisävarusteena.

Aluks ajeltii vähä hissukseen, papereissa kun tehoa oli liikaa väli A:lle ;) Kesällä tuli ajettua rautaperse ja syksyllä kävin Briteissä. Viikko Brittien reissun jälkeen tuli sitten ikää ajaa laillisesti :D

Stereotyyppinen Harrikka on kovaääninen ja kuskeilla pitkät parrat. Tässä poikkeus: hiljainen ja kuski nuori, jolla ei partaa :lol:

Tässä syksyllä talliin tuli toinen, XL1200C Sportster 1200 Custom. Myös jenkeistä tuotu, kilvitystä ei viä tehty. Mukana Harleyn oma tarvike vaparisuodatin ja avarampaa putkistoa, vähän kromiaosia, etc.. Tän kohtalo on viä vähän epäselvä, todennäkösesti maalaillaan koko pyörä uuteen kuosiin, kromia niin paljon kun pyörään mahtuu.. Eli ei jokapäiväiseen ajoon.

Nyt aloin laitteleen otsikon pyörään sitten putkistoa kiinni. Käyntiin kokeilin orkkisputsarilla, ilman pääli koppaa. Äänistä ei varmaan tarvi kertoa, kun putket on 2" suoraa ränniä..

Tän talven aikana olis tarkotus laittaa säätöihin noilla putkilla (saattaa tulla vähän tavaraa putkien sisälle tosin) ja uudella suodattimella. Lisäks parin tuuman raiserit tankoon pitäs laittaa, pegit saattaa siirtyä eteenpäin. Jotain pientä ainakun keksii.

Tän projektin lisäks on viä toi toine Harley, mistä mainitsinki jo tekstissä, sitten on muutama autoprojekti.. Eli tätä ei tulla päivittään joka päivä ;)
Siinä pieni alkustoori
Viimeksi muokannut Pyrdänä päivämäärä 12.4.2011 21:48, muokattu yhteensä 1 kerran
When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets
x-arttu-x
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
26.4.2004 20:47

ViestiKirjoittanut x-arttu-x » 18.12.2010 20:26

Yksinkertaisesti: kateellinen. Mun tekisi mieli alottaa harrikkaprojekti, mutta ei ole munaa siihen vielä kakskymppisenä. Ehkä kymmenen vuoden päästä...

Putket onnistunut muutos - miltä kuulostaisi 300-takapää? ;)
GSX-R
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 19.12.2010 14:54

Kiva saada tällekin osastolle HD mukaan, niitä ei täällä pahemmin ole näkynyt. Ei ole sellainen pyörä mitä ainoaksi ottaisin, mutta kyllähän noita silti välillä kuolaa kakkospyöräksi "sitten joskus". :D Mut jatkahan projektikertomuksia, seuraillaan kyllä vaikka ei aina niin puheliaana...
Kiiiski
Pyörä:
bobber
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2007 22:53

ViestiKirjoittanut Kiiiski » 19.12.2010 22:00

x-arttu-x kirjoitti:Yksinkertaisesti: kateellinen. Mun tekisi mieli alottaa harrikkaprojekti, mutta ei ole munaa siihen vielä kakskymppisenä. Ehkä kymmenen vuoden päästä...

Putket onnistunut muutos - miltä kuulostaisi 300-takapää? ;)

oma mielipide ehdottomasti ei, jäätävän leveä perä + rimpula keula ei näytä ainakaan omaan silmään hyvältä, samalla pitäisi varmasti vaihtaa swingi takalokari ja penkkikin..
x-arttu-x
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
26.4.2004 20:47

ViestiKirjoittanut x-arttu-x » 19.12.2010 22:15

Kiiiski kirjoitti:samalla pitäisi varmasti vaihtaa swingi takalokari ja penkkikin..
Nuo nyt melko luonnollisia muutoksia jos 300 takanakin laittaa. Itselle iskee kyllä, mutta juu mielipiteitä on yhtä monia kuin... se siitä :)
GSX-R
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 20.12.2010 23:16

HD:t näyttää omaan silmään myös todella kauniilta ja onhan ne ainoita oikeita moottoripyöriä ;). Naapurilta löytyi vielä muutama vuosi sitten todella tyylikkäästi rakennettu yksilö. Se 300 jäykkäperä, suorat putket ja matala sekä pitkä luukki jätti pysyvät jäljet! Ehkä omastakin tallista tulee sellainen löytymään kun ei enää kyykyn selkään taivu :D. Innolla jään seurailemaan mitä tästä muodostuu ajan myötä.
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 22.12.2010 18:52

Noniin, palaillaan taas välillä autojen keskeltä pyörien pariin..

Hyvin otettu tää vastaan, porukka enemmä täpinöissään ku itse allekirjoittanut :lol:

Toi 300-takapää.. Ainakaan tän talven aikana ei olla tekemässä noin suuria muutoksia peräpäähän. Ja toiseks, viä ei kestäis perse ajella tommosilla kumeil. Faijalla on omassa Cross Bonesissaan orggis 200/55, sekin kuluu jo yllättävän nopeet. Ja noi kolmesataset kumit ei oo kuitenkaa halvimpia..
Sportteihi on aika paljo myynnis ollu 200-takapäälle swingejä.. Katotaan katotaan.. Toisaalta Sportti on aina Sportti, pikku-Harley.. Isoihin kuuluu isot gummit ;)

Jatketaa taas postailua ku tulee sen aika.
When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets
Spine^
Pyörä:
Työsuhde.
Paikkakunta:
Aurinkolahti
Liittynyt:
2.11.2002 0:52

ViestiKirjoittanut Spine^ » 23.12.2010 17:27

moikka.

itse työskentelen H-D maahantuojalle ja jälleenmyyjäliikkeelle joten täytyypä hieman kommentoida.

jos joskus haluat sporasta eroon ; pidä se vakiona. sportster menee AINA kaupaksi parhaiten ihan originellina. eikä ne ulkonäkömuutokset (esim perän levitys yms tee ulkonäölle muuta kuin pahenna sitä, lisänä kamala ajettavuus).

kaikinpuolin ihan siisti spora sulla, vuoden kuin olisi tuoreempi niin olisi ruiskukoneella, mutta sopiihan tuo kaasarikin tuonne!
Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 12.4.2011 21:47

Päivittelyä tähänki topiccii.

Kevät pukkas kovaa vauhtia - liian kovaa prkl..

Tänään ruuvasin vakioputkiston paikoillee, samaten ilmansuotimen. Eli alkuun mennää nyt vakiolla. Omaan silmään ei miellyttänyt noi putket&putsari, eli pitää tilata jenkkilästä uudet.

Portster Customiin tilattu CoC-lappu, sitä ny venailtu melki kuukausi. Viime viikolla otettii yhteyttä Sumekoon: "joo mää kirjotan sen tällä viikolla" Ei oo kuulunu. Sais tulla nopeet nii pääsis sen kilvittää. Siihe vaihtelin kaikki valot ja vilkut faijan Cross Bonesista (jenkeillä ku ei oo e-merkintöjä). Katsastuksen jälkee tähän sitte ruuvaataa noi edellä mainitut putket ja filtteri kiinni (mun silmään sopii paremmi tän pyörän muotoihi)

Eipä kait siinä enempää, ei oikeestaa mitää tärkeetä :D Vinkkinä voin kertoo kaikille, ettei kannata haalia liikaa "projekteja" samaan aikaan, venyy vaan aikataulut kaikissa :lol: Jatketaan taas ku on jtn kerrottavaa
When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets
Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16
Re: Harley Sportster Roadster -06 & Custom -05

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 19.5.2011 23:20

Päivitetään tännekin tilannetta.

Custom saatu katsastettua ja tullattua, kilvet tuli ja veropäätös oli mieleinen. Putkisto laitettu kiinni, putsari orkkis. Ryypyn kanssa kun käyttää lämpimäksi, niin käy nätisti. Tosin kyllä sen huomaa, että vähän ahdistaa imupuolella. Todnäk tällä pyörällä ei ole hirveän pitkä suhde mun tallin kanssa, melko varma ostaja tiedossa.

Ja sitte Roadsterin tilanne. Se selviää vissiin tästä. Katsotaan ja ihmetellään.
When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets
Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16
Re: Harley Sportster Roadster -06 & Custom -05

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 12.7.2011 10:44

Custom myyty suoraan yksityiselle. Roadster meni vaihdossa 990 Adventure Dakariin ;)
When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets