Pyörän historia:
Vuonna 2009 omistin 125 exc:n ja syksy & täysi-ikäisyys alkoi häämöttää. Tiesin jo piikkiaikoina että tämä harrastus ei lopu 18v (tosin kun kavereilla) joten haaveilin isommasta moottoripyörästä jo kauemman ajan. Vaihtoehtoina oli silloin lähinnä husqvarna 510, vanhemman mallin 450/650 husabergit, yamaha wrf450, HM-moto 450 tai ktm 450/530. No testailin silloisena kesänä hussea, husaberggiä, ktm 450 sekä ktm 530. Eniten silloin jo tykkäsin 530 kotarista ja sen kaverit myös kuulivat jo kaukaa kypärän läpi kun tulin testilenkiltä.
Laitoin piikkisen kotarin myyntiin jo aikaisin syksyllä, aluksi tietysti hieman ylihinnalla sillä eihän loppuvuodesta syntyneellä ole vielä alkusyksystä kiire päästä eroon. No pyörä ei mennyt kaupaksi vaikka laskin hintaa sen nettimoton halvimmaksi tuon kuntosista. Pyöräkuume jylläsi vielä enemmän kun tiesi että kohta saa ajaa luvan kanssa, joten ajattelin kokeilla kepillä jäätä ja kokeilla vaihtoa suoraan isompaan. Nettimotoon oli turha ehdottaa mihinkään 450/530 vaihtoa kun halusivat päästä käteisellä eroon joten luuri käteen ja Racing Bikeen soittoa. Sehän tärppäsi. Marraskuun lopulla kuulemma tulossa 60h ajettu vm. 2008 myyntiin. Väliraha neuvoteltiin semmoiseksi että nyt jälkeenpäin ajateltuna mun ei olisi edes kannattanu käteisellä myydä & käteisellä ostaa. Kaupat tehtiin ja pyörät vaihto omistajaa. Ostopäivänä napsittu kuva:
Maltoin odottaa jopa 5 päivää (tjsp.) ajamatta metriäkään kunnes koitti syntymäpäivä jollon pyörä käynnistyi kello 23:55 edellisenä päivänä ja liikkeelle lähdettiin kotipihalta tasan 00:00 kun olin täyttänyt 18v. Ja ulkonahan ei ollut ihan parhaat ajokelit joten ajoin paikalliselle Shellille syntympäivä kahveille:
Talvi tuli. Kaverilta tuli ostettua Trelleborgin piikkirenkaat 40€ heräteostoksena, takarenkaasta puuttui 10 piikkiä ja eturenkaasta ei yhtään.. Muutenkin virheettömät. Joten eikun jäärallia ajamaan:
Kesä tuli. Ostin supermotovanteet ja muutakin osaa ilmestyi pyörään mm. muoveja. Syksyllä varastettiin myös käynnistyspoljin joten polkimena toimii (väliaikaisesti) 250 sx-f:n poljin joka passas booreihin mutta ulkonäöllisesti ei ehkä hienoin. Viimesintä kuvaa:
Katson venttiilit konerempan yhteydessä että pitääkö niille jotain tehdä. Ehkä saattaa tulla uutta muoviakin.
Kommenttia saa heittää, ja mielipiteensäkin voi esittää.
EDIT 31.5.2011
Pyörä jonkun verran edennyt, tällä hetkellä tärkeintä vaan saada pyörä ajoon - kelit kuumottelee ! Kone on valmis ja tänään kävin Racingbikellä tuon yhden katkenneen pinnan vaihattamassa.
3.6.2011
Runko paikoittain paikkamaalattu sekä runkoa putsailtu. Kuvia:
7.6.2011:
Lisäilen kuvia tänään, pyörästä otettiin ekat savut jo. Huomenna pikkuhommia ja sit pyörä ajoon !!