Tuodaanpas vähän väriä foorumille!
Olipa kerran Suzuki gsx-r joka syntyi nousevan auringon alla vuonna 1997, siis vielä kun itse leikin legoilla. Pyörä kuitenkin huhujen mukaan tehtaalta valmistuttaan päätyi saksalaisen güntherin omistukseen ja monen mutkan kautta kylmään Suomeen joskus 2000-luvulla. Mopon historia on värikkäämpi kuin monet värityskirjat, joten ei siitä sen enempää. Syksyllä 2010 pyörä kuitenkin päätyi eräälle tallille, jossa sen ulkonäkö tulee radikaalisti muuttumaan, once again...
Varmasti joku jo foorumilla tunnistaakin kyseisen takarenkaiden tuhon, todelliseksi katujen taistelijaksi amg-virityspajalla rakennetun Suzukin jo kaukaa. Kun pyörä sateisena syyspäivänä tiensä tallille löysi, allekirjoittanut kävi heittämässä sillä noin kilometrin lenkin, jonka voin luetella elämäni top 3 ikävimpiin hetkiin pyörän sarvissa. Ensimmäinen ongelma oli virtojen päälle saanti, avain ei kääntynyt edes voimalla mutta pienen kikkailun jälkeen syttyi koso henkiin ja kuski pääsi starttaamaan. Tyhjäkäyntiä ei ollut, ryyppyä käytettiin kovempien bomperien tapaan suoraan kaasareista rungon ja tankin välistä, vaihteisto oli Kallion Mikan jäljiltä jäänyt kääntämättä oikeinpäin, etujarru "lievästi" tunnoton sekä muuta pienempää mukavaa kaatosateen lisäksi.
Huonon käynnin syyksi selvisi läpimärkä suodatinelementti ja sen kuivatuksen jälkeen kone alkoikin toimia moitteetta. Hieman käy sääliksi sitä jantteria joka kyseisellä laitteella porasi kaatosateessa jostainpäin keskisuomesta tänne länsirannikolle.
Tallikaverusten kanssa ihmeteltiin pyörää useampana iltana pitkään ja mietittiin aina maaliskuun alkuun mitä sille tehdään, vai kaivetaanko vain kuoppa ja upotetaan sinne monen muun huonon keksinnön kanssa. Aluksi päädyttiin vain kevyesti purkamaan pyörää ja meikkaamaan sitä tulevalle kaudelle mutta kuinkas siinä kävikään.
Pientiä laittoa kun tuntui aina vaan löytyvän lisää niin purkaantui pyörä sitte lopulta osiin ja vähän lähti palikkaa vaihtoonkin.
Nykyisestä luukista poiketen äyskäri keulalta, uniikin mallinen bugspoiler, vaimennin ja omaperäiset jarruletkut on siirretty ongelmajätteisiin. Lokari, tanko, raiserit ym ym. on myyty ja perä varmasti vielä vaihtaa omistajaa sopivalla hinnalla.
Pyörästä todennäköisesti muutetaan kaksipaikkainen uuden buellin tyyliin, sivuille pienet katteet ja eteen todennäköisesti pelkkä valo tyyliin LSL:n urban tai vastaava. Piparilevyt, rosteri letkut, titaanivaimennin, mittarin upotus tankkiin, leveä renthal ym. perus shitti tulee varmasti myös löytämään tiensä joposta. Jospa tällä pääsisi itsekkin näillä eväillä sulattelemaan takakumin katuun ihan vaan kiitoksena sundayriderille viime kesäisestä ninjan lainaamisesta...
Pari kuvaa vielä loppuun nykykunnosta:
-Edestä
-Kuskin kulmasta
-Sivulta