Tulipahan otsikonmukainen rotisko haettua virosta ja ajattelin sitten tarinoida siitä jotain ajankuluksi. Pyörä on siis malliltaan LC4 Super Competition, eli tosta on karsittu kaikki ylimääränen pois mukaanlukien akku ja nappikäynnistys. Mopo haettiin viime viikonloppuna siis Pärnusta. Helppoa hommaa tuo vironmaalta haku, tähän astisen perusteella voin suositella kaikille joilla ei ole liikaa rahaa ostaa ylihintasia pärriä suomesta ja kun menee pakettiautolla, niin mukaan mahtuu vähän muutakin jolla kattaa matkakuluja.
Keskiviikkona 11.5. kävin Tullissa täyttelemässä ajoneuvon käyttöönottoilmoituksen, mukaan sain autoveroilmoituksen ja käytetyn moottoripyörän yskilöintilomakkeen. Nämä pitää toimittaa täytettynä Tulliin kauppakirjan kopion, Viron rekisteriotteen kopion ja ajokortin kopion kera viiden päivän kuluessa, toisinsanoen maanantaina. Torstaina hain mopoon siirtokilvet. Se vaati yhden lisälomakkeen täytön ja reilun 17 euron maksusuorituksen. Nyt Kotarilla saa siis ajaa siirtokilvillä max. 3 kuukautta. Katsastuksen saa suorittaa joko ennen tai jälkeen verohakemuksen jätön, mutta se vaatii kuitenkin CoC-todistuksen, jonka tilailin torstaina Motokeitaalta, hintaa suolaiset puolitoistasataa.
Sitten itse mopoon. Kaukaa katsottuna varsin näppärän ja hienon näköinen kapistus:
Läheltä katsottuna ei enää niin nätti:
Muovit tosiaan maalattu jokaista myöten hienosti paukulla ja takamuovien asennus mallia siisti: Originaalit muovit leikelty lähes kokonaan pois ja niiden päälle soviteltu exc/sx-mallin perä. Nippusiteitäkään ei ole säästelty. Tarkoitus olisikin hommata uusi lc4:n muovisetti reisink-mallin takalokarilla ja tarrat siihen päälle, sitten joskus kun on rahaa... Tänään huomasin myös että öljyä tihkuaa jostain, näyttää siltä että tulee yhden kannenpultin juuresta, pitää tutkia tarkemmin kun jaksaa. Kaasarista valuu myös tippa bensaa pihalle silloin tällöin. Jotain vinkunaa / rallatusta kuuluu myös motista, joka nousee kierrosten mukaan. En jaksa uskoa nokkaketjua, koska ei kuulu sieltä suunnalta. Ominaisuus kenties?
Mutta onhan tossa positiivistakin: Uudenveroinen etujarrulevy ja husabergin 6-mäntäinen puristin, Keihinin kiihdytyspumpullinen kaasari, WP säädettävä alusta yms. Voimaakin on vähintään enemmän kun siinä kuuluisassa pienessä pitäjässä, repii ihan kiitettävästi. En tiedä onko koneelle jotain muuta tehty kun tuo kaasari vaihdettu, mutta hyvin tuntuu kulkevan. Ja onhan tuo jonkun verran kevyempikin kun normaali lc4.
Eilisen pimeelläajelun jälkeen alkoi kummastuttamaan valoteho. Joku random-umpio siihen on vaihdettu jne. mutta valoteho on todella heikko. Valo myös himmenee vilkkujen tahtiin. Alkoi ihmetyttämään, että onkohan jännitteensäätimessä tai jossain muussa jotain vikaa, vai onko akuttoman vanhuksen ominaisuus... Takavilkut on myös tosi himmeät, hyvä että huomaa vilkkumisen, vaikka niissäkin 23w polttimot on.
Mutta tehdään tästä hyvä pikkuhiljaa sitä mukaa kun budjetti antaa myöten. Kunhan nyt ensin saa tuon rekisteröintikuntoon.
Keskiviikkona 11.5. kävin Tullissa täyttelemässä ajoneuvon käyttöönottoilmoituksen, mukaan sain autoveroilmoituksen ja käytetyn moottoripyörän yskilöintilomakkeen. Nämä pitää toimittaa täytettynä Tulliin kauppakirjan kopion, Viron rekisteriotteen kopion ja ajokortin kopion kera viiden päivän kuluessa, toisinsanoen maanantaina. Torstaina hain mopoon siirtokilvet. Se vaati yhden lisälomakkeen täytön ja reilun 17 euron maksusuorituksen. Nyt Kotarilla saa siis ajaa siirtokilvillä max. 3 kuukautta. Katsastuksen saa suorittaa joko ennen tai jälkeen verohakemuksen jätön, mutta se vaatii kuitenkin CoC-todistuksen, jonka tilailin torstaina Motokeitaalta, hintaa suolaiset puolitoistasataa.
Sitten itse mopoon. Kaukaa katsottuna varsin näppärän ja hienon näköinen kapistus:
Läheltä katsottuna ei enää niin nätti:
Muovit tosiaan maalattu jokaista myöten hienosti paukulla ja takamuovien asennus mallia siisti: Originaalit muovit leikelty lähes kokonaan pois ja niiden päälle soviteltu exc/sx-mallin perä. Nippusiteitäkään ei ole säästelty. Tarkoitus olisikin hommata uusi lc4:n muovisetti reisink-mallin takalokarilla ja tarrat siihen päälle, sitten joskus kun on rahaa... Tänään huomasin myös että öljyä tihkuaa jostain, näyttää siltä että tulee yhden kannenpultin juuresta, pitää tutkia tarkemmin kun jaksaa. Kaasarista valuu myös tippa bensaa pihalle silloin tällöin. Jotain vinkunaa / rallatusta kuuluu myös motista, joka nousee kierrosten mukaan. En jaksa uskoa nokkaketjua, koska ei kuulu sieltä suunnalta. Ominaisuus kenties?
Mutta onhan tossa positiivistakin: Uudenveroinen etujarrulevy ja husabergin 6-mäntäinen puristin, Keihinin kiihdytyspumpullinen kaasari, WP säädettävä alusta yms. Voimaakin on vähintään enemmän kun siinä kuuluisassa pienessä pitäjässä, repii ihan kiitettävästi. En tiedä onko koneelle jotain muuta tehty kun tuo kaasari vaihdettu, mutta hyvin tuntuu kulkevan. Ja onhan tuo jonkun verran kevyempikin kun normaali lc4.
Eilisen pimeelläajelun jälkeen alkoi kummastuttamaan valoteho. Joku random-umpio siihen on vaihdettu jne. mutta valoteho on todella heikko. Valo myös himmenee vilkkujen tahtiin. Alkoi ihmetyttämään, että onkohan jännitteensäätimessä tai jossain muussa jotain vikaa, vai onko akuttoman vanhuksen ominaisuus... Takavilkut on myös tosi himmeät, hyvä että huomaa vilkkumisen, vaikka niissäkin 23w polttimot on.
Mutta tehdään tästä hyvä pikkuhiljaa sitä mukaa kun budjetti antaa myöten. Kunhan nyt ensin saa tuon rekisteröintikuntoon.