Moi!
Alkukeväästä iski mieletön venekuume ja yhtä käytiin katsomassakin. Alla oli silloin Comet 650, josta piti päästä veneen edeltä eroon. Prätkän mentyä kaupaksi rahat polttelivat taskussa, kunnes kaveri ilmoitti siististä kikseristä, joka oli juuri ilmestynyt myyntiin omalta paikkakunnalta - niin sitä mopopoikaa vietiin taas...
Alla siis sporttipyörä vuodelta 1999, kilometrejä ostaessa rapiat 51000, yleiskunto erittäin siisti. Edellisen omistajan tuunausmaku oli, voisiko sanoa, toiselta planeetalta kuin omani. Onneksi hänen intonsa pyörän kanssa oli loppunut lyhyeen, eikä pleksin ja tarrojen lisäksi muuta ollut ehditty vaihtaa hurjien suunnitelmien mukaisesti.
Ensimmäisenä iltana pyörä sai kokea antituningia, kun NO FEAR tarrat sekä pleksi lähtivät kävelemään. Samalla vahakerros 1 / 3 hierottiin niskaan ja asenneltiin uusia polttimoita palaneiden tilalle.
Ensimmäisen kunnollisen ajolenkin jälkeen pyörä ei starttaa. Työntämällä lähtee käyntiin, mutta ei starttaa.. Eikä hetken päästä enää lähde edes työntämällä... Turhautuminen ostokseen iski ja pärrä seisoi pari viikkoa tallissa, kun vikaa ei löytynyt. Romukasa roudattiin MP-Team Saloselle, josta sain kuitin muistoksi ja kuusi onnistunutta starttausta. Ja jälleen ei starttaa.. Eikä starttaa... Tässä vaiheessa turhautuminen oli sitä luokkaa, että päätin itse purkaa koko kikserin osiin ja vaihtaa osa osalta vanhoja uuteen. Yleismittarin kanssa vika paikallistettiin johtonipun keskelle, josta startin signaali / tappokytkinjohto oli mennyt poikki. Tämän johdon uusiminen ja nyt on onnellisesti ajeltu 1000 kilometriä.
Pyörän ulkoasua on kohennettu tähän mennessä smoke-pleksillä sekä ducktaililla. Muita muutoksia on Arrow-slipari, minivilkut ja uusi GSX-R tarra vasempaan sivukatteeseen irronneen tilalle. Talven aikana rakennetaan pieni kilventeline nykyisen lotjakkeen tilalle sekä kiillotetaan vanteiden kehät. LED-vilkut sekä Xenon-valot eteen polttelevat ideoina takataskussa edellämainittujen lisäksi. Perän korotus & keulan madallus ovat myös talven muutoslistalla. Moottorin huolloista ei ole tietoa omien öljynvaihtojen lisäksi, joten vien prätkän venttiilien säätöön syksyn aikana ja itse vaihdan ketjut & rattaat sekä tietysti öljyt.
Ostokunto:
Syksy 2011:
Alkukeväästä iski mieletön venekuume ja yhtä käytiin katsomassakin. Alla oli silloin Comet 650, josta piti päästä veneen edeltä eroon. Prätkän mentyä kaupaksi rahat polttelivat taskussa, kunnes kaveri ilmoitti siististä kikseristä, joka oli juuri ilmestynyt myyntiin omalta paikkakunnalta - niin sitä mopopoikaa vietiin taas...
Alla siis sporttipyörä vuodelta 1999, kilometrejä ostaessa rapiat 51000, yleiskunto erittäin siisti. Edellisen omistajan tuunausmaku oli, voisiko sanoa, toiselta planeetalta kuin omani. Onneksi hänen intonsa pyörän kanssa oli loppunut lyhyeen, eikä pleksin ja tarrojen lisäksi muuta ollut ehditty vaihtaa hurjien suunnitelmien mukaisesti.
Ensimmäisenä iltana pyörä sai kokea antituningia, kun NO FEAR tarrat sekä pleksi lähtivät kävelemään. Samalla vahakerros 1 / 3 hierottiin niskaan ja asenneltiin uusia polttimoita palaneiden tilalle.
Ensimmäisen kunnollisen ajolenkin jälkeen pyörä ei starttaa. Työntämällä lähtee käyntiin, mutta ei starttaa.. Eikä hetken päästä enää lähde edes työntämällä... Turhautuminen ostokseen iski ja pärrä seisoi pari viikkoa tallissa, kun vikaa ei löytynyt. Romukasa roudattiin MP-Team Saloselle, josta sain kuitin muistoksi ja kuusi onnistunutta starttausta. Ja jälleen ei starttaa.. Eikä starttaa... Tässä vaiheessa turhautuminen oli sitä luokkaa, että päätin itse purkaa koko kikserin osiin ja vaihtaa osa osalta vanhoja uuteen. Yleismittarin kanssa vika paikallistettiin johtonipun keskelle, josta startin signaali / tappokytkinjohto oli mennyt poikki. Tämän johdon uusiminen ja nyt on onnellisesti ajeltu 1000 kilometriä.
Pyörän ulkoasua on kohennettu tähän mennessä smoke-pleksillä sekä ducktaililla. Muita muutoksia on Arrow-slipari, minivilkut ja uusi GSX-R tarra vasempaan sivukatteeseen irronneen tilalle. Talven aikana rakennetaan pieni kilventeline nykyisen lotjakkeen tilalle sekä kiillotetaan vanteiden kehät. LED-vilkut sekä Xenon-valot eteen polttelevat ideoina takataskussa edellämainittujen lisäksi. Perän korotus & keulan madallus ovat myös talven muutoslistalla. Moottorin huolloista ei ole tietoa omien öljynvaihtojen lisäksi, joten vien prätkän venttiilien säätöön syksyn aikana ja itse vaihdan ketjut & rattaat sekä tietysti öljyt.
Ostokunto:
Syksy 2011:
Viimeksi muokannut x-arttu-x päivämäärä 25.4.2012 17:24, muokattu yhteensä 3 kertaa