Tämmöinen pyörä tuli ostettua tuossa viimetalvena
Heti pientä perushuoltoa mm. öljyjen vaihdot
Sillähän sitten ajeltiin talvella ja juuri mitään ei tekniikalle tullut tehtyä
Tässä ensimmäistä kertaa CR:n puikoissa, varovaista ajoa ja paska video...
http://s399.photobucket.com/albums/pp80 ... EO0010.mp4
Kesän lopulla tuli pistettyä koko vehje osiin, koska ei kovin hyvässä kunnossa ollut, mm. linkuston laakerit ruosteessa, vanteet kierot ja syöpyneet, sekä maalit huonossa kunnossa/sekä muovit.
Kuva ennen purkamista, katteet ja tankki tulee vaihtumaan, nuo nyt maalattiin kännissä ja läpällä:D
Purkamista aloitettu
Kone pöydällä
Alunperinhän ei ollut tarkoitus kun kunnostaa runko ja jättää kone koskemattomaksi, nyt tässä viikko sitten avasin koneen imupuolelta, läppärunko veks jne.
Sieltähän löytyi alkuun ihan kiva yllätys, Boyesenin läpät!
Vähän enemmän männän ja sylinterin kuntoa tarkastellen kaikki näytti ok:lta, no kuitenkin lähemmässä tarkastelussa sitten huomattiin että männässähän on halkeama (n. 2cm pitkä)
Otin Yläkerran pois ja kytkinkopan auki, suoritettiin erinäisiä välysmittailuja yms. ja siihen tulokseen tulin että alakerta säilyy koskemattomana(paitsi maalipinta), sylinteri ja mäntäkin olivat STD 89mm, ja oletetaan että se on ensimmäinen mäntä.
Nyt olisi tarkoituksena hommata Wisecon mäntäsatsi ja kaikki uudet tiivisteet, sekä maalata kone uudelleen.
Runko on myös mätä alaputkista ja takahäkki täys kiero ja niiden kanssa suunnitelmat on vielä auki...
Todennäkösesti takahäkki tulee uus ja runkoon hitsaan paikkaa/uudet alaputket ja pohjapanssarin vahvistamaan.
Jotain positiivistä on sentään että iskarit on just huollettu ja ne toimii niinku kuuluuki.
Vanteet on myös ihan mädät ja kierot, navat tulee säilymään, uudet pinnat ja kehät hankitaan
Myös putken meinaan kunnostaa, myyjä väitti putken olevan 250cc Hondan Pro Circuit, mutta ite väittäsin tota kyllä viissatkun putkeks, jokatapauksessa vetää tollakin vähintäänki tarpeeks.
Päivittelen vielä tätä kun suunnitelmat on täysin selvillä, myös alumiinirunko konversio on mahdollinen jos vaikka ''vähän'' halvemmalla pääsis.
Lisäilen myös kuvia männästä, pytystä, linkustosta yms. vielä .
Heti pientä perushuoltoa mm. öljyjen vaihdot
Sillähän sitten ajeltiin talvella ja juuri mitään ei tekniikalle tullut tehtyä
Tässä ensimmäistä kertaa CR:n puikoissa, varovaista ajoa ja paska video...
http://s399.photobucket.com/albums/pp80 ... EO0010.mp4
Kesän lopulla tuli pistettyä koko vehje osiin, koska ei kovin hyvässä kunnossa ollut, mm. linkuston laakerit ruosteessa, vanteet kierot ja syöpyneet, sekä maalit huonossa kunnossa/sekä muovit.
Kuva ennen purkamista, katteet ja tankki tulee vaihtumaan, nuo nyt maalattiin kännissä ja läpällä:D
Purkamista aloitettu
Kone pöydällä
Alunperinhän ei ollut tarkoitus kun kunnostaa runko ja jättää kone koskemattomaksi, nyt tässä viikko sitten avasin koneen imupuolelta, läppärunko veks jne.
Sieltähän löytyi alkuun ihan kiva yllätys, Boyesenin läpät!
Vähän enemmän männän ja sylinterin kuntoa tarkastellen kaikki näytti ok:lta, no kuitenkin lähemmässä tarkastelussa sitten huomattiin että männässähän on halkeama (n. 2cm pitkä)
Otin Yläkerran pois ja kytkinkopan auki, suoritettiin erinäisiä välysmittailuja yms. ja siihen tulokseen tulin että alakerta säilyy koskemattomana(paitsi maalipinta), sylinteri ja mäntäkin olivat STD 89mm, ja oletetaan että se on ensimmäinen mäntä.
Nyt olisi tarkoituksena hommata Wisecon mäntäsatsi ja kaikki uudet tiivisteet, sekä maalata kone uudelleen.
Runko on myös mätä alaputkista ja takahäkki täys kiero ja niiden kanssa suunnitelmat on vielä auki...
Todennäkösesti takahäkki tulee uus ja runkoon hitsaan paikkaa/uudet alaputket ja pohjapanssarin vahvistamaan.
Jotain positiivistä on sentään että iskarit on just huollettu ja ne toimii niinku kuuluuki.
Vanteet on myös ihan mädät ja kierot, navat tulee säilymään, uudet pinnat ja kehät hankitaan
Myös putken meinaan kunnostaa, myyjä väitti putken olevan 250cc Hondan Pro Circuit, mutta ite väittäsin tota kyllä viissatkun putkeks, jokatapauksessa vetää tollakin vähintäänki tarpeeks.
Päivittelen vielä tätä kun suunnitelmat on täysin selvillä, myös alumiinirunko konversio on mahdollinen jos vaikka ''vähän'' halvemmalla pääsis.
Lisäilen myös kuvia männästä, pytystä, linkustosta yms. vielä .
Viimeksi muokannut Aparaatti päivämäärä 6.11.2011 0:53, muokattu yhteensä 3 kertaa