No moro taas. Näköjään käynyt täällä foorumilla viimeksi toukokuussa 2008.
Kevarin jälkeen oli tommonen aika tasan 7v moottoripyörätön kausi. Opiskelut, ei varaa, yms. tekosyyt.
Keväällä tuli puheeksi että voisin saada appiukon vanhan Hondan ilmaseksi. Ei se ollut läheskään käyntikuntoinen eikä muutenkaan tietoa kunnosta kun oli seissyt ulkona pressun alla jotain 7v.
Tein karkeita arvioita paljonko kunnostaminen maksaisi ja päätin lopulta ottaa projektin vanhempieni talliin missä kesä onkin vierähtänyt aika pitkälti.
Tekemistä on ollut aivan v*tusti mutta rahaa on mennyt onneksi suunnilleen niin paljon kun arvioin. Puhutaan vielä alle 1500 eurosta, joten aika halpa proggis loppujen lopuksi. Aikaakin kului käytännössä paljon vähemmän kun mitä uskalsin veikata. Tasan 3kk romukasasta ajokuntoiseksi, kun olin ajatellut että ehkä ensi kevääksi ehtii valmiiksi. Ei tämä vieläkään mikään täydellinen kaunotar ole, mutta onpahan omanlainen. Alusta asti haettiin Cafe racer-tyyliä. Käytännössä tämä tarkoittaa clip-on stongaa ja kumpua kuskin penkin taakse. Tein penkistä kahdenistuttavan vaikka matkustajalle ei tällä hetkellä jalkatappeja ole. Ehkä joskus jaksaa tuunata ne kuntoon.
Pyörä on siis Honda CX500 vuodelta 1978 eli ensimmäisiä tuotantomalleja. CX:iä valmistettiin tietääkseni johonkin 1983 asti, pieniä muutoksia siinä matkan varrella. Siinä on motoguzzimainen V2 jota kutsutaan myös "twisted twin:ksi", tämä johtuu siitä että Hondan insinöörit päättivät asettaa sylinterit hieman vinoon satulasta katsottuna. En nyt muista tarkalleen miksi, taisi liittyä kaasareiden sijoitteluun tms.
Moottori kiertää aivan perkeleesti ja suorastaan rakastaa korkeita kierroksia. Punaraja on jossain 10500rpm hujakoilla ja huipputehot 9500rpm. Silti vääntöä piisaa alhaalta asti noinkin pieneksi (ja vanhaksi) koneeksi.
Pistän nyt kuvia ja jos joku sattumalta kiinnostui niin voin laittaa lisää tarinaa projektista kuvineen. Alkuun saa riittää ennen- ja jälkeen-kuvat.
Turkulaiset saa morottaa ja nykästä hihasta jos tavataan Motonetin pihassa tai jossain muualla.
Ennen:
Jälkeen:
Kevarin jälkeen oli tommonen aika tasan 7v moottoripyörätön kausi. Opiskelut, ei varaa, yms. tekosyyt.
Keväällä tuli puheeksi että voisin saada appiukon vanhan Hondan ilmaseksi. Ei se ollut läheskään käyntikuntoinen eikä muutenkaan tietoa kunnosta kun oli seissyt ulkona pressun alla jotain 7v.
Tein karkeita arvioita paljonko kunnostaminen maksaisi ja päätin lopulta ottaa projektin vanhempieni talliin missä kesä onkin vierähtänyt aika pitkälti.
Tekemistä on ollut aivan v*tusti mutta rahaa on mennyt onneksi suunnilleen niin paljon kun arvioin. Puhutaan vielä alle 1500 eurosta, joten aika halpa proggis loppujen lopuksi. Aikaakin kului käytännössä paljon vähemmän kun mitä uskalsin veikata. Tasan 3kk romukasasta ajokuntoiseksi, kun olin ajatellut että ehkä ensi kevääksi ehtii valmiiksi. Ei tämä vieläkään mikään täydellinen kaunotar ole, mutta onpahan omanlainen. Alusta asti haettiin Cafe racer-tyyliä. Käytännössä tämä tarkoittaa clip-on stongaa ja kumpua kuskin penkin taakse. Tein penkistä kahdenistuttavan vaikka matkustajalle ei tällä hetkellä jalkatappeja ole. Ehkä joskus jaksaa tuunata ne kuntoon.
Pyörä on siis Honda CX500 vuodelta 1978 eli ensimmäisiä tuotantomalleja. CX:iä valmistettiin tietääkseni johonkin 1983 asti, pieniä muutoksia siinä matkan varrella. Siinä on motoguzzimainen V2 jota kutsutaan myös "twisted twin:ksi", tämä johtuu siitä että Hondan insinöörit päättivät asettaa sylinterit hieman vinoon satulasta katsottuna. En nyt muista tarkalleen miksi, taisi liittyä kaasareiden sijoitteluun tms.
Moottori kiertää aivan perkeleesti ja suorastaan rakastaa korkeita kierroksia. Punaraja on jossain 10500rpm hujakoilla ja huipputehot 9500rpm. Silti vääntöä piisaa alhaalta asti noinkin pieneksi (ja vanhaksi) koneeksi.
Pistän nyt kuvia ja jos joku sattumalta kiinnostui niin voin laittaa lisää tarinaa projektista kuvineen. Alkuun saa riittää ennen- ja jälkeen-kuvat.
Turkulaiset saa morottaa ja nykästä hihasta jos tavataan Motonetin pihassa tai jossain muualla.
Ennen:
Jälkeen: