Köyhän ritarin heppa, Mikilon 250cc

Hooligans
Pyörä:
Monstra LX450SM - Entiset: Mikilon M96-250SBN / Honda Cbr125cc vm 2008 / Skyteam ST-50cc
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.10.2012 22:33
Köyhän ritarin heppa, Mikilon 250cc

ViestiKirjoittanut Hooligans » 15.2.2013 12:59

Viimevuonna tuli tälläinen kiinalainen Mikilon merkkinen 250 kuutioinen nestejäähdytteinen nelitahti päristin ostettua. Sillä oli ajettu 1600km parin vuoden aikana. Vikoja ei löytynyt paitsi huono takajarru.
Tässä kuva ostohetkestä, aivan järkyttävä tarrat siinä olivat, ne revin ennenkun pääsin edes kotipihaan.
Kuva

Noh muutamat sadat kilometrit ajettuani lasten vikoja alkoi ilmetä.
Moottorin keskimmäiset tukikiinnikkeet halkesivat, mitä lie kiinapeltiä 2mm paksusta. Noh siinä ajelin loppukesän rämisevällä pirssillä :nolo:
Tässä kuvassa pyörä toukokuussa 2012
Kuva
ja toinen
Kuva

Okei!
Elikkäs kun kesä lähestyi loppua, laitoin pyörän sisälle ja purin sen täysin osiin niin, että jäljelle jäi pelkkä runko.
Kuva
Setäni on ammattiltaan hitsari ja hän hitsasi 4mm raudasta kunnon kiinnikkeet ja ikusen takuun sain
Kuva
myös. Alkuperäiset olivat aivan järkyttävät. Kuvat antavat osviittaa.
Alkuperäiset:
Kuva
Kuva

ja tässä uudet:
Kuva

Samalla putkistossa oli kaksi aivan hirveää mehiläispesää tosi tiheät ja täynnä nokea tai jotain muuta nöyhtää.
Kuva

Uutta osaa on varmasti melkein tuhannella eurolla ostettu. Kalliimmathan olivat renkaat ja uudet katteet.
Kuva
Kuva
uusi takaratas vaihtui muutama piikkiä pienempään, jotta loppunopeutta saataisiin 120-> 140 suunilleen. MM kehä kolmosella on mukavempi ajaa pienemmillä kierroksilla. Kyllä sitä vääntöä pitäisi löytyä.
Kuva
Tosiaan takaratas Tehty Talonin tehtaalla. 72e

Pyörää pikkuhiljaa koottu miten aikaa riittänyt. Kaikki ruuvvit ja mutterit uusittu ja varsinkin koneen ruuvvit 8.8 -> 9.0 kestävyyteen.
Kuva

Tarroja (ebaysta yamaha rockford fosgate 60e), sigma, stonga, led päivävalot, takalippaa korotettu, etupumppuihin stefat ja öljyt vaihdettu (muuttui ihan järkyttävästi, tehtaallahan sinne laitetaan vain kuulemma joku rasvapatja) Jarrut ilmattu ja vanteet kiillotettu, sekä uudet michelinin kumit.

Tässä kuvia sitten juuri valmistuneesta kiina yksilöstä. Odottaa kovasti ulospääsyä.

Kovaan ajoon ja huonoon huoltoon, eikö se ole kaiken A ja O

Kuva
Kuva
Kuva

Kiitokset jos jaksoitte lukea ja ihmetellä. Kommentteja ja vinkkejä otetaan vastaan!
Viimeksi muokannut Hooligans päivämäärä 6.7.2013 16:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Juussoo
Pyörä:
636B
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
23.1.2010 23:34
Re: Köyhän ritarin heppa, Mikilon 250cc

ViestiKirjoittanut Juussoo » 15.2.2013 15:17

Ihan nätin vehkeen oot saanu väsättyä, eikö ole vähän tylsää ajaa about 15hp moottoripyörällä? :D vai paljonko näissä heposia oli? Hommaat jostain jonkun 450 krossin koneen ja tiputat sen tonne ;) Tosin tota kiinan hiekkaseos metallirunkoo saa siinä vaiheessa varmaan vahvistaa jonkin verran :lol:
SickBastardsStuntCrew! http://www.facebook.com/SickBastardsStuntCrew
Epoksi
Pyörä:
TT600R
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.1.2005 8:06
Re: Köyhän ritarin heppa, Mikilon 250cc

ViestiKirjoittanut Epoksi » 15.2.2013 15:49

google sanoo jotain 23hp. Onhan tuo kadulle aika vähän, toisaalta sittenhän täytyy vain etsiä mutkaisempi tie jos tehot tuntuu riittämättömiltä :P
Hooligans
Pyörä:
Monstra LX450SM - Entiset: Mikilon M96-250SBN / Honda Cbr125cc vm 2008 / Skyteam ST-50cc
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.10.2012 22:33
Re: Köyhän ritarin heppa, Mikilon 250cc

ViestiKirjoittanut Hooligans » 15.2.2013 17:35

Juussoo kirjoitti:Ihan nätin vehkeen oot saanu väsättyä, eikö ole vähän tylsää ajaa about 15hp moottoripyörällä? :D vai paljonko näissä heposia oli? Hommaat jostain jonkun 450 krossin koneen ja tiputat sen tonne ;) Tosin tota kiinan hiekkaseos metallirunkoo saa siinä vaiheessa varmaan vahvistaa jonkin verran :lol:


Aluksi sanon kiitos ja toiseksi ei kertaakaan ole vituttanut. Papereissa 19hp ja nytkun putki tyhjennetty, kiihdytyspumpullinen kaasutin ja särmätty imukaula niin toivoisin +20hp puolelle menevän. Kesällä pitää penkittää! Olen enemmänkuin tyytyväinen, että on edes joku pyörä millä ajaa ja rahaa jolla maksaa vakuutusmaksuja. Sekä aloittelevana harrastelijana niin kiina on varmasti hyvä ratkaisu tutustua smoto maailmaan. Ja jos ei muuta niin nappularenkaat toisille vanteille ja pyörä monttukäyttöön :seko:

Arvostan enemmän tämän luotettavuutta, huoltovapautta ja nelarin pörinöitä.
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Köyhän ritarin heppa, Mikilon 250cc

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 15.2.2013 19:47

Ja eihän tuon ylläpitoon mene juuri mitään rahaa :D Ulkonäölle plussaa
Hooligans
Pyörä:
Monstra LX450SM - Entiset: Mikilon M96-250SBN / Honda Cbr125cc vm 2008 / Skyteam ST-50cc
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.10.2012 22:33
Re: Köyhän ritarin heppa, Mikilon 250cc

ViestiKirjoittanut Hooligans » 15.2.2013 21:28

OziBo_ kirjoitti:Ja eihän tuon ylläpitoon mene juuri mitään rahaa :D Ulkonäölle plussaa


Nyt ollaan asian ytimessä.
SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02
Re: Köyhän ritarin heppa, Mikilon 250cc

ViestiKirjoittanut SJK » 15.2.2013 22:55

Hooligans kirjoitti:led päivävalot,

Miksi? Jälkiasennetut ihan järkyttävän näköisiä autoissa niin, että vielä pitää moottoripyörää pilata tuollasilla?
Hooligans
Pyörä:
Monstra LX450SM - Entiset: Mikilon M96-250SBN / Honda Cbr125cc vm 2008 / Skyteam ST-50cc
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.10.2012 22:33
Re: Köyhän ritarin heppa, Mikilon 250cc

ViestiKirjoittanut Hooligans » 15.2.2013 23:32

SJK kirjoitti:
Hooligans kirjoitti:led päivävalot,

Miksi? Jälkiasennetut ihan järkyttävän näköisiä autoissa niin, että vielä pitää moottoripyörää pilata tuollasilla?


Oletko nähnyt niitä edes päällä? sekä tuo patentti korvaa nyt sen ajan, että raaskin ostaa kunnon maskin, ei siis mitään polisporttia. Ajovaloahan ei ole ollenkaan tällähetkellä.

Mutta kiitos huomiosta.
Telttis
Pyörä:
zx6r
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
2.10.2007 17:32
Re: Köyhän ritarin heppa, Mikilon 250cc

ViestiKirjoittanut Telttis » 17.2.2013 13:17

Tehoista sen verran että itellä oli joskus 250cc wrf eikä siinäkään ollu ainakaan papereiden mukaan kun jotain ~20kw mutta oli se silti hauska pätkytin kylällä :) Totta kai se weeran kone varmaan oli luonteeltaan vähän erilainen kun tää ja onhan toi nykynen 450cc ihan eri vehje mutta ei se kaikki hauskuus aina tuu siitä tehosta.
Hooligans
Pyörä:
Monstra LX450SM - Entiset: Mikilon M96-250SBN / Honda Cbr125cc vm 2008 / Skyteam ST-50cc
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.10.2012 22:33
Re: Köyhän ritarin heppa, Mikilon 250cc

ViestiKirjoittanut Hooligans » 17.2.2013 22:17

Telttis kirjoitti:Tehoista sen verran että itellä oli joskus 250cc wrf eikä siinäkään ollu ainakaan papereiden mukaan kun jotain ~20kw mutta oli se silti hauska pätkytin kylällä :) Totta kai se weeran kone varmaan oli luonteeltaan vähän erilainen kun tää ja onhan toi nykynen 450cc ihan eri vehje mutta ei se kaikki hauskuus aina tuu siitä tehosta.


Minulla oli 125cbr kevarina. Joten tehosta eli paremmasta, kun mitä nyt on niin ei ole tietoakaan! :D
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Köyhän ritarin heppa, Mikilon 250cc

ViestiKirjoittanut MB93 » 20.2.2013 15:31

Tosiaan, tuohon kunnon maski ja ehkä itse lyhentäisin änkkää jonkunverran, sit ruvetaan olemaan ulkonäön puolesta aika hyvässä jamassa. Veikkaan että tosta koneesta sais puristettua hiukan lisätehoa kannen muokkauksella, nimittäin tähän mennessä kaikki kiinankoneet mitä olen tutkinut kärsivät ahtaasta kannesta ja yleensä liian pienestä kaasarista.

Tämmöistä olen aikoinaan itsellenikin katsellut, budjetin puuttumisen takia on vaan jäänyt hommaamatta.
Hooligans
Pyörä:
Monstra LX450SM - Entiset: Mikilon M96-250SBN / Honda Cbr125cc vm 2008 / Skyteam ST-50cc
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.10.2012 22:33
Re: Köyhän ritarin heppa, Mikilon 250cc

ViestiKirjoittanut Hooligans » 20.2.2013 19:43

MB93 kirjoitti:Tosiaan, tuohon kunnon maski ja ehkä itse lyhentäisin änkkää jonkunverran, sit ruvetaan olemaan ulkonäön puolesta aika hyvässä jamassa. Veikkaan että tosta koneesta sais puristettua hiukan lisätehoa kannen muokkauksella, nimittäin tähän mennessä kaikki kiinankoneet mitä olen tutkinut kärsivät ahtaasta kannesta ja yleensä liian pienestä kaasarista.

Tämmöistä olen aikoinaan itsellenikin katsellut, budjetin puuttumisen takia on vaan jäänyt hommaamatta.


Kiitos vastauksestasi. Tosiaan isompi kaasutin löytyy kiihdytyspumpulla.
Maski tulee tässä jokunen päivä xenöönillä. Uutta änkkää olen katsellut. Eipä nyt jaksa sijoittaa kumpaankaan, kun ei ole päässy tyyppaa viellä näillä seteillä. Kannen muokkaus olisi hienoa jos osaisi tehdä. Onko kellään ideoita missä niitä voisi teettää? Hinta-arviota?
rossipoika
Liittynyt:
11.10.2007 19:46
Re: Köyhän ritarin heppa, Mikilon 250cc

ViestiKirjoittanut rossipoika » 20.2.2013 22:00

Semmonen liike on ku kansiset, mutta niiden nettisivut on hakkeroitu. Ja jos et haluu tämmöstä työstöjälkee:http://www.raceservice.palvelee.fi/albumi/raceservicesuzuki/suzukirmz250-09/1228821. Ni mä voin hiua niitä kanavia huntilla.
Hooligans
Pyörä:
Monstra LX450SM - Entiset: Mikilon M96-250SBN / Honda Cbr125cc vm 2008 / Skyteam ST-50cc
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.10.2012 22:33
Re: Köyhän ritarin heppa, Mikilon 250cc

ViestiKirjoittanut Hooligans » 28.2.2013 1:55

Ajokausi 2013 avattu. Kyllä alavääntöä löytyi enemmän pienten tuuninkien jälkeen. Välit taas ovat hieman pidemmät ja nyt tuntuma ei ole kuin 50kuutioisessa derbissä!

Tässä pari kuvaa.
Ekojen kilsojen jälkeen:
Kuva
Poika tallissa ajojen jälkeen:
Kuva
Mäkkärin valoissa :D
Kuva

Millanenkohan maski olisi siisit? ideoita/ linkkejä anyone?
Sksksk
Pyörä:
KTM 200 EXC (EX), DT 125X (EX), YCF 150(EX), Honda Monkey (EX), Beta RR (EX)
Paikkakunta:
Lehtimäki
Liittynyt:
23.6.2010 13:09
Re: Köyhän ritarin heppa, Mikilon 250cc

ViestiKirjoittanut Sksksk » 28.2.2013 2:37

On kyllä tosi siisti kiinalaiseks :) Otappa videota vähän pörinöistä, ja siitä kun kierrättelet! :)
Ainoat mitkä häiritsee on tuo tosi ohuen näkönen penkki ja tuo tanko+käsisuojat. Tai sitten vaan näyttää jotenkin oudolta nuo kun näyttää olevan tuo koko mopon asento vähän takakeno/ niinkun keula olis liika pitkä/perä matala?