Eli auto tuli ostettua piikin rahoilla ja nyt on saatu hommattua kuitenkin 2 pyörästä allle, tosin ehkä jollekkin pettymyksenä mutta kilvetön. Ei anneta sen kuitenkaan häiritä!
Jotain suunnitelmia joita tullaan MAHDOLLISESTI aloittelemaan kesän lopulla/talvella:
kilvellinen runko?
smotot
käppäri
kaatumaraudat
näillä pääsisi siis suljetuille alueille jo pyörittelemää (ilman tota runkoakin)
noh noista lisää myöhemmin mutta nyt kuvaa viime viikolta jolloin pyörän kävin Turusta hakemassa
Pyörä oli muihin samanikäisiin ja mallisiin nähden huomattavasti halvempi! Kuvassa on siis 250cc RM. Vuosimalli kunnioitettava 2005.
Pyörä oli kaikinpuolin siistissä kunnossa lukuunottamatta pientä välystä linkussa sekä kuluutta takajarrulevyä.
Toinen kuva myyntikunnosta
Historia hyvin tiedossa ja pyörällä ei ole paljoa rullailtu jos kaikki paikkansa pitää. Ensimmäisellä omistajalla oli muutaman vuoden ja ajoi yhden männän, ja vaihtoi omistajaa juuri vaihdetulla männällä. Tämä edellinen omistaja vaihtoi ketjut rattaat ja takarenkaan ja ajellut tämän numero2. männän pikkuhiljaa loppuun, ajelee vielä varmasti muutamakymmentä tuntia. Kokonaistunnit ovat siis 200 alapuolella ja isompaa remonttia ei ole tehty.
Pyörän kun sain kotia lähti se purkuun samalla kun osia odottelin.
Kuvaa purkuvaiheista muutama
Uudet villat äänenvaimentimeen sekä päätyjen hionta+maalaus
linkunlaakerit kuten myös iskunvaimentimen laakerit olivat vaihtokunnossa kun osa neuloistakin ropisi lattialle
putkea Tiggailtiin kun pieniä halkeamia oli..
sitten oli vuorossa karstan polttelua ja päädyin kokeilemaan sitä nuotiossa kun sattui isot tulet olemaan mökillä kun kävin, hyvin onnistui
ja rankan hionnan jälkeen sai myös väriä pintaan ! hopea valikoitui siksi että sattui hyllyltä löytymään ja vaihtelua mustaan putkeen
Eilen kävin pyörän kasaamassa takaiskaria, linkkua ja takapaloja ja levyä vaille valmiiksi jos ensiviikonloppuna pääsisi jo ajamaankin
Kävin siis pyörän läpikotaisin läpi, tosin konetta en vielä tyhjästärungosta pois napannut..
"huoltoon" kuului kaikkien osien ja pulttien putsaus ja rasvaus sekä tarkastus mitkä menee vaihtoon. Jarrut putsattiin ja nesteet vaihdettiin, vaijerit rasvatiin ym..
mitään yllätyksiä ei juurikaan löytynyt ja vielä olen tyytyväinen ostoon.
Osia joita jo tilailin/ostin
jarrupalat
ketjut rattaat
linkun ja iskarin laakerit
koneen tiivisteet, mg kopan tiiviste pitää vaihtaa, muut jatkoa varten
tulppa
öljyjä
jarrulevy taakse
ja jotain muuta mitä nyt en muista.
Toivonmukaan ensi viikonlopuksi saisin valmiiksi niin pääsis jo syrjäsemmille suorille keulimaan ennenkuin montut ja polut sulaa
Osia tullaan tähän tilailemaan ja vaihtamaan sitämukaa mitä rahaa alkaa taas virrata. Ensimmäisenä mäntä + mahdollinen alakerran remontti, sitten uuta putkea, läppärunkoa kannenmuokkausta ja muuta kivaa, näistä lisää tosiaan tulevaisuudessa !
Kommentoikaa ja olkaa mukana !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)