Tarkoitus olisi tehdä tälle jotain pientä hipostelua, ei mitään kovin suurta ainakaan ennen talvea. Ihana parisuhde-elämäkin rajoittaa touhuamista niin paljon. Mutta tosiaan, kertoilen aina kun tätä puljailen ja teen pieniä muokkauksia sinne sun tänne.
Huomasin jo ensimmäisellä testilenkillä pyörän käyttäytymisessä mätää siinä mielessä, että se röpelsi jonkin verran keskikierroksilla ja varsinkin kylmällä moottorilla käynti oli todella huonoa. Kone kävi laihalla tyyliin näin:
Pärrä oli ilmeisesti seissyt aika pitkään joten kaasareiden putsaus oli ensimmäinen joka tuli mieleen. Vähän turhanpäiväisiä kuvia:
Ruuvit kaasareissa oli leikanneet melko kovasti kiinni, yksi meinasi alkaa tappelemaan aika huolella mutta papukaijapihdit pelasti. No olihan kaasareissa ruostetta yms. kivaa mönjää, kuitenkin vähemmän kuin olisin kuvitellut.
Toisessa kaasarissa oli ilmeisesti edellinen rassaaja laittanut kannen päälle niin, että kalvo oli jäänyt sen väliin ruttuun, huokaisin helpotuksesta kun se ei ollut kuitenkaan puhjennut. Eiköhän siitä löydy hieman syytä röpeltämiseen.
Nostin neulaa kummastakin kaasarista pykälän ja annoin suuttimien, neulaventtiilien ja pohjakupujen olla tärpättipaljussa jonkin aikaa. Samalla laitoin pyörään uuden stongan vakiosarvien tilalle, ja tiukkaa tekikin kun vaijerit yms. elektrisiiniletkut riittivät just ja just.
Mitäs mieltä? Pitäisiköhän tuo T-palan hopean värinen päälipala ottaa pois niin jo muutenkin korkea stonga tulisi parikyt milliä matalammalle, en tiedä onko tuo vähän hoopon näköinen? Huomatkaa kuvassa itse tehty sadekatos ketjuille ja hieman komeammat kuskin jalkatapit. ;D
Ja tosiaan, peilit, vilkut ja kilventeline vaihtuvat tod. näk. alkavalla viikolla sirompiin vastaaviin. Takavalon meinasin kanssa tehdä piirilevystä ja kasasta ledejä.