Eli kertoillaas tämmösestä vähän harvinaisemmasta pyörästä pieni tarina.
Kaikki alkoi siitä, kun velipojan (^limited^) kanssa katseltiin nettimoton pyörävalikoimaa. Siinä sitten laskeskeltiin pyörien hintoja ja tarvittavien lisävarusteiden (supermotot jne) hintoja, kun valmiita smotoja ei oikein ollut. Tämä kyseinen yksilö sitten osui silmään enskojen keskeltä ja sisälsi kutakuinkin kaiken tarvittavan ja konekkin oli huollettu hiljattain.
Siinä sitten otettiin soitto myyjälle, tingattiin hieman ja sovittiin katsomiskäynti seuraavalle päivälle. Tämän jälkeen lähdettiinkin sitten pankkiin nostamaan rahaa. Suunniteltiin aluksi, että matka taittuu varmaan Hiacella, mutta voimansiirto paukkui siihen malliin että pitikin ottaa puhelu sedälle joskos olisi kärry vapaana. Sieltähän kärry sitten löytyi, eli kalusto oli valmiina lähtöön ja rahatkin valmiina.
Aamulla auto starttasi klo 06.00 ja pyörää katsomassa oltiin noin 15.00. Itse en koeajolle edes päässyt kun väsymys ja energiajuomat aiheuttivat niin kovaa tärinää ja heikotusta ettei uskaltanut lähteä. Veli sitten koeajoi pyörän ja totesi sen soivaksi peliksi.
Pyörä siis kyytiin ja kohti kotia, perillä oltiin vähän 00.00 jälkeen. Ihme kyllä väsymys ei paluumatkalla vaivannut.
Seuraavana päivänä sitten kävin pienellä ajolenkillä ja hyvinhän se repi, välitykset tosin eivät mitkään parhaat kadulle ollet (12-50). Illasta sitten kytkin (AJP) porsi, oli paineet päästänyt ulos --->ilmaus--->paineet pysyivät vähän aikaa ja taas tunnottomaksi. Ajateltiin aluksi korjauttaa, mutta Ajp:n konkurssin takia tilattiinkin sitten uusi Brembo jonka pitäisi huomenna saapua noudettavaksi.
Torstaina onkin sitten huoltoon meno, jossa välitykset vaihdetaan katuystävällisemmiksi (13-40), niitataan uudet ketjut rattaille ja laitatetaan uusi kytkin paikoilleen. Ja sitten vain kovaa ajoa.
Pyörä on 16kW papereissa, mutta tyhmempikin tietää että todellisuudessa potkua on hieman enemmän...
Kuvia ei ole kuin yksi, kun ei kelit ole sallineet kuvailla, lisää tulee jossakin vaiheessa.
Pakko vielä mainita, että verrattuna esimerkiksi piikkiseen Sm Husseen tuo Tm on hieman pienempi kokoinen, mikä ei toisaalta haittaa lainkaan.
Kerrottakoon vielä senverran, että mitään lisäsuunnitelmia pyörän ulkonäköön liittyen ei (ainakaan) vielä ole.
Kaikki alkoi siitä, kun velipojan (^limited^) kanssa katseltiin nettimoton pyörävalikoimaa. Siinä sitten laskeskeltiin pyörien hintoja ja tarvittavien lisävarusteiden (supermotot jne) hintoja, kun valmiita smotoja ei oikein ollut. Tämä kyseinen yksilö sitten osui silmään enskojen keskeltä ja sisälsi kutakuinkin kaiken tarvittavan ja konekkin oli huollettu hiljattain.
Siinä sitten otettiin soitto myyjälle, tingattiin hieman ja sovittiin katsomiskäynti seuraavalle päivälle. Tämän jälkeen lähdettiinkin sitten pankkiin nostamaan rahaa. Suunniteltiin aluksi, että matka taittuu varmaan Hiacella, mutta voimansiirto paukkui siihen malliin että pitikin ottaa puhelu sedälle joskos olisi kärry vapaana. Sieltähän kärry sitten löytyi, eli kalusto oli valmiina lähtöön ja rahatkin valmiina.
Aamulla auto starttasi klo 06.00 ja pyörää katsomassa oltiin noin 15.00. Itse en koeajolle edes päässyt kun väsymys ja energiajuomat aiheuttivat niin kovaa tärinää ja heikotusta ettei uskaltanut lähteä. Veli sitten koeajoi pyörän ja totesi sen soivaksi peliksi.
Pyörä siis kyytiin ja kohti kotia, perillä oltiin vähän 00.00 jälkeen. Ihme kyllä väsymys ei paluumatkalla vaivannut.
Seuraavana päivänä sitten kävin pienellä ajolenkillä ja hyvinhän se repi, välitykset tosin eivät mitkään parhaat kadulle ollet (12-50). Illasta sitten kytkin (AJP) porsi, oli paineet päästänyt ulos --->ilmaus--->paineet pysyivät vähän aikaa ja taas tunnottomaksi. Ajateltiin aluksi korjauttaa, mutta Ajp:n konkurssin takia tilattiinkin sitten uusi Brembo jonka pitäisi huomenna saapua noudettavaksi.
Torstaina onkin sitten huoltoon meno, jossa välitykset vaihdetaan katuystävällisemmiksi (13-40), niitataan uudet ketjut rattaille ja laitatetaan uusi kytkin paikoilleen. Ja sitten vain kovaa ajoa.
Pyörä on 16kW papereissa, mutta tyhmempikin tietää että todellisuudessa potkua on hieman enemmän...
Kuvia ei ole kuin yksi, kun ei kelit ole sallineet kuvailla, lisää tulee jossakin vaiheessa.
Pakko vielä mainita, että verrattuna esimerkiksi piikkiseen Sm Husseen tuo Tm on hieman pienempi kokoinen, mikä ei toisaalta haittaa lainkaan.
Kerrottakoon vielä senverran, että mitään lisäsuunnitelmia pyörän ulkonäköön liittyen ei (ainakaan) vielä ole.
Ex: Honda Monkey, Yamaha Dt -07, PitPro Standard 150 -08, Husqvarna Sm HE -09, Tm Smr 250 -04