Tuli viime kesänä huomattua että eihän tommosilla 50cc räpäteillä tee yhtikäs mitään. Isompaa teki mieli, ja tsättimoto kävi kuumana kevään mittaan. Sopiva pyörä löytyi Etelä-Suomesta ja palkkarahat vaihtoivat omistajaa. Tähän hätään ei parempaa kuvaa ole, katellaan uudestaan kunhan kelit suosii.
Pyörä siis Yamaha YZF600R, lisänimeltään Thundercat, vuosimallia '98. "Kopalla" rullailtu 84 tkm ja vaihtokoneella reilu 30k. Jossain vaiheessa pitäis tulla matkahuollossa vanha konekin josta vaihteisto prakannu. Jos tarviit osia niin ota yhteyttä.
Kilventelinettä kerkesin jo vähän sipasemaan pienemmäksi, jossain vaiheessa ois tarkotus modata R6:n takavalo ja alakate paikalleen. Tiedä sitten tuleeko hassun näkönen kun keulakin on aika muumi. Kinneyltä vilkuilin myös swingin jatkopaloja, siinä vaiheessa pitäis vaihtaa ketjutkin pidempiin. 12V ulosotto ois myös aikeissa modata johonkin piiloon, luultavasti sisäkatteeseen.
Eipä sen suurempia suunnitelmia tällä kertaa, toivotaan että tulee lämmin ja vähäsateinen kesä
PS. Ai niin, jos kellään on kokemuksia tommosesta RAM Mountin X-Grip -telineestä, kokemuksia otetaan mielellään vastaan. Haaveissa olisi tuikata kyseinen teline kiinni tankoon, mutta vaikuttaa aika hinnakkaalle.
Tommonen laitos tuli laitettua ekaks "isoks" pyöräks, kaverin luopuessa ko. kamppeesta tarpeettomana. Siis "ostin kun halvalla sain". Kyseessä siis Hondan CBR600F3, aka PC31. Ajettu himpun verran yli 70 tkm ja vuosimallia '97.
Tuntuu aika jytyltä vehkeeltä ainakin näin alkuun, varsinkin kun ajoasento poikkeaa huomattavasti edellisistä ajamistani pyöristä (motoja, enskoja, fightereita jne.). Suurempia muutoksia kulkupuoleen ei ole ainakaan toistaiseksi suunnitteilla, ihan tarpeeksi ruutia tällaisenaankin ainakin meikäläisen käyttöön. Siirtymää kuvaa hiukan vertaus kakkosauton (BMW 518i) ja tämän välillä. Molemmissa sama määrä kaakkeja (100 kpl), toinen nyt vaan sattuu painamaan n. 1200 kiloa vähemmän (185kg vs. 1400kg)
Ulkonäöstä sen verran että ihan kohtuuhyvässä kunnossa ikäisekseen, säännöllisesti huollettu. Ainut miinuspuoli taitaa olla pari pientä halkeamaa takakatteessa kun on joskus ilmeisesti päässyt kaatumaan paikallaan ollessa. Joskus hamassa tulevaisuudessa, ensihuuman laannuttua vähän ehostusta, maalausta, ehkä jopa katteiden muokkausta. Aika näyttää. Mitään taistelijaa tästä ei kuitenkaan näillä näkymin ole tulossa, katettu pyörä on kuitenkin matkanopeuksissa aina mukavampi, ja repimisetkin on jo suurimmaksi osaksi revitty (kyllä vanhakin aina välillä jaksaa ).
Kuvia tulee lisää jahka jaksan ottaa. Katotaan miten pyörä käy budjettiin, suurin osa rahoista kuitenkin kuluu saksalaisiin. Niihin voit tutustua vaikkapa täällä.
T. Menettyä poikamieselämää tavoitteleva perheenisä ennenaikaisessa kolmenkympin kriisissä sekä viidenkympin villityksessä.
Pyörä siis Yamaha YZF600R, lisänimeltään Thundercat, vuosimallia '98. "Kopalla" rullailtu 84 tkm ja vaihtokoneella reilu 30k. Jossain vaiheessa pitäis tulla matkahuollossa vanha konekin josta vaihteisto prakannu. Jos tarviit osia niin ota yhteyttä.
Kilventelinettä kerkesin jo vähän sipasemaan pienemmäksi, jossain vaiheessa ois tarkotus modata R6:n takavalo ja alakate paikalleen. Tiedä sitten tuleeko hassun näkönen kun keulakin on aika muumi. Kinneyltä vilkuilin myös swingin jatkopaloja, siinä vaiheessa pitäis vaihtaa ketjutkin pidempiin. 12V ulosotto ois myös aikeissa modata johonkin piiloon, luultavasti sisäkatteeseen.
Eipä sen suurempia suunnitelmia tällä kertaa, toivotaan että tulee lämmin ja vähäsateinen kesä
PS. Ai niin, jos kellään on kokemuksia tommosesta RAM Mountin X-Grip -telineestä, kokemuksia otetaan mielellään vastaan. Haaveissa olisi tuikata kyseinen teline kiinni tankoon, mutta vaikuttaa aika hinnakkaalle.
Tommonen laitos tuli laitettua ekaks "isoks" pyöräks, kaverin luopuessa ko. kamppeesta tarpeettomana. Siis "ostin kun halvalla sain". Kyseessä siis Hondan CBR600F3, aka PC31. Ajettu himpun verran yli 70 tkm ja vuosimallia '97.
Tuntuu aika jytyltä vehkeeltä ainakin näin alkuun, varsinkin kun ajoasento poikkeaa huomattavasti edellisistä ajamistani pyöristä (motoja, enskoja, fightereita jne.). Suurempia muutoksia kulkupuoleen ei ole ainakaan toistaiseksi suunnitteilla, ihan tarpeeksi ruutia tällaisenaankin ainakin meikäläisen käyttöön. Siirtymää kuvaa hiukan vertaus kakkosauton (BMW 518i) ja tämän välillä. Molemmissa sama määrä kaakkeja (100 kpl), toinen nyt vaan sattuu painamaan n. 1200 kiloa vähemmän (185kg vs. 1400kg)
Ulkonäöstä sen verran että ihan kohtuuhyvässä kunnossa ikäisekseen, säännöllisesti huollettu. Ainut miinuspuoli taitaa olla pari pientä halkeamaa takakatteessa kun on joskus ilmeisesti päässyt kaatumaan paikallaan ollessa. Joskus hamassa tulevaisuudessa, ensihuuman laannuttua vähän ehostusta, maalausta, ehkä jopa katteiden muokkausta. Aika näyttää. Mitään taistelijaa tästä ei kuitenkaan näillä näkymin ole tulossa, katettu pyörä on kuitenkin matkanopeuksissa aina mukavampi, ja repimisetkin on jo suurimmaksi osaksi revitty (kyllä vanhakin aina välillä jaksaa ).
Kuvia tulee lisää jahka jaksan ottaa. Katotaan miten pyörä käy budjettiin, suurin osa rahoista kuitenkin kuluu saksalaisiin. Niihin voit tutustua vaikkapa täällä.
T. Menettyä poikamieselämää tavoitteleva perheenisä ennenaikaisessa kolmenkympin kriisissä sekä viidenkympin villityksessä.
Viimeksi muokannut astars- päivämäärä 6.5.2015 20:42, muokattu yhteensä 1 kerran
I do it because I can. I can because I want to. I want to because you said I couldn't.