Laitetaanpas vähän tarinaa viimeisimmästä hankinnasta. Kyseessä siis -03 vuosimallin matkalehmä, joka ZZR1200:sena tunnetaan.
Entinen mopedi (ZX12R) sai rakastumaan näihin tehokkaampiin Kawasakeihin. Parin vuoden prätkättömän kauden aikana oli tullut ostettua yksi auto ja yksi vene, mutta prätkäkuume kävi kokoajan sietämättömämmäksi ja lääkettä siihenkin päätettiin hankkia.
Tämä 1200cc Zetori ei alunperin ollut edes vaihtoehto, vaan hakusessa oli jo ennestään tuttu Tusinakawa tai 1400cc ZZR. Häpeäkseni täytyy myöntää, että iskin silmäni tähän kyseiseen zetoriin ollessani kattomassa... huoh... superblackbirdiä..
Kawamiehenä katse kääntyi kuitenkin nopeasti tähän omasta mielestäni melko tyylikkään siniseen versioon. Pyörä oli kaikinpuolin vakiokunnossa lukuunottamatta tuota kuvissa näkyvää laukkutelinettä. Kilometrejä mopedilla oli takana 26400 ja huoltokirjasta löytyivät kaikki merkkiliikkeen huoltoleimat aina 24000km huoltoa myöden, päiväys viimeiselle huollolle oli vuoden 2008 kesällä. Myyjä selitteli, että pyörän omistaja oli pitänyt pyörän nämä vuodet käyttämättömänä tallissa, kun perheenlisäyksen takia ei ollut enää riittänyt aikaa pyörälle. Koeajossa pyörä vaikutti niin toimivalta kuin kilometrien perusteella pitääkin, eikä ulkoisestikaan eturengasta lukuunottamatta mitään ongelmia ilmennyt. Käteiskaupalla saatiin vielä sen verran nappulaa hinnasta pois, että kaupat tehtiin.
Tähän mennessä pyörällä on ajettu n. 500km ja 200km ajettuani vaihdoin Motulin öljyt / suodattimen koneeseen. Lisäksi kaasarit kävin paineilmalla läpi, kun pienillä kierroksilla esiintyi jonkinlaista nykimistä joka lienee ihan normaalia 5v seisoneelle pyörälle Muutoin yhteinen taival on alkanut mukavasti ja siitä tullaan raportoimaan myöhemmin lisää.
Kilpiteline, rännit, filtteriä yms pientä tuohon varmasti vaihdetaan, mutta muutoin ei ole tarkoitus tehdä mitään sen kummempaa muutosta ulkonäköön tai kulkupuoleen.
Parit kuvat vielä loppuun, näillä jatketaan:
Entinen mopedi (ZX12R) sai rakastumaan näihin tehokkaampiin Kawasakeihin. Parin vuoden prätkättömän kauden aikana oli tullut ostettua yksi auto ja yksi vene, mutta prätkäkuume kävi kokoajan sietämättömämmäksi ja lääkettä siihenkin päätettiin hankkia.
Tämä 1200cc Zetori ei alunperin ollut edes vaihtoehto, vaan hakusessa oli jo ennestään tuttu Tusinakawa tai 1400cc ZZR. Häpeäkseni täytyy myöntää, että iskin silmäni tähän kyseiseen zetoriin ollessani kattomassa... huoh... superblackbirdiä..
Kawamiehenä katse kääntyi kuitenkin nopeasti tähän omasta mielestäni melko tyylikkään siniseen versioon. Pyörä oli kaikinpuolin vakiokunnossa lukuunottamatta tuota kuvissa näkyvää laukkutelinettä. Kilometrejä mopedilla oli takana 26400 ja huoltokirjasta löytyivät kaikki merkkiliikkeen huoltoleimat aina 24000km huoltoa myöden, päiväys viimeiselle huollolle oli vuoden 2008 kesällä. Myyjä selitteli, että pyörän omistaja oli pitänyt pyörän nämä vuodet käyttämättömänä tallissa, kun perheenlisäyksen takia ei ollut enää riittänyt aikaa pyörälle. Koeajossa pyörä vaikutti niin toimivalta kuin kilometrien perusteella pitääkin, eikä ulkoisestikaan eturengasta lukuunottamatta mitään ongelmia ilmennyt. Käteiskaupalla saatiin vielä sen verran nappulaa hinnasta pois, että kaupat tehtiin.
Tähän mennessä pyörällä on ajettu n. 500km ja 200km ajettuani vaihdoin Motulin öljyt / suodattimen koneeseen. Lisäksi kaasarit kävin paineilmalla läpi, kun pienillä kierroksilla esiintyi jonkinlaista nykimistä joka lienee ihan normaalia 5v seisoneelle pyörälle Muutoin yhteinen taival on alkanut mukavasti ja siitä tullaan raportoimaan myöhemmin lisää.
Kilpiteline, rännit, filtteriä yms pientä tuohon varmasti vaihdetaan, mutta muutoin ei ole tarkoitus tehdä mitään sen kummempaa muutosta ulkonäköön tai kulkupuoleen.
Parit kuvat vielä loppuun, näillä jatketaan:
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~