Tollasen hommasin tossa keväällä, kun ei sopivaa shovelia löytynyt.
Tuotu saksasta, jossa tehty täydellinen koneremontti n. 1000km sitten. Itse ajellut nyt muutaman sata kilometriä. Keula jonnin verran pidempi, muuten orkkis. Kone vm. 1969 "competition hot"-malli poljinkäynnistyksellä ja manuaalisella ennakonsäädöllä. Suorat putket.
-Kytkin avattu, yksi levy poistettu kahdeksasta ja muutenkin säädelty. Nyt toimii suunnilleen hyvin.
-Hankittu mustapohjainen rekisterikilpi
-Tangonpään vilkut poistettu
-Pistetty vasemmalle peili
-Asennettu nopeusmittariksi sigma sport (orkkiksena näissä ei ole eikä saa mittaria)
Nykyisin kun päässyt sinuiksi tämän kanssa, käytännössä laakin peli. Toki jotkut käynnistykset aiheuttaa sen, että viikko klenkataan kun potkasee takaisin tai kiksin ratas hyppää yhden hampaan "yli". Mukava matkanopeus n. 90-110km/h. Motarinopeudessa murtuu hampaat, siirtyy aivot ja joutuu kiristeleen tauolla ruuveja sen lisäksi, että toki ilmanvastuksesta lähtee pää irti. Kumityynyjä koneen ja rungon välissä siis ei ole.
Kuvaa: http://1drv.ms/1gszJpR http://1drv.ms/1gsAWgD
Tuotu saksasta, jossa tehty täydellinen koneremontti n. 1000km sitten. Itse ajellut nyt muutaman sata kilometriä. Keula jonnin verran pidempi, muuten orkkis. Kone vm. 1969 "competition hot"-malli poljinkäynnistyksellä ja manuaalisella ennakonsäädöllä. Suorat putket.
-Kytkin avattu, yksi levy poistettu kahdeksasta ja muutenkin säädelty. Nyt toimii suunnilleen hyvin.
-Hankittu mustapohjainen rekisterikilpi
-Tangonpään vilkut poistettu
-Pistetty vasemmalle peili
-Asennettu nopeusmittariksi sigma sport (orkkiksena näissä ei ole eikä saa mittaria)
Nykyisin kun päässyt sinuiksi tämän kanssa, käytännössä laakin peli. Toki jotkut käynnistykset aiheuttaa sen, että viikko klenkataan kun potkasee takaisin tai kiksin ratas hyppää yhden hampaan "yli". Mukava matkanopeus n. 90-110km/h. Motarinopeudessa murtuu hampaat, siirtyy aivot ja joutuu kiristeleen tauolla ruuveja sen lisäksi, että toki ilmanvastuksesta lähtee pää irti. Kumityynyjä koneen ja rungon välissä siis ei ole.
Kuvaa: http://1drv.ms/1gszJpR http://1drv.ms/1gsAWgD
Nissan Cedric 2.8SGL automatic ´85, Nissan Cedric 2.8 automatic ´86, FSO Polonez 1.5CE ´88, Lada Niva 1600 ´84, Skoda Rapid 130 ´86, Dnepr "bobber" ´83, Harley Davidson XLCH "ironhead" ´64
ex.Jurze. (Silloin joskus toistakymmentä vuotta sitten)
ex.Jurze. (Silloin joskus toistakymmentä vuotta sitten)