Taas on tullut ostettua kasa muttereita ja metallia. Testissä aavistuksen villihkö, mutta ujoksi luokiteltava moottoripyörä tehoiltaan. Päästöjenvuoksi etanaksi kuristettu ''ikiliikkuja keh keh'' kiinalainen Monstra LX450. Kyllä! Eli kiinalainen kopio vuoden 2008 Honda CRF450R pyörästä viimeistä mutteria myöten. Noin 80% hondan osista käy pyörään suoraan joka on mukavan positiivista.
Aikaisempi ''omat moottoripyörät'' osioon postaamani Mikilon 250cc oli menestys.
Tästä threadista tulee samanlainen tutkimusmatka ja modifikaatio lanka yleisölle.
Avosylin otetaan vastaan niin positiivista, kuin negatiivistakin kommenttia!
Pyörässä on takuu 12kk/4000km joten mitään koneeseen liittyvää ei varmasti heti olla näkemässä. Pitää vaan ajaa tuo takuu nopeasti umpeen jotta pääsee roplaamaan!
Pyörällä nyt ajettu noin 500km ja ensimmäiset plussat ja miinukset tulevat tässä!
+ Pyörä on mukavan oloinen ajaa, ei tärise eikä heittelehdi
+ Pyörä on tosiaan kevyt 118kg
+ Kuulemma Ohlinsin kopio iskarit eessä ja takana.
+ Iskunvaimennus ja jousitus yllätti erittäin positiivisesti
+ Runko on erittäin jämäkkä, kopio kun hondasta on niin tismalleen samanlainenhan se on lähes
+ Moottori on hyvin alavääntöinen
+ Vaihteet sujahtaa sisään (paremmin kuin oletin)
+ Vapaa löytyy nyt ensimmäiset satojen kilometrien jälkeen vaivattomasti jo
+ Mittari näyttää noin -+5km/h väärin vain.
+ Ei rätise
+ Rekisteröity kahdelle vaikkei ole takajalkatappeja
+ Pienet vakuutukset 960e vain 15% bonuksilla ja niin tosiaan Täyskasko!
- Katteet olivat löysästi kiinni liikkeestä hakemisen jälkeen (vaikka sanottiin että luovutus tarkistukset tehty)
- Kaasarista vuoti vähän bensaa ilmanputsarin suuntaan, kun pyörä ei ollut käynnissä (kun bensahana oli auki ja pyörä kalleellaan jalallaan) Korjattu ei vuoda enään
Tähän ei mitään syytä löytynyt kun ekassa määräaikaishuollossa kaasutin avattiin ja puhdistettiin
- Etuvanne oli soikeahko, uuden sain tilalle takuun piikkiin
- Kuristettu aivan liikaa, äänenvaimentimessa 3-4 mehiläispesää ja äänet pienemmät ku honda mankissa
- ei kierroslukumittaria
Pyörään tosiaan tilattu nyt ensimmäiseksi Pro Circuitin kokoputkisto jenkeistä ja hondan tarrasarja.
Muuta päivittelyä tehty/ mahdollisesti tulossa
- Ilmankiertosysteemi (päästökojeisto) pitäs repiä pois ja tukkia se sylinterin reikä)
- Uutta kaasutinta, mikuni TM40 harkinnassa
- Uusittu takalippa vähän tyylikkäämpään
- Etujarrulevyn ruma valkoinen suojamuovi irroitettu
- Uutta valomaskia, vaikka vähän tuohon orkkikseen on jo ihastunu ja sen valotehoon
- Vanteet maalautan mahdollisesti jonkin sortin punaisen väriseksi.
Tuolta CHANNELILTANI::::: videota löytyy!
https://www.youtube.com/watch?v=gV1WIhkKCn4
Tässäpä pari kuvaa: