Nyt kun ajattelen tarkemmin niin en oikeastaan edes tiedä miksi niin kovasti sitä f4i:tä haikailin. "Pyöreämmät" muodot, kyklooppimulkosilmä nokassa ja idioottivarmaksi kehaistu tekniikka on vienyt minut mennessään. Kauppaa hierottiin kokonaista 15 minuuttia ja loppulausahdus "tarjoo nyt jotain" löi päätökseni lukkoon. Ei tarvinnu kun sanoa et "enmää viitti tingata, jos pyörä olis ollu liian kallis niin en olis ees tullu kattomaan".
Pyörä ei kilissyt, eikä kolissut, muutama naarmu siellätäällä ei haitannut itseä ollenkaan. Pyörä tulisi ajettavaksi eikä näyttelyesineeksi. Vaikutti ihan rehelliselle pelille. Kai tuon olis pariin tonniinkin saanu mutta hinnasta itkeminen on vaan niin noloa . Renkaissakin oli vielä reilusti yli puolet kulutuspintaa jäljellä, mukaan tuli kova takalaukku ja jopa kahvalämmittimet joka oli pelkkää plussaa kun mielessä siintää pitkät reissut eurooppaan ja miksei muuallekkin. Öljyt oli tuoreet ja jarrunesteet kirkkaat. "Ajoa vaille valmis" oli myyjän mielipide... johon olen kyllä yhtynyt
Alkutila :
Vähän toisesta vinkkelistä :
Peräkontti veke kun pääasiassa työmatkaa ja nurkkapyörintää :
Ja pikku tuusausta (nykypäivä)
:
Meikä on niin pro että bilteman savulakkaa pleksiin suih suih ja hiano tuli
Havaintoja & kokemuksia:
1. Kyllä tuo teho hirvittää, etenkin kun koko ajokokemukseni poislukien b-kortti 10+ vuotta lapasessa/~25-35k km vuosi, sisältää polkupyörän, muutaman kerran kaverin 50cc mopolla yli 25 vuotta sitten ja 3 kuukautta kaverin 50cc skootteria kun auto päästi kuolinkorahduksen muutama vuosi sitten.
2. Pidän (lue: luulen) itseäni "kokeneena" ja "rauhallisena" kuskina (autolla), mutta tällä laitteella on todella vammaisen kusipäiset ylinopeudet niiiiiin lähellä... ja heti... ja niiin fakta, vaikka ei edes yrittäisi saatikka huomaisi. Mulla on jumalauti 3 mukulaa! Mä en tahdo tilastoihin.
3. Helevetin hauska pärrä. Ajo-asento arvellutti kun on vähän selkä-ongelmia, mutta höpönpöpön. Mielestäni ajo-asento on täysin luonnollinen, jopa parempi kuin 2011 hornetissa jolla ajoin autokoulusta mopokortin. "Kykloopin" ruorissa voi valita useamman asennon tankinhalailusta suoraselkään. Ei minkäänlaista havaintoa että paino makaisi ranteiden päällä.
4. Kun painan kypärän päähän, minusta tulee näkymätön!
5. Tämä kääntyy kuin itsestään, niin kaupungissa kuin maantiellä.
6. Kädet/sormet kyllä puutuu, ei painon, vaan resonoinnin takia. -Tai sitten vaan puristan liian kovaa.
7. Seka-ajon litrakulutus on 5,1-5,3l/100 eikä ole todellakaan jurnutettu kutosella kuuttakymppiä. Kait noi kaasarit/ kone ihan tikissään on
Ihmetyksen aiheita :
1. Onkohan tohon laitettu pidempää välitystä kun toi kulutus on oikeesti noin pieni
2. Se tikittävä ääni joka tulee kone lämpösenä tyhjäkäynnillä/ läpi koko kierrosalueen. Ihan niinkun 1 venttiili napsais.
3. Kone lämpöisenä tyhjäkäynnilä kiekat alkaa heittään / röpeltään 700- 1500 välillä (tyhjäkäynti säädetty noin 1300 paikkeille) jos vaikka seisoo ruhkassa, myöhemmin sammuu. Startista heti käyntiin. Flekti alkaa pauhaamaan kun vesilämpö vähän yli puolivälin.
4. Etujarru "täristää" ihan inasen jos vähänkään kovempaa painaa jarrua. Rengas tasaisesti kulunut.
5. Vakuutus + osakasko iffistä ~700/ vuosi. Meni paljon halvemmalla kuin uskoin.
Tulevia muutoksia :
-Virtalähde kännylle / navigaattorille (tehty)
-kahvalämmittimet virtalukon kautta nimim. "ai tästä onkin akku tyhjänä ku jäi päälle prrrkeleeeh!!!!".
-Tuplakupla tai touring-maski (savu)
-Takavilkut (alkuperäiset möhköt) tulnee muokkautumaan pienempiin jahka löytyy sopivaan hintaan semmoset mitkä oikeasti silti näkyy. Kattelin jo bilikasta niitä ledihässäköitä jotka saa kytkettyä jarruvaloihin Ei vaan kiinnosta alkaa räveltämään omiaan ku on peukalo keskellä nenänreikää sähköjen kanssa.
-Peilit ehkä johonkin sirompiin. Plussaa olis vilkut messissä.
-Ehkä jotain pohdintaa rekkarikilven ripustukselle. Jotenkin möhkö, mutta toisaalta sopii kykloopille.
-Huggeri. Musta tai punainen.
-Ehkä laitan punasta vanneteippiä, ehkä en, so not? Kunhan tulee "se" bon voyage-fiilis.
-Jos innostun niin runko muuttuu neonpunaiseksi ja katteet mattamustaksi sillä ihmeen spray-muovitökötillä. Jos näin, niin vanteet rungon väriin.
-Pohdintaa koville sivulaukuille + tankkilaukulle pitemmille matkoille
Hohhoijjaa, tulipa jaariteltua