Eli pyörä on Italiassa Valentin muokkaama Suzuki RMZ 450 vuosimallia 2008, ensimmäisiä mitä kadulle tehtiin. Huomaa että on vain valot sekä vilkut lätkästy, ajomukavuutta ei ole koska täysiverinen krossipyörä. Kuristettunakin tehoa 34kw. Renkaatkin ovat siis 21/19". Ihme ja kyllä, pyörän tyyppikilpi on japanilainen ilman mainintaakaan Valentista. Ainoastaan mikä viitta Valentiin on sen ohjekirja.
Ostin tämän tuossa vajaa 2 vuotta sitten, ihmetellen miksi tämä oli niin halpa. Noh kauaa en ehtinyt ajella kun moottori löi itsensä irti. Muuten pyörä vastasi uutta mutta ensimmäinen omistaja joka oli siis itselleen jäärata/katupyöräksi ostanut oli tainnut jotain jättää tekemättä huoltojen suhteen. Tunteja kertynyt siis vajaa 20h. Ihmettelin pientä nakutusta joka pyörästä kuului, oletin normaaliksi nokkaketjun rallatukseksi mutta oletus meni mönkään. Itse ehdin jokusen tunnin ajaa, öljytkin varmuuden vuoksi vaihdettu mutta silti moottori vain löi itsensä kiinni vauhdista. Kampiakselissa oli välystä jonka johdosta mäntä vetäs skraadut sylinteriin. Myös pyörän alkuperäiset sähköt oli riisuttu ja jäljellä järkyttäviä patentteja. Vilkkukahvarunko rikki ja pelkät vilkut paikoillaan, eivät tietenkään toimineet.
Pyörä sitten korjattiin keväällä, sylinteriksi athenan 490cc ja uusi kampiakseli. Kallista
Mototkin tuli hommattua mutta niillä en aio ajaa ennenkuin paremmat jarrut ovat hommattu. Moradin kehät sekä Talonin keskiöt, katurenkaat tällähetkellä alla.
Mutta nyt sitten nykypäivään, pyörä toimii ja kukkuu hyvin. Tällähetkellä poissa kilvistä, saisin ne vain hakemalla. Mutta enduroa olisi tarkoitus ajaa joten ne eivät ole välttämättömät.
Sitten pyörän speksejä:
-Athena 490cc sylinteri
-Hotcams Stage 2 nokka-akselit
-Yoshimuran titaaniputkisto
-Polisport Halo H4
-Polisportin Motard-käsisuojat
-Crosspro alumiininen pohjapanssari
-Twentyn katkeamattomat kahvat
-Trailtech Voyager GPS mittaristo
-Acerbis X-seat
Tehokas ja suhteellisen painava pyörä. Ruiskun ansiosta käynnistyy kuumana aina yhdellä polkaisulla, oli pyörä mitenpäin tahansa. Endurossa kyllä hieman raskas, mutta tarkoituksena käydä hieman nopeammilla radoilla. Jääradalle ja motoiluun erinomainen.
Unelmana olisi lyödä pyörään kiinni Timbersledin Mountain Horse kitti. Jahka sellaisia saa suomesta "järkevään" hintaan
Päivittelen tänne videoiden ja kuvien muodossa pyörän elämää. Tällähetkellä siis tulee enduroaiheista tavaraa Motokuvia löytyy galleriasta!