Omaankiin silmään tuo vihree/musta olis ihan näppärä, mut en tiedä että olisko sitte lopulta inreallife turhan räikeä.. nohh pitää katella.
Tänään tuli riisittua loppuun tuo aikalailla, konekin tipahti myös. Mitään kummempia yllätyksiä ei tullu vielä, takahäkin pultti oli juntannut oikei kunnolla että ensin meni kanta paskaks, sen jälkeen hitsattiin pultti ja se hitsattu pultti katkes ennenku se aukesi. Lopulta iso mutteri siihen päälle ja sisusta aivan täyteen hitsillä jolla lopulta irtos..
Seuraavaks lähti kaasarit, joissa muuten taitaa vuotaa neulaventtiilit. Hieman tyyppivian tynkä näissä gixereissä. Ei itsessään haittaa paljoa koska alipainehana, mutta myös taitaa olla "pakkosyöttö" mistä tulee ilman painettakin ja silloin ongelma tulee, siitä lisää alempana.. Kaasarit oli muuten suht hyvän oloset ainakin ulkoonta.
Tässä osa ongelmaa, kyseessä siis putsarikotelo missä varmaan puol litraa öljyn JA BENSAN sekotus paskaa jonka kone on "huohottanut" kotelon sisälle..
Eli, neulaventtiili(it) kun vuotaa samalla bensaa valuu kokoajan sylintereihin (jos bensahanassa on "pakkosyöttö" päällä mikä siinä ostaessa oli ja tankki aivan rutikuiva), kun bensaa valuu sylintereihin sieltä ne pikkuhiljaa varsinkin seistessä valuu koneeseen männänerenkaiden välistä. Otin "öljyt" pois koneesta niin sieltä tuli yhteensä varmaan 6 litraa tavaraa, en muista paljon gixeriin menee öljyä mutta siis varmaan puolet siitä oli sitä bensaa..
Savutus ja öljyn puskeminen voi siis kumpakin johtua ihan yksinkertasesti tuosta
Kolmella käymistä se ei selitä ainakaan omaan järkeen.. se taas tosin voi johtua mistävaan. Kaasarista, tulpasta, tulpanjohdosta, hatusta, liitoksista yms... tuossa vielä käyrät ihan muutenvaan.
Nooh sitte kaikki loput härpäkkeet sähkösarjaa myöten irti. Myös tuo alakehdon irrotettava puoli, koneen kiinnikkeet ja sitten se olikin valmiina nostettavaksi alas..
Seuraavaks putsarikotelon irrotus ja oho sieltä tipahtaa jokin metallinpala. Hetken ihmettelin, heitin sen menemään ja aloin tutkailemaan vähän mottoria. Kattelin imupuolelta sisään niin löyty sille palaselle paikka.. venttiiliohjurista oli murtunut palanen syystä X ja kaikkien onneksi oli pompannut venttiilin päältä ilmanputsarikoteloon eikä mennyt koneen syövereihin tekemään tuhoja. Ellei tuossa suurempia välyksiä ole yms niin varmaan ei tarvi edes vaihtaa/korjata. Tarkistaa ettei siitä mahollisesti lisää irtoa sunmuuta. Jos pahalta näyttää niin luultavasti vaihtoon..
Eipä siinä sitten, tähän jäätiin. Ohjauslaakerissa myös tuntu pieni välys, saa nähä meneekö vaihtoon vai onko vaan löysällä. Seuraavaksi varmaankin konetta auki ja lisää siitä