KTM CR500 SM

KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
KTM CR500 SM

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 25.9.2014 6:35

Sivulla 4 lähtien kotari/cr projektia :nörtti:
Viimeksi muokannut KUISKUIS päivämäärä 21.7.2015 10:06, muokattu yhteensä 11 kertaa
Präääm pärpärpärpär
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: GSX-R 750w goes cliinifiitteri

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 25.9.2014 8:05

Mitäs sille FZR:lle kävi? :lol:

No ei siinä, toivottavasti näkyy ensi kesänä tämä pärrä ajossa.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: GSX-R 750w goes cliinifiitteri

ViestiKirjoittanut AceFin » 25.9.2014 9:38

Odotan innolla, että mitä tästä tulee, hyvä aihio sulla ainakin on! Aiotko kuristaa pienempien vakuutusmaksujen toivossa vai miksi? Nopeesti järkeiltynä tätä ei saa A2 ajaa ja pikku-a kaipaa alle 25kw.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: GSX-R 750w goes cliinifiitteri

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 25.9.2014 13:07

Noo tota FZR vähän niinjanäin, kanget kun kilkkasi hapetuksen jälkeen. Sitte palo taas rahaa kunnostamiseen, helvetinmoisen remontin jälkeen tuli vielä muuta häikkää jjja sitte vielä samaisella vehkeellä menetin kortin niin jotenki innostus loppu täysin, oikein pahanonnen jammu :)

Hetken vitutuksissa jo ajattelin että seuraava pärrä tulee olemaan isompi kilvellinen 2t smoto/enska. Mutta kun kuusaalla yötpäivät kuuntelee rajottimen pauketta nii kyl se kyykkyä alko himottamaan alle ja kun päikseen vielä tuoho kurapyörään vaihtu tämä suizuki niin mikä ettei, vaikka laittamista onkii..

Niinja eipä tuo A2 kortille ole, mutta kuristellaas se nyt silti. Ehkä ei sanomisia tule jos nätisti ajelee :lol:
Präääm pärpärpärpär
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: GSX-R 750w goes cliinifiitteri

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 25.9.2014 14:55

Joo kuulehan tuota rajotinta, mutta ei vielä tarpeeksi. :seko: Aholta & kumppaneilta voisi löytyä kone/osia tuohonkin?
KonZa^^ Moderaattori
Pyörä:
Tunturi Rider, Cube Acid Comp 29
Paikkakunta:
Mikkeli&Suur-Kuusaa
Liittynyt:
21.10.2006 19:39
Re: GSX-R 750w goes cliinifiitteri

ViestiKirjoittanut KonZa^^ » 25.9.2014 15:29

Kuusaan kansallislalu toi rajottimelle hakkaava rivi4. Kaverilla pitäis olla tollanen varaosapyörä siinä kylillä, utelen jos löytyisi vielä tallin nurkasta.
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: GSX-R 750w goes cliinifiitteri

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 25.9.2014 19:22

Ledinauha kirjoitti:Joo kuulehan tuota rajotinta, mutta ei vielä tarpeeksi. :seko: Aholta & kumppaneilta voisi löytyä kone/osia tuohonkin?

Kun alotusviestissä ilmotin että moottori on jo kiikarissa,niin keltäs muultakaan se olisi kun mainitsemasi henkilöiltä :P Kaupat tuleepi jos tämän vakiokone näyttää liian pahalta..

Tästä järjettömästä korva/pää särystä kun pääsisi eroon niin konetta irrottelemaan, vaikka mitä on sattunu ja tapahtunu nii ei ole mikää vielä iskeny sängynpohjalle samalla tavalla kun tämä helvetinmoinen korvatulehdus jumallauta.. tuntuu että pää räjähtää ja varmaan kolmas valvottu yö nyt edessä.. :paha:

Ehkä tästä hengistä selvitää ja viikonloppuna jos sais pataa auki 8)
Präääm pärpärpärpär
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: GSX-R 750w goes cliinifiitteri

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 26.9.2014 23:48

Hyvät naiset ja herrat, nyt se on tapahtunut! !!TALLIPAIKKA!!

Vieläkin kipeänä ja pärrän sai vasta illalla vietyä joten ei paljoa kerenyt tehdä. Tosin eipä tämän kanssa kiirekkään ole. Perus riisumista alottelin, takahäkki olis ollu irrottamista vailla mutta tottakai nyt yhden kuuskolon oli pakko muljaantua paskaks. Yöunethan tässä meni kun se jäi siitä kiinni :D

Voi yks tallipaikka tuntua näin hyvältä, tota osaa arvostaa kun on 6vuotta pihalla rassannu kuntoon kaikki vehkeet. Oli sitte -30c pakkasta ja lunta sataa, kotariinki mäntä vaihdettu tuollasessa kelissä... Eikä se +30 auringonpaisteessakaan herkkua ole 8) Mutta eipä muuta, parit kuvat vielä niin ei niin tyhjältä näytä.

EDIT: Lisätääs vielä nuo muutamat shopatut kuvat mitä mahdollisia väri ideoita ollu mielessä. En siis kuvissa näkyvistä ole tekemässä kopioita, oli vaan hyvä aihio mihin muokata. Oikean alakulman kiiltävän mustaa jokapuolellakin pukee aika hyvin.. saa nähdä mitä lopulta tulee. Väritys ideoita olisi vaikka kuinka muttei osaa päättää ja itellä ei minkäännäköstä silmää ulkonäölle muutenkaan. Nuokin luultavasti kaikkien muiden silmiin aivan järkyttäviä :lol:

Kuva

Kuva

Kuva
Präääm pärpärpärpär
jeepeliz
Liittynyt:
28.4.2014 21:36
Re: GSX-R 750w goes cliinifiitteri

ViestiKirjoittanut jeepeliz » 27.9.2014 14:19

tuo lime-musta ois näpäkkä:) tai samanlainen sininen runkoon mikä vanteissakii on;D
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: GSX-R 750w goes cliinifiitteri

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 27.9.2014 22:49

Omaankiin silmään tuo vihree/musta olis ihan näppärä, mut en tiedä että olisko sitte lopulta inreallife turhan räikeä.. nohh pitää katella.

Kuva

Tänään tuli riisittua loppuun tuo aikalailla, konekin tipahti myös. Mitään kummempia yllätyksiä ei tullu vielä, takahäkin pultti oli juntannut oikei kunnolla että ensin meni kanta paskaks, sen jälkeen hitsattiin pultti ja se hitsattu pultti katkes ennenku se aukesi. Lopulta iso mutteri siihen päälle ja sisusta aivan täyteen hitsillä jolla lopulta irtos.. :)

Kuva

Seuraavaks lähti kaasarit, joissa muuten taitaa vuotaa neulaventtiilit. Hieman tyyppivian tynkä näissä gixereissä. Ei itsessään haittaa paljoa koska alipainehana, mutta myös taitaa olla "pakkosyöttö" mistä tulee ilman painettakin ja silloin ongelma tulee, siitä lisää alempana.. Kaasarit oli muuten suht hyvän oloset ainakin ulkoonta.

Kuva

Tässä osa ongelmaa, kyseessä siis putsarikotelo missä varmaan puol litraa öljyn JA BENSAN sekotus paskaa jonka kone on "huohottanut" kotelon sisälle..

Kuva

Eli, neulaventtiili(it) kun vuotaa samalla bensaa valuu kokoajan sylintereihin (jos bensahanassa on "pakkosyöttö" päällä mikä siinä ostaessa oli ja tankki aivan rutikuiva), kun bensaa valuu sylintereihin sieltä ne pikkuhiljaa varsinkin seistessä valuu koneeseen männänerenkaiden välistä. Otin "öljyt" pois koneesta niin sieltä tuli yhteensä varmaan 6 litraa tavaraa, en muista paljon gixeriin menee öljyä mutta siis varmaan puolet siitä oli sitä bensaa..

Savutus ja öljyn puskeminen voi siis kumpakin johtua ihan yksinkertasesti tuosta :D Kolmella käymistä se ei selitä ainakaan omaan järkeen.. se taas tosin voi johtua mistävaan. Kaasarista, tulpasta, tulpanjohdosta, hatusta, liitoksista yms... tuossa vielä käyrät ihan muutenvaan.

Kuva

Nooh sitte kaikki loput härpäkkeet sähkösarjaa myöten irti. Myös tuo alakehdon irrotettava puoli, koneen kiinnikkeet ja sitten se olikin valmiina nostettavaksi alas..

Kuva

Seuraavaks putsarikotelon irrotus ja oho sieltä tipahtaa jokin metallinpala. Hetken ihmettelin, heitin sen menemään ja aloin tutkailemaan vähän mottoria. Kattelin imupuolelta sisään niin löyty sille palaselle paikka.. venttiiliohjurista oli murtunut palanen syystä X ja kaikkien onneksi oli pompannut venttiilin päältä ilmanputsarikoteloon eikä mennyt koneen syövereihin tekemään tuhoja. Ellei tuossa suurempia välyksiä ole yms niin varmaan ei tarvi edes vaihtaa/korjata. Tarkistaa ettei siitä mahollisesti lisää irtoa sunmuuta. Jos pahalta näyttää niin luultavasti vaihtoon..

Kuva

Eipä siinä sitten, tähän jäätiin. Ohjauslaakerissa myös tuntu pieni välys, saa nähä meneekö vaihtoon vai onko vaan löysällä. Seuraavaksi varmaankin konetta auki ja lisää siitä :nörtti:

Kuva
Präääm pärpärpärpär
Lexi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.9.2009 12:47
Re: GSX-R 750w goes drifterifaitteri

ViestiKirjoittanut Lexi » 28.9.2014 0:35

Pliis pidä tuo nykyinen rungonväri, mielestäni tässä rungonmallissa on sitä särmää pitää kiiltävänä. Vihreällä/sinisellä/tms värillä sitten tankit sun muut niin on komeeta ;)

Väriksi ehkä joku suzukin alkuperäisväri, merkkiuskollisesti kun maalaa niin ei liian karmivaa tule :P
Newbie.
Pyörä:
Derbi Senda -02
Liittynyt:
3.3.2014 15:01
Re: GSX-R 750w goes drifterifaitteri

ViestiKirjoittanut Newbie. » 28.9.2014 0:53

Ehdottomasti seurantaan lähtee tämä! Tosiaan kai perse tässä vehkeessä muuttuu (; Ja yllätä meidät kaikki jollain radikaalilla väri "muutoksella" (:
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: GSX-R 750w goes drifterifaitteri

ViestiKirjoittanut AceFin » 28.9.2014 1:15

Kannatan tuota Lexin ideaa, runko tuollaisenaan ja väriksi joku Suzukin omista väreistä. Ei ainakaan lime-mustaa, niitä on jo tarpeeksi.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: GSX-R 750w goes drifterifaitteri

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 28.9.2014 15:20

Tuo olisi tuollasenaankin siisti ja kun alu-runko niin senhän sais kiillotettua vaikka ihan peiliksi. Mutta haluaisin kerrankin tehdä suuremman muodonmuutoksen niin jotain väriä se saa pintaan, toki mielipiteitä/ideoita kuunnellaan ja halutaan! mutta lopuksi itelleenhän pyörä rakennetaan. On niin paljon väri kombinaatioita etten osaa päättä, koneellakin varmaan sata kuvaa muokattuna eri väreillä yms yms.. ja haluaisin myös hieman eri tyylistä/väristä pyörää mitä aikaisemmin ollut ajossa..

Tosin itselläni taas ei silmää ole ulkonäölle niinkuin sanottu, aina kun ollu suunitelma X ja se on toteutettu niin lopputulos on tullu omasta takaa kuvailtua sanoilla "Hyi vittu se on ruma:D". Tosin ne on yleensä kiireessä pihalla toteutettuja projekteja. Saa nyt nähä mitä tuolle lopulta keksii :)

Perästäkään ei vielä suurempia suunitelmia, jotain tynkäperäähän aika varmasti tulossa, tai sitten yllätän myös itseni ja sekin ajatus vielä muuttuu. Ns driftipyöräähän tästä tehdään joten se otetaan huomioon myös madalluksena ja siinä että perään ei kovin pitkälle painoa jne.

Vain yksi asia tässä projektissa on varma tällä hetkellä ja se on ETTÄ TÄHÄN EI MITÄÄN JATKOJA AINAKAAN TULE!

Lisätääs vielä madkuusaan mattamustakiilto gixeristä kuva, tekisin hieman samanlaista varmaan itse ellen kuusaalla asustelisi 8)

Kuva
Präääm pärpärpärpär
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: GSX-R 750w goes drifterifaitteri

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 29.9.2014 20:50

Kuva

Tänään oli taas tallibääivä. Koneen purkasin nyt aikalailla "loppuun" lohkoja lukuunottamatta.

Kuva

Venojen välykset tarkistin ja kaikki ihmekyllä toleranssien sisällä ihan hyvin, sitten vaan kantta irti ja nopeasti paljastuikin luultavasti syy kolmella käymiseen. Kuten arveltu niin yksi pytty on "väljempi" kuin muut ja se on päästänyt sen öljybensapaskan koneesta palotilaan. Taino ei sylinteri nyt väljä ollut mutta piti painetta neljästä huonoiten. Sen huomasi kun palotila/venttiilit/sylinteriputki aivan märkiä siitä paskasta ja muut aikalailla kuivia :)

Kuva

No samassa tietysti tarkistin vuotaako venttiilit, 3&4 pytyn venttiilit täysin tiivitä mikä on hyvä koska kolmosessa oli se venttiiliohjurikin paskana. Kakkosen imut vuoti vähän ja ykkösessä aika reilustikin. Eli mätänettiin ostamaan hiomatahnaa:)

Kuva

Venttiilijousille tein itse nätin Suzukiofficalspecialhändmeid toolin joka osottautu jopa toimivaksi!

Kuva

Sitten venttiilit irti, karstojen putsaus yms ja tein läppäyksen että saataisiin taas tiiviit pinnat. Ensin imut.

Kuva

Ja vielä paot perään, oli tiukkaa tavaraa palanu kyllä venttiilii, ei oikei kaikki tahtonu ede lähtä..

Kuva

No siihehän jäätiinki, kokeilin vielä ja ei vuotanu vaikka tunnin seiso bensat palotilassa 8) Kantta en kylläkään saanut aivan loppuu asti kasaa kun venttiilijousi lipes hyppysistä ja ponnautti yhdestä venasta molemmat lukot helvettiin. Mistäköhän niitä lähtis ettimään uusia... :roll:

Ainii ja tulihan vielä käännettyä testiksi kliparit+nostin ne t-palan yläpuolelle :)

Kuva
Viimeksi muokannut KUISKUIS päivämäärä 1.2.2015 19:50, muokattu yhteensä 2 kertaa
Präääm pärpärpärpär