Elikkäs ideana kirjoitella pääasiassa käyttökokemuksia jne. kyseisestä pyörästä, jahka nyt ajokelit alkavat.
Kawasaki on ensimmäinen iso pyörä sitten mopoaikojen, joten tällä on tarkoitus rauhassa palautella mieleen ajotaitoa jne. ja A2 korttille varsin sopiva.
Kawa on vuosimallia 1999, joten ikää on! Sopi tosi hyvin opiskelijabudjettiin, kun pyörän hinta oli käytännössä olematon. Vakuutuksetkin ovat vain 400e/vuosi, vaikka bonareita ei ole kertynyt, täyskaskolla! Mitä mainioin peli siis nykyiseen tilanteeseen!
Pyörä haettiin liikkeestä maaliskuun alussa, ja nyt lopputalven aikana on tarkoitus tehdä pieniä parannuksia ulkonäköön ja siistimistä ennen käyttöönottoa, ja luonnollisesti kuristaa 35kW papereihin. Pienen takuunkin sai pyörälle!
Listaa vähän mitä muokkauksia olisi tarkoitus touhuta:
-Sliparin vaihto (Vakioputken äänet on kuin suoraan mankista) Jos joltakulta löytyy er-5 sopiva slipari siistissä kunnossa niin pistä YV:tä!
-Vilkut mallia vähän pienemmät kuin alkuperäiset
-Uusi kilventeline
-Ehkä perän muokkausta vähän sporttisempaan ulkonäköön (Ehdotuksia tähän voi heitellä tulemaan, vai pitäisikö pitää alkuperäisenä??)
-Uudet peilit
-Kuluneiden maalipintojen paikkailua/uudelleenmaalausta (jalkatappien kohdalta maalit vähän kulahtaneet)
Muuten pyörä oli haettaessa varsin siistissä kunnossa ikäisekseen ja tekniikkapuoli kondiksessa siinä määrin ettei sinne perushuoltoa enempää ole tarkoitus kajota:
-Uudet öljyt ja putsari
-Uusi ilmansuodatin
-Jarrupalat eteen
-Eturenkaan vaihto edessä todennäköisesti loppukesästä
-Kuristus 35kW papereihin
E: Tossa jo kommentien puolella tulikin sliparista pientä juttua, niin opiskelijabudjetti nyt jutussa meinaa ettei pyörään lähdetä tekemään isompia muutoksia, mutta pieneen ehosteluun budjetti taipuu vielä hyvin. Ylimääräiset rakentelut kuten maalailut, vanteiden vaihdot jne jne. karkaavat sitten budjetin yli. Tavoite olisi selvitä ulkoisten osien kanssa noin 500 eurolla. Konepuoleen/kulutusosiin meneviä kuluja en minkään moottoriajoneuvon kanssa ole sen enempää laskenut, menee mitä menee. Pääasia että toimii.
Pari kuvaa, lisäilen uusia jahka tulee näppäiltyä vähän parempia otoksia:
Ja loppuun kysymys:
-Mitä olette mieltä pitääkö kaasaripeli säätää sliparin vaihdon jälkeen? Jotkut suosittelee ja toiset taas sanoo ettei tarvis?
Kawasaki on ensimmäinen iso pyörä sitten mopoaikojen, joten tällä on tarkoitus rauhassa palautella mieleen ajotaitoa jne. ja A2 korttille varsin sopiva.
Kawa on vuosimallia 1999, joten ikää on! Sopi tosi hyvin opiskelijabudjettiin, kun pyörän hinta oli käytännössä olematon. Vakuutuksetkin ovat vain 400e/vuosi, vaikka bonareita ei ole kertynyt, täyskaskolla! Mitä mainioin peli siis nykyiseen tilanteeseen!
Pyörä haettiin liikkeestä maaliskuun alussa, ja nyt lopputalven aikana on tarkoitus tehdä pieniä parannuksia ulkonäköön ja siistimistä ennen käyttöönottoa, ja luonnollisesti kuristaa 35kW papereihin. Pienen takuunkin sai pyörälle!
Listaa vähän mitä muokkauksia olisi tarkoitus touhuta:
-Sliparin vaihto (Vakioputken äänet on kuin suoraan mankista) Jos joltakulta löytyy er-5 sopiva slipari siistissä kunnossa niin pistä YV:tä!
-Vilkut mallia vähän pienemmät kuin alkuperäiset
-Uusi kilventeline
-Ehkä perän muokkausta vähän sporttisempaan ulkonäköön (Ehdotuksia tähän voi heitellä tulemaan, vai pitäisikö pitää alkuperäisenä??)
-Uudet peilit
-Kuluneiden maalipintojen paikkailua/uudelleenmaalausta (jalkatappien kohdalta maalit vähän kulahtaneet)
Muuten pyörä oli haettaessa varsin siistissä kunnossa ikäisekseen ja tekniikkapuoli kondiksessa siinä määrin ettei sinne perushuoltoa enempää ole tarkoitus kajota:
-Uudet öljyt ja putsari
-Uusi ilmansuodatin
-Jarrupalat eteen
-Eturenkaan vaihto edessä todennäköisesti loppukesästä
-Kuristus 35kW papereihin
E: Tossa jo kommentien puolella tulikin sliparista pientä juttua, niin opiskelijabudjetti nyt jutussa meinaa ettei pyörään lähdetä tekemään isompia muutoksia, mutta pieneen ehosteluun budjetti taipuu vielä hyvin. Ylimääräiset rakentelut kuten maalailut, vanteiden vaihdot jne jne. karkaavat sitten budjetin yli. Tavoite olisi selvitä ulkoisten osien kanssa noin 500 eurolla. Konepuoleen/kulutusosiin meneviä kuluja en minkään moottoriajoneuvon kanssa ole sen enempää laskenut, menee mitä menee. Pääasia että toimii.
Pari kuvaa, lisäilen uusia jahka tulee näppäiltyä vähän parempia otoksia:
Ja loppuun kysymys:
-Mitä olette mieltä pitääkö kaasaripeli säätää sliparin vaihdon jälkeen? Jotkut suosittelee ja toiset taas sanoo ettei tarvis?
Viimeksi muokannut latiou päivämäärä 6.3.2015 20:23, muokattu yhteensä 3 kertaa