tuommonen seitenpuolsatanen suzuki tuli vaihdossa rm:ään. entisen omistajan mukaan piti olla muka sähköissä vikaa. hän epäili puolia. minä taas tiesin, että vika on jossain muualla, kun sähkö ei kiertänyt edes puolien johdoille asti. jokusen tunnin ihmettelin, kunnnes älysin, että pyörästä löytyy sulakerasia. käytin kaikki sulakkeet irti putsailin enimmät hapettumat pois. tämän jälkeen pyörä heräsi henkiin.
kait tuo oli jo vuosikausia seissyt tuon takia? tiiä sittten :freak: mutta pääasia, että nyt toimii.
pyörässä tuntuisi olevan aika paljon "omatekoisia patentteja". yksi kauheimmista on tuo kattopellistä tehty kilventeline jossa takavalo on kiinni nippusiteillä. takakatteena on joku alumiini härpäke joka on maalattu mustaksi. vakio täkähäkkiä katkottu ja pulteilla liitetty joku alumiininen häkki jäljelle jääneisiin putkiin. ja runkoa tietysti maalailtu pensselillä harmaaksi. kaiken kaikkiaan todella upea luomus ja taidon näyte jonkun kädentaidoista.
pääasia on, että moottori toimii niin kuin pitääkin. jos nyt ei oteta huomioon sitä, että kakkosvaihde pomppaa päältä pois rajummassa kiihdytyksessä.
välyksiä ei oikeastaan tunnu missään laakereissa. se on hyvä juttu. keulan stefat kuitenkin tarvitsisi vaihtaa, kun näkyyvät vuotavan.
tämä kesä mennään jotakuinkin tämän näköisenä kun nyt on. tietysti yleistä siistimistä tehdään.
ensitalvena sitten rakennellaan enempi.
jyrsitään uudet t-palat ja ehkä uudet keulapumput.
jalkatappi rungot, jalkatapit ja jarrupoljin.
ohjaustanko ja kiinnikkeet.
rungon muokkausta.
takahäkki.
taka kate.
tankki maski ja lokari.
takahaarukka. ehkä myös jatkot.
käytetään kone auki.
uudet vanteet.
ja tietysti maalausta.
jotakin näistä muutoksista saattaa tapahtua jo kesän aikana.
muutama kuva pyörästä.
kait tuo oli jo vuosikausia seissyt tuon takia? tiiä sittten :freak: mutta pääasia, että nyt toimii.
pyörässä tuntuisi olevan aika paljon "omatekoisia patentteja". yksi kauheimmista on tuo kattopellistä tehty kilventeline jossa takavalo on kiinni nippusiteillä. takakatteena on joku alumiini härpäke joka on maalattu mustaksi. vakio täkähäkkiä katkottu ja pulteilla liitetty joku alumiininen häkki jäljelle jääneisiin putkiin. ja runkoa tietysti maalailtu pensselillä harmaaksi. kaiken kaikkiaan todella upea luomus ja taidon näyte jonkun kädentaidoista.
pääasia on, että moottori toimii niin kuin pitääkin. jos nyt ei oteta huomioon sitä, että kakkosvaihde pomppaa päältä pois rajummassa kiihdytyksessä.
välyksiä ei oikeastaan tunnu missään laakereissa. se on hyvä juttu. keulan stefat kuitenkin tarvitsisi vaihtaa, kun näkyyvät vuotavan.
tämä kesä mennään jotakuinkin tämän näköisenä kun nyt on. tietysti yleistä siistimistä tehdään.
ensitalvena sitten rakennellaan enempi.
jyrsitään uudet t-palat ja ehkä uudet keulapumput.
jalkatappi rungot, jalkatapit ja jarrupoljin.
ohjaustanko ja kiinnikkeet.
rungon muokkausta.
takahäkki.
taka kate.
tankki maski ja lokari.
takahaarukka. ehkä myös jatkot.
käytetään kone auki.
uudet vanteet.
ja tietysti maalausta.
jotakin näistä muutoksista saattaa tapahtua jo kesän aikana.
muutama kuva pyörästä.