Jooh elikkäs terve vaan tännekkin.
Aloitusviesti on nopea yhteenveto siitä mitä tähän asti oon touhuillu, kattavampana teksti löytyy täältä http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f= ... 066e7e0695
Viime joulukuussa tuli kipaistua Yamahan fzr600 omaan talliin kun sattui sopuhintaan vastaan (oli nettimoton halvin vastaava silloin jos en väärin muista).
Pyörä oli aluksi tarkoitus pitää suht vakiokuosissa, mitä nyt hieman uudistaa sekä vastaantulevat viat korjata. Tästä jokainen "helpon" projektin ostanut arvaakin jo ettei sitä sitten kuitenkaan ihan malttanut mennä mistä aita on matalin...
Pyörä on edennyt hitaasti johtuen vaihtelevasta motivaatiosta ja kiireistä auton kanssa. Volvo joka vastusti hienosti koko meikäläisen omistusajan tosin meni hiljattain kaupaksi niin pääsee pyörään keskittymään paremmin.
Ruotsin romuista löytyy juttua täältä, volvosta sivulta 12 alkaen http://www.moottorit.net/forum/viewtopi ... &start=110
Pyörästä näyttäisi muotoutuvan perus pirkkafaitteri, enkä mä tiiä onko se ollenkaan paha asia.
Ensimmäisenä vehkeestä lenteli vakiopenkit huishelvettiin ja edellisen omistajan räkimät penkinkiinnikkeet katosivat parin kuukauden motivaation etsimisen ja kaljanjuomisen päätteeksi.
Tarkkasilmäinen lukija saattoi huomata että tässä välissä kuitenkin takanakki ehti vaihtua parempi kuntoiseen. Niin ja remppasinhan mä kaverin kanssa keulankin tosta vekottimesta kun stefat vuotivat.
Hetki kun päätä raavittiin kaverin kanssa niin hain avantin ja kuormaliinoilla pyörä kiinni trukkipiikkeihin ja keula ilmaan.
Stefat kun vaihdettiin niin hoksattiin et pölysuojatkin paskana ja puoli tuntia sitten menneet mpliikkeet kiinni, niin meni seuraavalle päivälle jolloin selvisi ettei yhdelläkään mpliikkeellä Jyväskylässä ole FZR pölysuojia hyllyssä. kipaisin vanhat kotoa ja mpnurmelta ostin jotkut vanhaa varastoa olleet puoleen hintaan, olivat jostakin suzukista jos en väärin muista.
Siinä kun keulaa kasailtiin niin potkaisin vahingossa keulaöljypurkin kumoon joka tietysti oli auki ja puoli purkkia tallin lattialle. Kellokin sopivasti 9 maissa niin motonettiinkään ei enää kerennyt. Kolmantena päivänä sitten motonet reissun jälkeen keula kasaan. Etupyörän otin vanteelta samalla vaivalla kun oli vaihtokunnossa. Kyllä sinne jossain välissä taisi uusikin eksyä.
Peräksi valikoitui -99 R6 palikat, joita pääsi paineilmarälläkällä muotoilemaan samantien. Yllättävän hyvin istuivat paikalleen kuitenkin.
Kiinnikkeet hitasilin takakatteelle ja etupenkille vielä uupuu takapenkin etukiinnitys ja akkukotelolle pitäisi kehitellä jonkinmoinen tuki.
Tässä kuvassa kate lopullisella paikallaan.
1100 gikserin takavanne odottelee sovittelua, niin saa 17" vanteen taaksekkin tuon ikivanhan 18" ratkaisun tilalle.
Maskiksi valikoitui polisportin halo ja mittaristoksi koson db-03r, jolle kerkesin jo telineenkin vääntämään. Saa nähdä jääkö noin aika iso tila jää maskin taakse tyhjäksi.
Kuten kuvista huomaa, penkin ja tankin muovin väliin jää ikävä rako. Ensin meinasin hommata thundercatin tankin tähän, mutta lopulta päädyin ottamaan lasikuidustus vermeet kauniiseen käteen. Oman aikansa palikan vääntäminen otti mutta nyt alkaa olla maalia vailla.
Tässä kuvassa näkyy valmiiksi kuidutettuna, mutta vielä ilman pakkelia.
Eilen laitettiin kaverin vastaava pyörä täysitehoiseksi niin sain fzr:ään tarkoitetun kuristussetin lainaan saksankielisine lippulappusineen niin ei tarvitse edes penkkilappuja hommata katsastukseen.
Ostin aiemmin jonkun toisen pyörän kuristusimukurkut joiden olisi pitänyt mennä suoraan mutta olivat sen verran lyhyet ettei kaasaripakettia saanut paikalleen ilman patentointia niin helpompi noilla tähän pyörään tarkoitetuilla kurilätkillä katsastaa.
Kuripalikat eksyivät tänään paikalleen mutta kuvaa ei nyt ole tarjota kun puhelin hajosi ja nykyisellä perunalla tulevia räpsyjä voi valokuviksi sanoa hyvällä tahdollakaan.
Aloitusviesti on nopea yhteenveto siitä mitä tähän asti oon touhuillu, kattavampana teksti löytyy täältä http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f= ... 066e7e0695
Viime joulukuussa tuli kipaistua Yamahan fzr600 omaan talliin kun sattui sopuhintaan vastaan (oli nettimoton halvin vastaava silloin jos en väärin muista).
Pyörä oli aluksi tarkoitus pitää suht vakiokuosissa, mitä nyt hieman uudistaa sekä vastaantulevat viat korjata. Tästä jokainen "helpon" projektin ostanut arvaakin jo ettei sitä sitten kuitenkaan ihan malttanut mennä mistä aita on matalin...
Pyörä on edennyt hitaasti johtuen vaihtelevasta motivaatiosta ja kiireistä auton kanssa. Volvo joka vastusti hienosti koko meikäläisen omistusajan tosin meni hiljattain kaupaksi niin pääsee pyörään keskittymään paremmin.
Ruotsin romuista löytyy juttua täältä, volvosta sivulta 12 alkaen http://www.moottorit.net/forum/viewtopi ... &start=110
Pyörästä näyttäisi muotoutuvan perus pirkkafaitteri, enkä mä tiiä onko se ollenkaan paha asia.
Ensimmäisenä vehkeestä lenteli vakiopenkit huishelvettiin ja edellisen omistajan räkimät penkinkiinnikkeet katosivat parin kuukauden motivaation etsimisen ja kaljanjuomisen päätteeksi.
Tarkkasilmäinen lukija saattoi huomata että tässä välissä kuitenkin takanakki ehti vaihtua parempi kuntoiseen. Niin ja remppasinhan mä kaverin kanssa keulankin tosta vekottimesta kun stefat vuotivat.
Hetki kun päätä raavittiin kaverin kanssa niin hain avantin ja kuormaliinoilla pyörä kiinni trukkipiikkeihin ja keula ilmaan.
Stefat kun vaihdettiin niin hoksattiin et pölysuojatkin paskana ja puoli tuntia sitten menneet mpliikkeet kiinni, niin meni seuraavalle päivälle jolloin selvisi ettei yhdelläkään mpliikkeellä Jyväskylässä ole FZR pölysuojia hyllyssä. kipaisin vanhat kotoa ja mpnurmelta ostin jotkut vanhaa varastoa olleet puoleen hintaan, olivat jostakin suzukista jos en väärin muista.
Siinä kun keulaa kasailtiin niin potkaisin vahingossa keulaöljypurkin kumoon joka tietysti oli auki ja puoli purkkia tallin lattialle. Kellokin sopivasti 9 maissa niin motonettiinkään ei enää kerennyt. Kolmantena päivänä sitten motonet reissun jälkeen keula kasaan. Etupyörän otin vanteelta samalla vaivalla kun oli vaihtokunnossa. Kyllä sinne jossain välissä taisi uusikin eksyä.
Peräksi valikoitui -99 R6 palikat, joita pääsi paineilmarälläkällä muotoilemaan samantien. Yllättävän hyvin istuivat paikalleen kuitenkin.
Kiinnikkeet hitasilin takakatteelle ja etupenkille vielä uupuu takapenkin etukiinnitys ja akkukotelolle pitäisi kehitellä jonkinmoinen tuki.
Tässä kuvassa kate lopullisella paikallaan.
1100 gikserin takavanne odottelee sovittelua, niin saa 17" vanteen taaksekkin tuon ikivanhan 18" ratkaisun tilalle.
Maskiksi valikoitui polisportin halo ja mittaristoksi koson db-03r, jolle kerkesin jo telineenkin vääntämään. Saa nähdä jääkö noin aika iso tila jää maskin taakse tyhjäksi.
Kuten kuvista huomaa, penkin ja tankin muovin väliin jää ikävä rako. Ensin meinasin hommata thundercatin tankin tähän, mutta lopulta päädyin ottamaan lasikuidustus vermeet kauniiseen käteen. Oman aikansa palikan vääntäminen otti mutta nyt alkaa olla maalia vailla.
Tässä kuvassa näkyy valmiiksi kuidutettuna, mutta vielä ilman pakkelia.
Eilen laitettiin kaverin vastaava pyörä täysitehoiseksi niin sain fzr:ään tarkoitetun kuristussetin lainaan saksankielisine lippulappusineen niin ei tarvitse edes penkkilappuja hommata katsastukseen.
Ostin aiemmin jonkun toisen pyörän kuristusimukurkut joiden olisi pitänyt mennä suoraan mutta olivat sen verran lyhyet ettei kaasaripakettia saanut paikalleen ilman patentointia niin helpompi noilla tähän pyörään tarkoitetuilla kurilätkillä katsastaa.
Kuripalikat eksyivät tänään paikalleen mutta kuvaa ei nyt ole tarjota kun puhelin hajosi ja nykyisellä perunalla tulevia räpsyjä voi valokuviksi sanoa hyvällä tahdollakaan.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
-Edward Murphy