Terse, eipä näkynyt vastaavaa pyörää tällä topikilla niin jaetaanpa omat kokemukset.
Vanha honda fmx 650 tuli vaihdettua paikallisella putiikilla kyseiseen yamahaan. Pyörän ostin koeajamatta, koska korttia ei ollut vielä ostohetkellä korotettu.
MT-09
- 2015vm
- 191kg
- 847cc
- 113hp
- 87nm
- R3
Honda fmx 650
- 2006vm
- 179kg
- 644cc
- 39,4hp, kutiteltu muutama lisää
- 52nm
Jokainen varmaan arvaa kuskin olotilan kun hyppäs melkeen kolme kertaa tehokkaamman pyörän sarviin. Alkufiilikset oli mahtavat, äärimmäisen helppo käsitellä. Painopiste on hyvin jaettu ja ajoasento on luontevan pysty. Jarruista voima ei ole toistaseksi loppunut kesken ja ab-ässät ei anna maalata asfalttia jarruttaessa.
Vääntöä on rutkasti rivikolmosella, ja se alkaa heti alhaalta. Keula kevenee ehkä turhankin helposti.
Yamaha sai pyörän hinnan tiputettua alas, siitä syystä kyseistä MT-sarjaa, pienempää että suurempaa on myyty suuria määriä euroopassa ja atlantin toisella puolen. Toisaalta sen kyllä huomaa ajossa, jousitus on tämän pyörän heikoin lenkki.
Jousitus, tehtaan säädöillä jää pompottamaan helposti routakuopista, saatika jyrkistä montuista. Köykäsellä kuskilla kuten minun tilanteessa, saa jousituksen säädöistä ihan mukavasti irti. Keula on todella kevyt. En tarkoita että reilut 113 heppaa nostelisi sitä mielipuolisesti millä vaihteella tahansa. Vaan esimerkiksi vauhdikkaassa mutka-ajossa jyrkät nyppylät täytyy ylittää varauksella. Pienet töyssyt nostavat etupyörän pois tien pinnasta.
Vaaralliseksi sen tekee ohjausiskarin puuttuminen. Kiihdyttäessä töyssyt keventää etupyörän ja saavat sen vispaamaan. Monen kertaa uusi kaasukahvan kääntö on korjannut tilanteen.
Onneksi tarvikevalmistajat ovat huomanneet tämän alustan laadun tinkaamisen, joten markkinoilla on hyvät valikoimat kolmen sortin iskareista.
Pyörällä ajettu hiukan alta 2000km.
Hankintasuunnitelmissa:
- Ohjausiskari
- Kevennetty kilventeline
- Akrapovic racing titanium kokoputkisto
- powercommader V
Suosittelen!
Vanha honda fmx 650 tuli vaihdettua paikallisella putiikilla kyseiseen yamahaan. Pyörän ostin koeajamatta, koska korttia ei ollut vielä ostohetkellä korotettu.
MT-09
- 2015vm
- 191kg
- 847cc
- 113hp
- 87nm
- R3
Honda fmx 650
- 2006vm
- 179kg
- 644cc
- 39,4hp, kutiteltu muutama lisää
- 52nm
Jokainen varmaan arvaa kuskin olotilan kun hyppäs melkeen kolme kertaa tehokkaamman pyörän sarviin. Alkufiilikset oli mahtavat, äärimmäisen helppo käsitellä. Painopiste on hyvin jaettu ja ajoasento on luontevan pysty. Jarruista voima ei ole toistaseksi loppunut kesken ja ab-ässät ei anna maalata asfalttia jarruttaessa.
Vääntöä on rutkasti rivikolmosella, ja se alkaa heti alhaalta. Keula kevenee ehkä turhankin helposti.
Yamaha sai pyörän hinnan tiputettua alas, siitä syystä kyseistä MT-sarjaa, pienempää että suurempaa on myyty suuria määriä euroopassa ja atlantin toisella puolen. Toisaalta sen kyllä huomaa ajossa, jousitus on tämän pyörän heikoin lenkki.
Jousitus, tehtaan säädöillä jää pompottamaan helposti routakuopista, saatika jyrkistä montuista. Köykäsellä kuskilla kuten minun tilanteessa, saa jousituksen säädöistä ihan mukavasti irti. Keula on todella kevyt. En tarkoita että reilut 113 heppaa nostelisi sitä mielipuolisesti millä vaihteella tahansa. Vaan esimerkiksi vauhdikkaassa mutka-ajossa jyrkät nyppylät täytyy ylittää varauksella. Pienet töyssyt nostavat etupyörän pois tien pinnasta.
Vaaralliseksi sen tekee ohjausiskarin puuttuminen. Kiihdyttäessä töyssyt keventää etupyörän ja saavat sen vispaamaan. Monen kertaa uusi kaasukahvan kääntö on korjannut tilanteen.
Onneksi tarvikevalmistajat ovat huomanneet tämän alustan laadun tinkaamisen, joten markkinoilla on hyvät valikoimat kolmen sortin iskareista.
Pyörällä ajettu hiukan alta 2000km.
Hankintasuunnitelmissa:
- Ohjausiskari
- Kevennetty kilventeline
- Akrapovic racing titanium kokoputkisto
- powercommader V
Suosittelen!