Viime pyöräprojektista on jo aikaa, kevariaikoina tuli viimeks pistettyy pyörä atomeiksi ja siitäkin projektitopikki täällä. Kevarin jälkeen oli tarkotus ostaa isompaa pyörää, mutta se ajatus jäi auton saatua unholaan. Nyt kuitenkin muutaman auton jälkeen kesällä iski kauhee pyöräkuume. Hieman kuumetta sain hillittyä enkä lähtenyt heti uutta pyörää ostamaan ja rahoja tuhlaaman. Pitkään pyöriä kateltua monestakin eri paikasta löytyi AVK:lta pätevä yksilö. Muutaman viikon tarjouskilpa ja lopulta pyörä jäi minulle. Sen verran kaukana on tuo Espoo eikä innostanut lähteä peräkärryllä noutamaan, niin päätin tilata Kaukokiidolta kuljetuksen pyörälle kotiovelle saakka.
Tässä kunnossa pyörä saapui:
Hommahan ei nyt mennyt kuitenkaan niinkuin piti. Hieman pyörää tutkittuani huomasin, että pyörästä oli tuhottu osa valmistenumerosta. Tätä AVK ei ilmoittanut. No, soitto AVK:lle ja he myönsivät mokansa, pyytelivät anteeksi ja lupasivat hoitaa homman. Muutaman viikon viestittelyjen ja tutkimisien jälkeen AVK ilmoitti saaneensa hoidettua homman. Moottorikoodin avulla KTM:n maahantuojan todistuksella saatiin todennettua pyörä.
Nyt ollaan siis siinä vaiheessa, että tarvitsee enää käydä lyömässä runkonumero paikallisessa mp-liikkeessä ja rekisteröintikatsastamassa, koska poistettu rekisteristä vaurioituneena. Katsastuksen jälkeen pyörä menee atomeiksi ja projekti saa virallisesti luvan alkaa. Moottoriremonttikin tehdään talven aikana.
Ajattelin pysyä kuitenkin kotarin omassa värikartassa, koska on jo noita oransseja powerpartseja jonkin verran tuossa.
Suunnitteilla:
- Koko runko mustaksi (ei valmis)
- Oranssit syylärin letkut (ei valmis)
- Musta katesarja (ei valmis)
- Musta uudemman kotarin valomaski (ei valmis)
- Käsisuojat/karjaraudat, metalliset (ei valmis)
- Vanteiden (keskiöiden?), tangon, iskarin jousen ja muiden osien pulverimaalaus candy oranssiksi (ei valmis)
- Hiilikuitu akrapovic vaimennin (ei valmis)
- Oranssit bensaletkut (ei valmis)
- Koneremontti ja osien toleranssimittaus käsivarsimittakoneella (ei valmis)
- Tarrasarjan suunnittelu ja teetätys (ei valmis)
- Osien kiillotus (ei valmis)
- Koneen maalaus (ei valmis)
- Hiilikuitu hydrographic dippausta (ei valmis)
Tällähetkellä projekteja on muitakin, niin tätä ei jokapäivä päivitellä. Kesäksi kuitenkin ajoon.
Ehdottomasti saa antaa vinkkejä ja mielipiteitä. Ehdotukset ovat enemmänkin kuin suotavia. Yritän lisätä mahdollisimman paljon kuvia nii on mielenkiintoisempaa seurattavaa.
Lopuksi vielä kuvia nykykunnosta:
klikkamalla isommaksi