KTM 690 SMCR 2017

AAte
Pyörä:
KTM690SMCR -17
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.8.2007 14:34
KTM 690 SMCR 2017

ViestiKirjoittanut AAte » 14.8.2017 20:34

Moikka!

Sivun käytöstä jo hieman aikaa, jotenka tännehän pitää tulla jotain kirjoittamaan. Näköjään 10-vuotta foorumilla meni rikki vajaa 2 viikkoa sitten. ;) Keväällä 2016 hairahdin ostamaan vuosimallin 2008 KTM 690 SMC:n. Se oli paras moottoripyörä millä olin ikinä ajanut. Myin sen pois tänä keväänä mahdollisen auton tarpeen takia. Tarvetta ei tullutkaan ja ostin tilalle uudemman mallia olevan Honda CBR Repsol 600RR:n vuosimallia 2014. Se oli hieno, mutta ei säväyttänyt lopulta sydäntä. Kotaria oli ikävä.

Niinpä... Hain Pietarsaaresta vaihtokaupalla tämmösen. Pyörä oli 150km ajettu koeajopyörä.

Pyörässä on nyt asennettuna KTM:n EVO1-kartta, avarampi ilmanputsarin kansi ja Leovincen hiilikuitupäällä oleva vaimennin. Pyörässä on hiukan enemmän tehoa kuin tuossa aiemmassa, aivan mahtava kampe!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut AAte päivämäärä 14.8.2017 21:09, muokattu yhteensä 3 kertaa
Kevarilla Kanarian valtavissa vuoristoissa!
http://www.motot.net/blog/AAte/kanarian ... b-454.html
AAte
Pyörä:
KTM690SMCR -17
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.8.2007 14:34
Re: KTM 690 SMCR 2017

ViestiKirjoittanut AAte » 14.8.2017 20:51

Pyörää tuli tänään myös viimein hieman laitettua. Purin kilpitelineen ja kiinnitin kilven tuohon sirompaan osaan. Lisäksi leikkelin valomaskin tarrasta mustan keskiosan pois, mielestäni vaaleampi lookki on cool. Ylihuomenna saapuu KTM powerparts oranssit alumiinivahvistetut käsisuojat, joihin tulee myös KTM:n niihin tarkoitetut tarroitukset. Pitää laittaa vielä uusilla käsisuojilla sitten kuva.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kevarilla Kanarian valtavissa vuoristoissa!
http://www.motot.net/blog/AAte/kanarian ... b-454.html
AAte
Pyörä:
KTM690SMCR -17
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.8.2007 14:34
Re: KTM 690 SMCR 2017

ViestiKirjoittanut AAte » 15.8.2017 19:20

Nyt on Powerpartsit!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kevarilla Kanarian valtavissa vuoristoissa!
http://www.motot.net/blog/AAte/kanarian ... b-454.html
Wrman
Liittynyt:
26.6.2017 21:35
Re: KTM 690 SMCR 2017

ViestiKirjoittanut Wrman » 15.8.2017 21:45

Peilit vielä sirompiin niin rupee jo näyttää täydelliseltä. Itse en ole käsisuojien fani :S
AAte
Pyörä:
KTM690SMCR -17
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.8.2007 14:34
Re: KTM 690 SMCR 2017

ViestiKirjoittanut AAte » 15.8.2017 21:54

Wrman kirjoitti:Peilit vielä sirompiin niin rupee jo näyttää täydelliseltä. Itse en ole käsisuojien fani :S


Olen harkinnut tangon alle meneviä peilejä, mutta peilit on kyllä useasti ihan kivat. Siis semmoiset joita voi käyttää. Sitten jos taas vaihtaisin nuo peilit joihinkin muihin, ne eivät olisi enää KTM:n peilit, ja se ei olisi mukavaa.

Tässä pyörä Oulun yössä. Pitää aina pysähtyä ihastelemaan tuota pyörää. Näin ei oo käyny aiempien pyörien kanssa. :lol:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kevarilla Kanarian valtavissa vuoristoissa!
http://www.motot.net/blog/AAte/kanarian ... b-454.html
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: KTM 690 SMCR 2017

ViestiKirjoittanut jonicc » 18.8.2017 21:25

Bilteman tangonpäätypeilit ovat oikeasti jämäkät ja niistä jopa näkee kun ne asentaa tangonaluspeileiksi. Niitä voin suositella ihan oman kokemuksen perusteella. Pysyvät myös tiukasti kiinni eivätkä värise niinkuin vastaavat pyörien tangonaluspeilit.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: KTM 690 SMCR 2017

ViestiKirjoittanut Maekine » 13.9.2017 12:24

Kävin tällä viikolla kokeilemassa hyvinkin samankaltaista, joskin 690 enduro kotaria paikallisessa puljussa. Akran putkella ja evo softalla, tosin viime vuoden malli.
Tykkäsin kyllä kovasti, ketterän oloinen ja tehoa kivasti enskaksi.

Oletko paljon ajellut tänä vuonna?
Millaset huoltovälit tuossa on ja missä kohdin saa tehdä isompaa remppaa koneelle?
Miten sujuu pisemmät siivut, esim. muutaman satkun mittaset päiväajot?
¤SuZuKi¤
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM 690 SMCR 2017

ViestiKirjoittanut Murska » 13.9.2017 19:36

690 kone on lähes pomminvarma ja kestää käytöstä riippuen kuusinumeroisia kilsoja avaamatta konetta. Kovaa ajoa ja huonoa huoltoa niin kone voi olla levällään jo 50tkm kohdalla. Venttiilinostimet on olleet aina herkkä paikka ja vaikka niitä on vuosien aikana päivitelty niin ne voi kulahtaa jopa 10tkm kohdalla, toisilla yksilöillä ajellaan taas kymmeniätuhansia ilman ongelmia

Virallinen huoltoväli on 09-11 7500km ja 12-> 10tkm, öljyt kannattaa vaihtaa 2500km välein kun öljytilavuus on verrattain pieni ja isomukinen yksipyttyinen kone on kova likaamaan öljyjä. Öljynä laadukasta vähintään 10w50 öljyä, mielummin 10w60, Motorexilla omien kokemusten perusteella vaihteisto toimi parhaiten.

Jos uutta pyörää meinaa niin kannattaa miettiä myös 701 Hussea, siinä on moottori uudempaa painosta, ja moni muukin asia on toisin kuten rungon muotoilu edestä millä on saatu lisää kääntyvyyttä. Molemmilla on ajettu ja tykkäsin enemmän 701 Hussesta vaikka ei se 690 missään nimessä huono ole.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: KTM 690 SMCR 2017

ViestiKirjoittanut Maekine » 14.9.2017 16:05

Murska kirjoitti:Virallinen huoltoväli on 09-11 7500km ja 12-> 10tkm, öljyt kannattaa vaihtaa 2500km välein kun öljytilavuus on verrattain pieni ja isomukinen yksipyttyinen kone on kova likaamaan öljyjä. Öljynä laadukasta vähintään 10w50 öljyä, mielummin 10w60, Motorexilla omien kokemusten perusteella vaihteisto toimi parhaiten.
Eihän tommosissa manuaalin huoltoväleissä oo mitään jiitä. Mulla on B-kingissä öljynvaihtoväli 6tkm ja siihen menee öljyä muutaman desin päälle 3l. Muutenkin tommonen rivinelonen rasittaa konetta vähemmän, kun ykspyttynen, jossa pyörivät massat on paljon isompia. Toki toi 6tkm on luultavasti varman päälle mitoitettu.
Paljonkohan ton kotarin koneen on aateltu kestävän tommosilla huoltoväleillä? 8o


Murska kirjoitti:Jos uutta pyörää meinaa niin kannattaa miettiä myös 701 Hussea....
Husse ei oikein sytytä, mun silmään paljon huonomman näköinen. Ja ei noin isolla budjetilla liikuta kuienkaan :)
¤SuZuKi¤
AAte
Pyörä:
KTM690SMCR -17
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.8.2007 14:34
Re: KTM 690 SMCR 2017

ViestiKirjoittanut AAte » 9.10.2017 17:53

Maekine kirjoitti:Kävin tällä viikolla kokeilemassa hyvinkin samankaltaista, joskin 690 enduro kotaria paikallisessa puljussa. Akran putkella ja evo softalla, tosin viime vuoden malli.
Tykkäsin kyllä kovasti, ketterän oloinen ja tehoa kivasti enskaksi.

Oletko paljon ajellut tänä vuonna?
Millaset huoltovälit tuossa on ja missä kohdin saa tehdä isompaa remppaa koneelle?
Miten sujuu pisemmät siivut, esim. muutaman satkun mittaset päiväajot?


Mittarissa nyt vähän alle 3tkm. Kuten aiemmin sanottiin, fiksua vaihdella kolmen tonnin kohdilla öljyä, varsinkin jos paukuttaa radalla lujaa. Venojen säädöistä ei tarvi huolehtia varmaan ennen 25tkm. Keinuvipujen kuntoa kannattaa alkaa seuraamaan hiukan ennen 20tkm ja itse vaihtaisin ne 20tkm jälkeen. Käytännössä jos käytät pyörää venatarkistuksessa joskus 15tkm, niin voit kysyä huollossa, että näyttääkö ne keinuvivut hyviltä. Niiden vaihto ei ole kallista ja varmistaa koneen luotettavuuden. Ilmeisesti noita keinuvipuja on kuitenkin päivitetty vielä paremmiksi 2016. Muita huolia ei ole. Näillä 690 koneilla on ajettu pitkiäkin matkoja. Jossain Saksalaisessa kestotestissä kone avattiin 50-60tkm, eikä siinä ollut vielä suurempia kulumisen merkkejä.

Tässä pyörässä kannattaa ehdottomasti olla tosiaan tuo softa ja putki. Tällä alaväännöllä on mahtava tehdä nopeita lähtöjä valoista isolla papatuksella! :D

Olen tehnyt muutamia 200km lenkkejä. Suosittelen jotain pientä pleksiä, jos aikoo tuonkaan verran ajaa suoraa, jos haluaa vähänkään mukavuutta. Jollain kassilla kun tukee alaselkää, niin on vielä parempi ja 200km siivu menee hyvin. Ainakaan itselleni tärinä ei ole ongelma, vaan lähinnä se suojaamattomuus tuulelta.

Murska kirjoitti:Jos uutta pyörää meinaa niin kannattaa miettiä myös 701 Hussea, siinä on moottori uudempaa painosta, ja moni muukin asia on toisin kuten rungon muotoilu edestä millä on saatu lisää kääntyvyyttä. Molemmilla on ajettu ja tykkäsin enemmän 701 Hussesta vaikka ei se 690 missään nimessä huono ole.


Oletko kokeillut vain liikkeessä Kotaria? Kotarin kääntyvyyttä voi säätää niitten ohjausstoppereitten säädöllä paljon paremmaksi, mitä se on tehtaalla. Pitää vaan säätää se niin, että iskareitten ja syylärien suojen väliin jää noin milli. Vakiona siihen jää useita senttejä. Ainakin omassa pyörässä saatiin kääntöympyrää paljon pienemmäksi näin. Toki ei se yhtä hyvin käänny, mitä esim. EXC:t, mutta paremmin kuin vakiona.
Kevarilla Kanarian valtavissa vuoristoissa!
http://www.motot.net/blog/AAte/kanarian ... b-454.html
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM 690 SMCR 2017

ViestiKirjoittanut Murska » 10.10.2017 6:09

701:ssä on rungon etuosa kapeampi joka mahdollistaa suuremman kääntyvyyden 690 verrattuna. Mulla on ollut 690 Enduro R 20tkm verran joten tiedän kyllä miten kankea se on vaikka stopparit on säädetty minimiin 8)
kale3000
Pyörä:
KTM LC4 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.9.2004 21:22
Re: KTM 690 SMCR 2017

ViestiKirjoittanut kale3000 » 31.5.2018 11:46

Hienon pelin olet kyllä hommannut! Jos innostut enemmän laittelemaan, niin musta takasvingi voisi olla poikaa ;)
Viiden vuoden päästä nämä hommat on tehty tavalla tai toisella, ja yleensä vielä halvemmalla.
olivergray
Liittynyt:
14.12.2022 11:01
Re: KTM 690 SMCR 2017

ViestiKirjoittanut olivergray » 14.12.2022 11:08

Maekine kirjoitti:Kävin tällä viikolla kokeilemassa hyvinkin samankaltaista, joskin 690 enduro kotaria paikallisessa puljussa. Akran putkella ja evo softalla, tosin viime vuoden malli.
Tykkäsin kyllä kovasti, ketterän oloinen ja tehoa kivasti enskaksi.

Oletko paljon ajellut tänä vuonna? mapquest directions
Millaset huoltovälit tuossa on ja missä kohdin saa tehdä isompaa remppaa koneelle?
Miten sujuu pisemmät siivut, esim. muutaman satkun mittaset päiväajot?


Pyörä oli helppo koota ja ajaa, ja suorituskyky oli erinomainen. Ainoa haittapuoli oli, että satula oli hieman liian kova, mutta se oli ainoa ongelma, joka minulla oli.