Prätkäkuumetta pitkään sairastettua päätin ottaa pariksi päiväksi vuokralle sähköisen kottaraisen. Elikkä KTM Freeride XC-E, valkokilpisenä, kahdella akulla ja laturilla.
Kolme akullista ajelin ekalle päivälle. Ensimmäinen akullinen oli vähä semmoista tutustumista ja meni vähän turhan aikaisin lataukseen, joku 20km. Seuraavalla akullisella ajelin pääsiassa polkuja yms. enskaa, mutta siirtymien kanssa tuli noin 1/3 ajosta asvaltilla. Ajoa reilu tunti, noin 30km ja akulla olisi vielä varmaan 5km luokkaa päässyt. Kolmannella akullisella sitten kaupunki räppäilyä. Keskinopeus taisi olla jotain 30km/h luokkaa. 31km kohdalla rupesi vilkutteleen valoa, että 0-10% akkua jäljellä. Suuntasin kotia ja tuli 32km mittariin kun löin akun lataukseen.
Älyttömän hauska pyörä. Ei kadulla, mutta poluilla, hiekkateillä ja maastossa ylipäätään. Kadulle toivoisi pidempiä välityksiä ja supermoto renkaita. Enskarenkaista kuuluu aika kovaa hurinaa ja pompottavat. Maastossa älyttömän ketterä. Välillä kaipaisi kyllä kytkintä, mutta tottumis kysymys ja olen oikeastaan ajanut vain 2 asetuksella. 3 asetuksella kaasu vastaa paremmin niin löytyisi pikku pompautuksiin se voima heti. Voimaakin löytyy riittävästi, eikä ole tullut tilannetta, että olisi loppumassa kesken.
Toimintasäde on ainut asia mikä tökkii. Sen kun saisi edes tuplattua 60km tai mielellään jopa 100km, niin pitäisi kyllä vakavasti ottaa harkintaan. Nykyinen 13k€ hinta akun ja laturin kanssa on aika suolainen ja siihen vielä 3500€ lisäakku.
Mutta innolla odottaen näiden kehittymistä vielä pidemmällä. On ne vaan hauskoja vaikka ei pärise.