Tomppo92 kirjoitti:JP_89 kirjoitti:Jep, eli käytännössä nuo menee ihan miten sattuu, mutta lain puitteissa se on siltikkin kortitta-ajo
Ja paperin kyselyt ja kurien tarkastelut riippuu aikapaljon tuurista ja asuinpaikasta, itse kun savonpäässä ajelin a-vuodet niin tasan kerran pysäyttivät ja sakottivat, mutta kuristuksista eivät olleet millään muotoa kiinnostuneita
Vakuutusten korvaamiseen en uskalla ottaa kantaa, mutta liikennevakuutuslaista voi haeskella. Ja kaskosta tietysti vakuutusehdoista.
Vakuutuspetos tulee jos ajelet mp:llä (25kW) papereissa ja sitten otat kurit pois eli laitat TT:ksi ja ajat lunariin. Tällöin vakuutusyhtiön ei ole pakko maksaa mitään ja voivat käytännössä haastaa oikeuteen vakuutuspetoksesta. Itse kyselin kun olin saman tilanteen edessä että laitanko 25kW ja laitanko TT:ksi vai ajanko täysitehoisella täysitehoisen papereilla. Tulin siihen tulokseen että ajan TT:llä TT:n papereilla
Harvemmin vakuutusyhtiötä kyllä kiinnostaa pyörän tehot, useimmitenhan pyörän kaatuessa viet sen haluamaasi liikkeeseen kuntoarvioon ja ei ne siellä ala katselemaan onko kuristuksia paikalla.. Tosin voihan näitäkin oikeen paskassa säkässä käydä.