TKinroad kirjoitti:Kestääkö kevareitten ikä samanverran kuin mopojenkin?
Eli mopojenhan ikä alkaa olla loppumassa siinnä 20 000km paikkeella, niin onko 125cc moottoripyörilläkin 20 000km se ikä jolloin mp alkaa hiipua ja '' kuolee ''? Tuo 20 000 km on siis noin määrä, eli älkää sanoko että '' oon ajanu 26 000km '' jne : D
Hegetin kirjoitti:TKinroad kirjoitti:Kestääkö kevareitten ikä samanverran kuin mopojenkin?
Eli mopojenhan ikä alkaa olla loppumassa siinnä 20 000km paikkeella, niin onko 125cc moottoripyörilläkin 20 000km se ikä jolloin mp alkaa hiipua ja '' kuolee ''? Tuo 20 000 km on siis noin määrä, eli älkää sanoko että '' oon ajanu 26 000km '' jne : D
Riippuu pitkälti huolenpidosta. Ja tietty merkistäkin mutta kyllä noin 50 tuhatta(miksi ei enemmänkin) voi luvata pitkälti kaikille piikeille? Tietysti 2-tahdeissa Männänvaihtoa ja muuta pientä on aina mutta sehän on ihan ymmärrettävää.
TKinroad kirjoitti:Hegetin kirjoitti:TKinroad kirjoitti:Kestääkö kevareitten ikä samanverran kuin mopojenkin?
Eli mopojenhan ikä alkaa olla loppumassa siinnä 20 000km paikkeella, niin onko 125cc moottoripyörilläkin 20 000km se ikä jolloin mp alkaa hiipua ja '' kuolee ''? Tuo 20 000 km on siis noin määrä, eli älkää sanoko että '' oon ajanu 26 000km '' jne : D
Riippuu pitkälti huolenpidosta. Ja tietty merkistäkin mutta kyllä noin 50 tuhatta(miksi ei enemmänkin) voi luvata pitkälti kaikille piikeille? Tietysti 2-tahdeissa Männänvaihtoa ja muuta pientä on aina mutta sehän on ihan ymmärrettävää.
Entäpä honda cbr 125cc esim 08-05 mallin saa jo 1000e:llä vaikka ajettu on n. 20 000km eli alle puolet '' iästään '', kilometreistä muodostuu hinta, ei ollut mitään vikoja jne..? hmm..
Miksi näin halvalla? Eli ikää onkin hondalla vain n. 20 000km?
jooOlentyhmä
TKinroad kirjoitti:
Entäpä honda cbr 125cc esim 08-05 mallin saa jo 1000e:llä vaikka ajettu on n. 20 000km eli alle puolet '' iästään '', kilometreistä muodostuu hinta, ei ollut mitään vikoja jne..? hmm..
Miksi näin halvalla? Eli ikää onkin hondalla vain n. 20 000km?
jooOlentyhmä
Tiukuting kirjoitti:KOlmesta autokoulusta kysyin ja kukaan ei antanu samaa vastausta, eli:
Olen 26v ja kyselin kevarikorttien hintoja. Minulle vastattiin, että ei kukaan oikeastaan halua kevarikorttia vaan sen ihan ison pärrän kortin. Sain käsityksen, että jos ajan käsittelyn ja inssin kevarilla, niin en saa koskaan ajaa isoa pyörää. Eli eikö vanhuksena ajettuna kevarikortti nouse sitten ajan myötä isoksi A:ksi niinkuin nuilla nuoremmilla tapauksilla?
Ja miksi sitten kevarikortti vain? Koska tunnen itseni sen verran hyvin, että tulen kaatamaan ison pyörän useammin kuin pitämään sen pystyssä..ei siis järkeä mennä käsittelyyn, kun tasapainoa ei löydy tarpeeksi ison pyörän kanssa selviämiseen..vai kuinka tohelo nainen saa olla, ettei saa korttia edes ylimääräisten tuntien jälkeen..?
JP_89 kirjoitti:Tiukuting kirjoitti:Olen 26v ja kyselin kevarikorttien hintoja. ........
Höm höm, nyt tulee melkosta mutua mutta jos ajat inssin nyt kevarilla niin sun pitäis periaatteessa saada a-kortti, joka sitten päivittyy automaattisesti kahden vuoden päästä A:ksi
-Ap- kirjoitti:JP_89 kirjoitti:Tiukuting kirjoitti:Olen 26v ja kyselin kevarikorttien hintoja. ........
Höm höm, nyt tulee melkosta mutua mutta jos ajat inssin nyt kevarilla niin sun pitäis periaatteessa saada a-kortti, joka sitten päivittyy automaattisesti kahden vuoden päästä A:ksi
Ajot voit ajaa vaikka piikillä, moottoripyörä sekin on. Usein ensimmäisille ajokerroille autokoulut antavat kokemattomille kuljettajille 125cc pyörän ajoon.
Jos ikää on 26, niin ei tule olemaan mitään 2 vuoden pikku-a välivaihetta, vaan automaattisesti saat ajaa minkälaisella pyörällä tahansa, kunhan vaan läpäiset tutkinnot.
Minun käsitykseni mukaan: Jos on omistanut a-kortin(<25kw) vähintään 2 vuotta, niin kortti päivittyy 20-vuotiaana A:ksi.
Kun ikää on 21 vuotta kortti on automaattisesti A.