Poko kirjoitti:joo elikkä tää alkaa vaikuttaa siltä ettei munkaan kannata tota mun mopoa edes kuristaa, ajetaan sitten täystehosella.
Juurikin niin.
Poko kirjoitti:joo elikkä tää alkaa vaikuttaa siltä ettei munkaan kannata tota mun mopoa edes kuristaa, ajetaan sitten täystehosella.
ziq kirjoitti:Onko toi 25kw ylittäminen suurempi paha kuin täystehonen piikkikään? ja jääkö siitä helpommin kiinni kuin piikin virittämisestä?
Eräs tuttuni ajelee A1 kortilla yli 25kw viritettyä piikkiä.
ziq kirjoitti:Onko toi 25kw ylittäminen suurempi paha kuin täystehonen piikkikään? ja jääkö siitä helpommin kiinni kuin piikin virittämisestä?
Eräs tuttuni ajelee A1 kortilla yli 25kw viritettyä piikkiä.
Hawks kirjoitti:Kaverille kävi tällain:
Ajoi liikennevaloissa jonon ohi ensimmäiseksi. No siinäpähän sitten oli sivarit jonossa ensimmäisenä joten poliisit otti pyörän sivuun. Poliisit sitte vittuillakseen päätti että viedään pyörä dynolle, pyörä siis 25kW-papereissa ja kuljettaja 18v. Kauniaisista lähettiin sitten kolmen poliisiauton voimin Järvenpäähän penkittämään prätkää, poliisi ajoi prätkän sinne, kaveri meni poliisiauton kyydissä. Penkissähän pyörä ylitti reilusti ton 25kW joten poliisit ruuvasivat kilvet pois ja otti kortin kuivumaan. Prätkän sai kuitenkin ajaa kotiin. Sitten seuraavalla viikolla tuli käynti poliisiasemalla. Tuomio oli että B-inssi ja teoriakoe uusiks kun ei ollut vielä kakkosvaihetta suoritettu ja 160€ sakkoa nollatuloilla. Kortti jäi kuivumaan kuukaudeksi, koska poliisi oli mukavalla tuulella. Eli olisi voinu jäädä paljon pidemmäksikin aikaa.
Kauheen suurta riskiähän ei ole että poliisit veisivät pyörän penkitykseen, siinä nimittäin meni koko päivä ja vaati kolme poliisiautoa, eli se on kauhea vaiva lähteä penkittämään. Toki helpostihan poliisi huomaa kuristuksen puuttumisen jos rekisteriotteessa on merkitty että pyörä on kuristettu kaasukahvan liikettä rajoittamalla. Eli mahdollisuus että poliisit huvikseen tarkistavat onko pyörä 25kW on aika pieni. Enemmän minä pelkäisin sitä että jos pyörä on 25kW papereissa, mutta oikeesti täystehoinen ja vakuutukset teho-painosuhteen mukaan, niin miten käy onnettomuus tilanteessa? Liikennevakuutus tietenkin korvaa vaikka ajaisit ilman korttia niin kauan kun pyörässä on liikennevakuutus. Sitä en sitten tiiä että periikö ne sulta ne rahat takas jossain vaiheessa. Mua ei ainakaan huvita maksaa kaikkee omasta lompakosta, vaikka jäisikin vaan oma pyörä maksettavaks. Sitten on vielä se vakuutuspetos?
AAte kirjoitti:ziq kirjoitti:Onko toi 25kw ylittäminen suurempi paha kuin täystehonen piikkikään? ja jääkö siitä helpommin kiinni kuin piikin virittämisestä?
Eräs tuttuni ajelee A1 kortilla yli 25kw viritettyä piikkiä.
Öööm. Meinaatkos nyt yli 11kw piikkiä? Taitaa olla aika harvassa noi yli 25kw piikit. Ellet meinaa jotain kisaenskoja?