Itse olin mp-lähettinä 1/07 erässä Vekaralla. Palvelin Huolto-ja kuljetuskomppaniassa. Meidän komppaniasta valittiin vain kaksi lähettiä ja minä olin toinen niistä.
Täytyy kyllä sanoa, että parempaa hommaa ei pv:lta voi saada! Sain -05 640 Kotkan, millä oli ajettu silloin noin 5000km. Pyörässä ei ollut mitään vikoja koko palvelusaikana.
Ajoa tuli ERITTÄIN paljon! Joka ikisellä leirillä oli mopot mukana, eikä asiasta edes keskusteltu! Pitäähän huollolla olla kalusto kunnossa, ei se huolto muuten pelaa
Ajotehtävät oli monipuolisia, viestin viemistä, pääkomppanian koordinaatit, tiedustelu, ajoreitit seuraavaan leiripaikkaan yms... kerran jopa vein vessapaperia jollekkin kapteenille keskellä yötä, noin 0300 yöllä. Ajoa oli helposti
12-18h/vrk. Eipä siinä paljoa jäänyt aikaa teltan pystyttelyyn tai syöksyharjotuksiin, eli niihin ei leireillä hirveesti tarvinnu osallistuu
Kertaakaan ei harmittanut ajohommat. Sai toimia itsenäisesti ja pääs tutustuu vähä korkeempiin herroihin. sitä kautta pääs muihin hyviin luottohommiin. Ajoin intissä autollakin välillä, vaikka ei edes ollut pv:n B-korttia!
ite pääsin ajamaan maaliskuun alusta viimeisiin päiviin asti. Lunta oli vielä reilusti maaliskuussa ja ajoleiri suoritettiin lumisissa oloissa. raskastahan se välillä oli, kun ei ole lumispooriin niin tottunut.
Kertaakaan ei tarvinnut viedä viestiä jalkamiehenä, aina mopolla.
Skapparitkin sanoi leireillä että saa mennä ajelee, mutta ajellaan "nätisti". Kuulemma tornin logo näkyy kauas
Käytiin taisteluparin kanssa "kartottamassa" Kouvolan keskustaa huvikseen, mikäs siinä kun aikaa oli ja firman bensakortti! Keväällä muutenkin aurinko alkoi kivasti paistamaan ja lämmittämään, alkoi tytöillä vaatteet vähenemään keskustassa, niinkuin taistelupari sanoi...
Jos haluaa oikeasti ajaa paljon, eikä olla jalkalähettinä leireillä, suosittelen lämpimästi Vekaran huolto-ja kuljetuskomppaniaa! Siellä saa ja pitää ajaa!
Oi voi...aika kultaa muistot<3