Vakuutuksen hintaan vaikuttaa kuskin iän lisäksi pyörä, paljonko ko. mallilla on vahinkoja, kuin myös kaupunki, missä on kirjoilla, tai ainakin ennen vaikutti, nimimerkillä ennen nelostie meni kaupungin läpi, ja kolaritilastot sen mukasia, ja vakuutukset ympäryskuntiin nähden lähes tupla hintasia kun serkun kanssa aikoinaan vertailtiin. Ei tiedä vaikka olis lopettaneet ton asuinpaikkojen syrjimisen vajaan parinkymmenen vuoden aikana
Mulla on ympärivuotinen vakuutus, eli liikennekäytöstä poisto ei vaikuta vakuutusmaksuihin, mutta jos ajaa yli noin 3-4:ssä kuussa vuodessa, niin se oli huomattavasti halvempi vuositasolla.
Mulle on monesta vakuutusyhtiöstä soittaneet, ja yrittäneet saada siirrettyä vakuutuksia, niin oon kysyny paljon maksaa kaskolla 1100 GSX-R W vakuutus täysillä bonareilla teillä, niin eivät meinaa saada pelkkää liikennettä samaan mitä nyt maksan ifille vuodessa kaskon kera.
Tosin muita vakuutuksia on muualla kuin äsken mainitussa mm. kelkan vakuutusta en ota ikinä tuolta, kun sitä ei saa poikki kun kilven palauttamalla (ja parina viime talvena ajettu yhteensä 130km <3 Suomen talvi)
Jossain noin vuoden sisällä ilmestyneessä TM:ssä oli vakuutusyhtiö vertailu moottoripyörien vakuutuksissa, siinä oli samat lähtökohdat muistaakseni kolmelle eri ikäryhmälle ja pyörälle. Joten kirjastoon penkomaan vanhoja Tekniikan Maailmoja. Hopi Hopi