Vekarajärvi II/14
Ehdottomasti intin parhaimpia hommia, jos helpolla haluaa päästä. 4vko E-kaudesta menee autokoulussa mikä oli itellä intin helpointa aikaa. Vähän teoriaa ja näpräiltiin pyöriä ja jäi paljon aikaa pelailla vaikka koripalloa tai muuta. Pyörinä oli Ktm elc 400 ja 640. Ajovarusteet oli alpinestarilta ja oikein hyvät.
Itse pyörällä pääsi ajamaan oikein hyvin. Huolto ajot ennen ja jälkeen jokaisen sotaharjoituksen ja hieman itse harjoituksissakin. Itse olin taistelulähetti eli toimin juoksupoikana harjoituksissa ja vein viestiä kun oli radiohiljaisuus (aina muulloin ellei taistelu menossa). Mukavasti tuli käveltyä/juostua eli hyvä kunto saa olla. Harjoituksissa sain nukkua vähintään 6h yleensä yhtä paljon kuin joukkueen johtaja välillä jopa enemmän jos kikkaili hyvin vuorot muiden lähettien kanssa. Parhaimmillaan nukuin 10h kun muut oli nukkunu 2h Poterossakaan ei tullut istuttua P-kauden jälkeen. Pyöriä pääsi myös hyvin huoltamaan jos oli jotain turhaa koulutusta ja niissähän löytyy aina jotain vikaa Riippuu varmasti joukkoyksiköstä että minkälaisia hommia sattuu. Itse olin esikuntakomppaniassa.
Itsellä oli A-kortti ja ekan kerran ajoin pyörällä maastossa intin autokoulussa. Kaveri pääsi lähetiksi myös a1 kortilla. Riippuu täysin minkälaisia hakijoita, ne joilla enemmän kokemusta pääsee varmemmin. Liikenne rikkeet iso miinus. Taistelulähetit koko ajan joukkueenjohtajan seurassa ja kouluttajien lähettyvillä, joten kannattaa olla reipas jos haluaa lähetiksi päästä. Eivät halua mitään uunoja päivät pitkät metsässä vierestä katella kun muutenkin jo varmasti vituttaa.
Suosittelen lämpimästi. Helppo ja mielenkiintoinen homma. Jäi hyvät muistot ja mieli armeijasta.
Ehdottomasti intin parhaimpia hommia, jos helpolla haluaa päästä. 4vko E-kaudesta menee autokoulussa mikä oli itellä intin helpointa aikaa. Vähän teoriaa ja näpräiltiin pyöriä ja jäi paljon aikaa pelailla vaikka koripalloa tai muuta. Pyörinä oli Ktm elc 400 ja 640. Ajovarusteet oli alpinestarilta ja oikein hyvät.
Itse pyörällä pääsi ajamaan oikein hyvin. Huolto ajot ennen ja jälkeen jokaisen sotaharjoituksen ja hieman itse harjoituksissakin. Itse olin taistelulähetti eli toimin juoksupoikana harjoituksissa ja vein viestiä kun oli radiohiljaisuus (aina muulloin ellei taistelu menossa). Mukavasti tuli käveltyä/juostua eli hyvä kunto saa olla. Harjoituksissa sain nukkua vähintään 6h yleensä yhtä paljon kuin joukkueen johtaja välillä jopa enemmän jos kikkaili hyvin vuorot muiden lähettien kanssa. Parhaimmillaan nukuin 10h kun muut oli nukkunu 2h Poterossakaan ei tullut istuttua P-kauden jälkeen. Pyöriä pääsi myös hyvin huoltamaan jos oli jotain turhaa koulutusta ja niissähän löytyy aina jotain vikaa Riippuu varmasti joukkoyksiköstä että minkälaisia hommia sattuu. Itse olin esikuntakomppaniassa.
Itsellä oli A-kortti ja ekan kerran ajoin pyörällä maastossa intin autokoulussa. Kaveri pääsi lähetiksi myös a1 kortilla. Riippuu täysin minkälaisia hakijoita, ne joilla enemmän kokemusta pääsee varmemmin. Liikenne rikkeet iso miinus. Taistelulähetit koko ajan joukkueenjohtajan seurassa ja kouluttajien lähettyvillä, joten kannattaa olla reipas jos haluaa lähetiksi päästä. Eivät halua mitään uunoja päivät pitkät metsässä vierestä katella kun muutenkin jo varmasti vituttaa.
Suosittelen lämpimästi. Helppo ja mielenkiintoinen homma. Jäi hyvät muistot ja mieli armeijasta.