Akkujen ohjauselektroniikassa myös parantamisen varaa.
Mut muuten päteviä laitteita höntsäilyyn. Varaosien saanti suht haastavaa tällähetkellä.
**1.4 kirjotusvirheitä viilailtu
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
pertt-UP- kirjoitti:Ääni on myös mielenkiintoinen asia. Itse pidän polttomoottorin äänestä, mutta en ole koskaan omistanut tehoputkella varustettua pyörää. Kun vielä korvatulpilla peittää tuulen suhinat, ei perus Suzukin vakioputkesta juuri ääntä kuulu ajajan korviin. Enkä koe tarvetta ärsyttää muita tien päällä liikkujiakaan kovilla äänillä. Tärkeämpää on ennakoida ja olla ennakoitava.
Nyt en varsinaisesti vertaillut energiantuotantomuotojen turvallisuutta keskenään. Kyllä siinä ydinjätteen loppusijoituksessakin on omat ongelmansa, vaikka ydinvoimaa voin sanoa kannattavanisnuarrow kirjoitti:Suomen sähköstä suuri osa on peräisin hiilestä. saksassa luovuttiin ydinvoimasta, tämä korvattiin lisäämällä hiilen osuutta merkittävästi. tilastoja katsoessa huomaa, että hiilivoima on aiheuttanut paljon enemmän kuolonuhreja suhteessa ydinvoimaan...Maekine kirjoitti:...
On tullut joskus selailtua..snuarrow kirjoitti:ootko ikinä katsonut nettiauton käytettyjen markkinoita, onko yli 130k ajetut autot siellä harvinaisia? moottoripyörillä vastaava kilometrimäärä on oletettavasti pienempi, pienemmän omamassan perusteella. eli johtopäätöksenä väittäisin, ettei mopolla tarvitse ihan 130k ajaa, että se muuttuisi ekologisemmaksi.Maekine kirjoitti:Jarez, mahdatko itse olla tietoinen, kuinka monta kilometriä vaikkapa tällä sun Brammolla on ajettava, ennen kuin se muuttuu polttomoottoria nimellisesti "ekologisemmaksi"? Joillekkin sähköautoille on määrän laskettu olevan luokkaa...130tkm..?
Hassua. Itse kuvittelin, että pk-seudulla on ihan toimiva julkinen liikenne. Ei pysäköintiongelmia, eikä päästöjäkään jää keskimäärin ihmistä kohti kovin paljoasnuarrow kirjoitti:...pk seudulla 2-pyöräiset ovat oletettavasti kätevämpi tapa liikkua ja pysäköidä varsinkin lumettomaan aikaan vuodesta. ääntä mahtuu maailmaan, mutta joskus on mukavaa kun tietää, ettei aiheuta teharillaan harmaita hiuksia kanssa-eläjille ja itselleen ylimääräistä bensalenkkarin leimaa.Maekine kirjoitti:...
Tämähän tuntuu olevan nykyään ihan muotia.Jarez kirjoitti:enkä edelleenkään pelkää olla erilainen tai poiketa massasta & fiktiivisitä trendeistä joilla nyt yritetään pyöriä myydä.
Onko nuo sähköpyörät jotenkin halpoja ja vikavapaita?Jarez kirjoitti:Sähköautoista vaahtoaminen on lähtenyt ihan käsistä, en itsekkään sellaista aijo koskaan ostaa... Muuten ajattelin hoitaa liikkuminen ilman osamaksuhelvettiä, ruuhkia ja vikakoodeja.
Ethän nyt suinkaan minusta puhu En nimittäin tunnistanut itseäni kuvauksestasi aivan täysinJarez kirjoitti:...yhden juppikaverin foorumilta kommentoimaan melkein jokaista postausta minkä lähetän. Häntä kiinnostaa hirveästi toisten hiilijalanjälki ja omaa todella heikot argumentointitaidot.
Hyvä että olet itse tyytyväinen Ei mun tarkoitus ole missään nimessä saada sua katumapäälle, eikä se tulisi onnistumaankaan, mutta pitäähän sitä nyt vähän kritiikkiä heittää. Yritä siis kestää, vaikka koville se ottaa.Jarez kirjoitti:En kadu ostopäätöstä pätkääkään. Onhan se mahdollistanu parit lehtijutut ja luomilla topikeillakin yhteensä kohta 12000 lukukertaa alle puolessa vuodessa mototissa. Se kertoo ehkä jotain kiinnostuksesta tai vahinkoklikkauksista.
Nyt en varsinaisesti vertaillut energiantuotantomuotojen turvallisuutta keskenään. Kyllä siinä ydinjätteen loppusijoituksessakin on omat ongelmansa, vaikka ydinvoimaa voin sanoa kannattavani
Pointti onkin siinä, että kuinka vihreää se töpselistä nyt tuleva sähkö oikein loppujenlopuksi on?
On tullut joskus selailtua..
Väitinkö jossain kohtaa lausetta, että sillä pyörällä pitää ajaa sama määrä kilometreissä, ennen kuin se muuttuu ekologisemmaksi? Otin vain esimerkin eräästä sähköautomallista.
Hassua. Itse kuvittelin, että pk-seudulla on ihan toimiva julkinen liikenne. Ei pysäköintiongelmia, eikä päästöjäkään jää keskimäärin ihmistä kohti kovin paljoa
Moni japsipyörä on vakioputkistolla ihan hiljainen. Sliparilla saa jo ääntä jos sitä kaipaa. Valinta on oma.
Tämähän tuntuu olevan nykyään ihan muotia.
Onko nuo sähköpyörät jotenkin halpoja ja vikavapaita?
Ethän nyt suinkaan minusta puhu En nimittäin tunnistanut itseäni kuvauksestasi aivan täysin
Hyvä että olet itse tyytyväinen Ei mun tarkoitus ole missään nimessä saada sua katumapäälle, eikä se tulisi onnistumaankaan, mutta pitäähän sitä nyt vähän kritiikkiä heittää. Yritä siis kestää, vaikka koville se ottaa.
Esimerkkinä...? Jos jollekkin autolle on laskettu 130tkm raja, jolloin se muuttuu vasta vastaavaa polttomoottorillista ekologisemmaksi (uusia akkuja ei ilmeisesti ole laskettu mukaan), niin paljonko se raja sitten on sähkömoottoripyörässä, jos verrataan vaikka Brammoa ja Yamaha MT-07:aa? 30tkm? 40tkm? 50tkm?Jarez kirjoitti:Miksi kirjotat sähkömoottoripyörätopikkiin sähköautoista?
Oletetaan, että kaudessa ajetaan 8000km. Tuollaisen mt-07 Jammun polttoaineenkulutus lienee 4l/100km luokkaa. Jos 98 bensan hinta on 1.6e/l, niin polttoainekuluja syntyy noin 500e. Jos saman verran ajaa sähköpelillä noin 150 eurolla, niin säästö on noin 350e vuodessa.Jarez kirjoitti:Lonkalta laskettuna huoltokustannukset bensavehkeeseen verrattuna 1/3 ja käyttökulut 1/2 halvemmat (tankki täyteen ~2 € jolla ajaa sen 100-200km) ja vakuutuset nimellistehono puolesta jotka hipoo kevytmoottoripyörää.
Maekine kirjoitti:Mitä tulee arvonalennukseen... sähköpyörillä on niin paljon kehityttävää, että elektroniikkailmiö saattaa tulla tähänkin. Toisinsanoen vuodessa tapahtuu kehitystä sen verran, että "vanhentunut" malli voi pudottaa hintaansa reilustikin, kun ominaisuudet ovat kaukana uudesta.
SJK kirjoitti:Osaatko Jarez tästä kertoo mitään? http://www.nettimoto.com/muu-merkki/muu-malli/1829246
Valmistetaanko näitä vielä ja missä hinnoissa uudet on? Saako tuohon 4 vuotta vanhaan varaosia?