Wero kirjoitti:Etelä-Suomessa ainakin Santahaminassa koulutetaan mp-lähettejä. Pyörinä toimina ihan uudet Kotarin 640 LC:t. Ajaa saa paljon, sekä kesällä että talvella. Suosittelen.
AllTerrain kirjoitti:Ainaki tänne Sodankylään kaivattais kuulema taitavaa porukkaa. Isoveli opettaa näitä poikia ajamaan sekä mopoilla että kelkoilla ja on monesti kertonu mulle kuinka käsiä pojat on ajamaan sielä
Onhan sielä taitavaaki porukkaa mutta esim. jokien ylityksissä on kuulemma monesti kotari uinut, syvälle ja pitkälle. Kelkkailuhan onki sitten vaikiampi opetella, pysyyn pinnalla nimittäin.
moonwalk kirjoitti:olen ajanut crossia SM A 125 luokassa ja merkattiin armeijassa harrastukseksi motocross ja luokaksi SM, elikkä minulla olis sit ihan hyvät mahikset päästä lähetiksi?
55km/h kirjoitti:Wero kirjoitti:Etelä-Suomessa ainakin Santahaminassa koulutetaan mp-lähettejä. Pyörinä toimina ihan uudet Kotarin 640 LC:t. Ajaa saa paljon, sekä kesällä että talvella. Suosittelen.
Juu.. Ja talvella ei yli 50km tunnissa koska nastat lähtee pyöistä pois.
Joko armeijalla ei oo varaa liimata nastoja kuten rallirenkaissa tai ne skapparit on todellakin tyhmiä.
yamaha r6 kirjoitti:onko kukaan ollu parolassa lähettinä ku ite olis pyrkimys siihen ja minkälaista on ollu? päässy esim paljo ajelee. en jaksanu lukee noita kaikkia viestejä että älkää ihmetelkö jos tulee toistoa.
nolla kirjoitti:yamaha r6 kirjoitti:onko kukaan ollu parolassa lähettinä ku ite olis pyrkimys siihen ja minkälaista on ollu? päässy esim paljo ajelee. en jaksanu lukee noita kaikkia viestejä että älkää ihmetelkö jos tulee toistoa.
Jep, jep! Olin II/06 mopolähettinä Parolassa. Pyöränä KTM 640 LC-4 olikohan vm. 2003. Toivottavasti et saa BF:fää. Tiedät kyllä sitten mistä puhun.
Oli ehkäpä maailman mukavinta touhua. Ainakin se koulutus -osuus, joka kesti muistaakseni 2 viikkoa, olikohan kolme? Kurssi huipentui Räyskälään jossa ajettiin parhaimmillaan n. muutama sata km päivässä. Sai vetää enduropoluilla ja krossiradoilla, umpimetsässä ja mudassa. Kannattaa ehdottomasti mennä. Intin paras homma! Tulee kuninkaallinen olo mosakauden jälkeen.