Varastettu pyörä takaisin rekisteriin

RoNiHy
Pyörä:
Suzuki GS 500E -01
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
24.9.2012 17:43
Varastettu pyörä takaisin rekisteriin

ViestiKirjoittanut RoNiHy » 27.1.2019 20:40

Terve, jokunen aika on vierähtänyt kun olen viimeksi täällä käynyt, mutta arvelin että täältä löytyisi motoristeja, joilla olisi tietoa. Ostin Suzuki GS 500E pyörän 1,5 vuotta sitten, ja pyörähän varastettiin saman päivän aikana. Vakuutuksia en ollut kerennyt ottamaan. :nolo:

Kuitenkin noin viikko sitten poliisit soittelivat, että pyörä oli löytynyt. Kuvien mukaan melko "tuunatun" maalipinnan kanssa, sekä virtalukko poistettu. Pyörästä oli poistettu kaikki tunnisteet, ja maahantuojan kautta moottorin sarjanumeron(?) kautta tunnistettu.

Mietinkin, että minkälainen savotta siitä mahtaa tulla mikäli pyörän haluaa takaisin rekisteriin? Sen verran tutkinut, että runkonumeron saisi tanssata ja tyyppikilven kanssa painia, mutta enempää ei oikeastaan olekkaan selvinnyt. :s Setä-siniseltäkin kyselin asiasta, mutta ei ottanut asiaan minkäänlaista kantaa 8o
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00
Re: Varastettu pyörä takaisin rekisteriin

ViestiKirjoittanut MänTä » 28.1.2019 18:38

Kysy asiaa katsastuskonttorilta jossa laitteen katsastaisit uudestaan käyttöön.
RoNiHy
Pyörä:
Suzuki GS 500E -01
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
24.9.2012 17:43
Re: Varastettu pyörä takaisin rekisteriin

ViestiKirjoittanut RoNiHy » 28.1.2019 21:52

Joo, eihän tässä muu auta. Voi olla kaikin puolin helpoin stressata vasta sitten.
RoNiHy
Pyörä:
Suzuki GS 500E -01
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
24.9.2012 17:43
Re: Varastettu pyörä takaisin rekisteriin

ViestiKirjoittanut RoNiHy » 6.1.2024 22:34

Tosiaan aiheeseen palatakseni, jos jollekin joskus tulee sama tilanne vastaan.

Poliisi oli jäljittänyt moottoripyörän meikäläiseen moottorin runkonumeron perusteella japsien kautta. Tästä tuli poliisilta dokumentit mukaan pyytämällä, jolla pyörän voitiin todistaa olevan sama, vaikkakin runkomerkinnät oli laikattu.

Rosmolle oli myös tyyppikilpi kelvannut, jolloin tämä piti tilata. Onnistui merkkiliikkeen tiskiltä. Ainoa oikeastaan "hankala" osuus oli runkonumeron tanssaus. Onneksi oli ymmärtäväinen katsastusinsinööri, joka lainasi tanssivehkeitä hiukan ennen katsastusta. Mukavaa naputella yleisön edessä konttorin pihalla ;)

Katsuri löi omat merkkinsä litanian kumpaankin päähän ja otti Trafin järjestelmään kuvat uudesta runkonumerosta, ettei tule kysymyksiä myöhemmin (ei mennyt aivan suoraan).

Eli:
1. Poliisilta dokumentit varkauteen liittyen (näin insinööri ei ole vastuussa kuuman tavaran rekisteröinnistä)
2. Poikkea katsastuskonttorilla, kertovat mitä vaativat rekisteröintiin (pyörä orkkiskuntoon, mm. runkonumero yms. tunnisteet)
3. Katsastus